Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• lionqueen94
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 01:51
Mijn Samsung Galaxy S4 is gisteren gestolen :'( , ik had hem toen 1,5 jaar, mijn abo loopt dus over een half jaar af. Ik kan pas begin oktober vroegtijdig verlengen met eventueel een nieuw toestel. Ik zit bij Tele2.

Ik zoek een?
Ik wil het liefst weer een Samsung telefoon, sowieso een Android.

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan 400 euro, 500 is echt de max, telefoons zijn belachelijk duur tegenwoordig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Youtube, Spotify, Facebook, internet, agenda, stappenteller, etc. Ik game niet. Split screen vind ik heilig. Ik gebruik niet erg veel geheugen, ik redde het makkelijk met 16gb en een 8gb microsd kaartje.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb naar de S5 (Plus) en de S6 gekeken en ik weet het nog niet zo goed. Ik had in februari als mijn abo normaal afliep denk ik voor de S6 gegaan, vooral omdat die dan hopelijk ook een stuk goedkoper is. Ik had om mijn S4 een S view cover zitten en die vond ik ideaal en zou ik wel weer willen. Waterdichtheid boeit me niet zo erg, ik laat mijn telefoon weleens vallen, dus ik ben wel bang dat die S6 sneller stuk zou gaan met al dat glas. Al zal dat met een hoesje vast wel meevallen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik het meest mee zit is wat nu handig is om te doen. Ik kan begin oktober pas verlengen en dan een nieuw toestel nemen, maar wat doe ik dan de komende 2 maanden?
Ik kan op zich wel een oude S3 mini lenen van een vriend, zelf hebben we thuis alleen toestellen met opgeblazen batterijen waar je echt niets meer aan hebt qua accuduur.

Ik kan nu een simlockvrij toestel kopen (al dan niet tweedehands). Tweedehands ben ik altijd al huiverig voor geweest, is dat over het algemeen aan te raden of niet?

Ik ben ook nog van plan om in het komende halfjaar een maand of 3 naar het buitenland te gaan voor vrijwilligerswerk en reizen, dan loop ik liever niet met een dure telefoon rond, maar ik zou wel graag de mogelijkheid tot wifi willen hebben voor basic communicatie met het thuisfront en vrienden.
Mijn abo zal dan natuurlijk ook gewoon doorlopen en het zou wel zonde zijn als ik dan net een hoger maandbedrag heb door een gloednieuwe telefoon.

Het is een hoop overwegen en ik hoop dat bezoekers mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt, en vraag maar raak als ik dingen vergeten ben, ik ben pas net lid. :$

Verwijderd

Tweedehands is prima toch? Nooit problemen mee gehad. Je kan ook de goedkoopste WP Lumia halen, die schijnen ook heel aardig te zijn.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gewoon nu een toestel los kopen en zo meteen je abonnement verlengen met een sim only. Is vaak nog goedkoper ook als een abonnement met gratis toestel.

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 23:07
Waarom zo'n duur toestel voor zulke simpele taken? Telefoons zijn zo duur als je het zelf maakt

• lionqueen94
pantslol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:30:
Waarom zo'n duur toestel voor zulke simpele taken? Telefoons zijn zo duur als je het zelf maakt
Omdat ik wel een snel toestel wil met een mooi scherm, oudere en goedkopere toestellen zijn enorm traag en daar ga ik me dood aan irriteren :X Ik gebruik mijn telefoon wel erg veel en dan wil ik er ook optimaal gebruik van kunnen maken en dus niet op alles hoeven wachten.

Verwijderd

lionqueen94 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:33:
oudere en goedkopere toestellen zijn enorm traag en daar ga ik me dood aan irriteren :X
Heb je er ervaring mee of is dat een gevoel dat je hebt? Ik denk dat zelfs goedkope moderne telefoons je zullen verbazen. Qua interface en in dagelijkse applicaties zijn die prima vlot, alleen bij zware 3D-spellen en dergelijke zal je verschil merken met het dure high-end spul.

Momenteel heeft het high-end spul juist moeite om zichzelf nog te verantwoorden als een zinnige aankoop. Veel mensen willen zoiets hebben 'want snelste' of 'nieuwste', maar of men er ook echt veel baat bij heeft?

• lionqueen94
Mijn S4 die ik had vond ik zelf nog prima, al merkte een vriend met een OnePlus One wel op dat hij hem traag vond. Vergeleken met een nieuwe telefoon is de oude sowieso traag natuurlijk. Als ik kijk naar de telefoons van anderen zou ik bijvoorbeeld geen S3 willen of een oudere LG, die zijn voor mij echt een grote stap terug.
Je hebt wel gelijk dat het tegenwoordig best veel overkill is, die qhd schermen bijvoorbeeld, je kunt het verschil met het blote oog niet eens zien vergeleken met full hd, en ze vreten energie.
Het is mij totaal niet per se om het nieuwste en het snelste te doen, maar ik wil wel weer een telefoon die ik minimaal 2 jaar met veel plezier kan gebruiken, waarbij ik geen last heb van te weinig ram en die gewoon niet veel aan snelheid en vooral accuduur inlevert over de tijd. Dat doen de oudere modellen zeker wel, ik was erg positief verrast door mijn S4 op dit punt.

Verwijderd

lionqueen94 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:03:
Mijn S4 die ik had vond ik zelf nog prima, al merkte een vriend met een OnePlus One wel op dat hij hem traag vond. Vergeleken met een nieuwe telefoon is de oude sowieso traag natuurlijk.
Wat versta je dan precies onder traag?

• lionqueen94
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:09:
[...]

Wat versta je dan precies onder traag?
Vergeleken met een nieuwer model zal ik mijn S4 niet traag vinden, wel langzamer. De telefoon die ik hiervoor had was wel extreem traag, de LG Optimus Black, mijn S4 was like 3-4x zo snel toen ik overstapte.
Ik wil gewoon graag snel kunnen switchen tussen apps, en dat apps openen zonder vervelende lag, max 2 seconden ofzo, ligt eraan welke app het is. Als ik dan weer een telefoon koop dan wel 1 waar ik me niet aan ga irriteren qua snelheid of interface en die ik gewoon echt heel erg fijn vind qua formaat en scherm en dergelijke.
Ik vond mijn S4 nog prima dus, het enige probleem was dat Samsung zoveel intern geheugen opeet dat ik regelmatig moest cleanen om de meldingen te voorkomen en hij laadde sinds kort 2x zo langzaam op (van iets meer dan 2 naar een uur of 4 van 1-100%). Verder was hij na 1,5 jaar nog verrassend goed, zelfs de accuduur, al draag ik altijd een mobiele lader mee.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:54:
[...]

Heb je er ervaring mee of is dat een gevoel dat je hebt? Ik denk dat zelfs goedkope moderne telefoons je zullen verbazen. Qua interface en in dagelijkse applicaties zijn die prima vlot, alleen bij zware 3D-spellen en dergelijke zal je verschil merken met het dure high-end spul.

Momenteel heeft het high-end spul juist moeite om zichzelf nog te verantwoorden als een zinnige aankoop. Veel mensen willen zoiets hebben 'want snelste' of 'nieuwste', maar of men er ook echt veel baat bij heeft?
Ik heb er wel ervaring mee, en dat is ook een grote reden geweest om bijna twee jaar terug voor een Nexus 5 te gaan. Ik gebruikte ook niet veel, maar het duurt al langer voor een S3 om het scherm aan te krijgen (vanuit standby waken met de homeknop tot bruikbaar om code oid in te voeren) dan voor mijn Nexus 5 om het scherm aan te krijgen, de code zonder lag in te voeren, whatsapp te openen en een kort bericht te typen en versturen.

Ik zie het nut van high end telefoons wel degelijk in, alleen net zoals jij niet voor het gros van de mensen die zo'n ding puur vanwege het nieuwe en exclusieve aanschaffen en niet te vergeten de sociale druk om merk A of B te halen, want hoewel ik nu wel advocaat van de duivel speel is het wel degelijk een factor om dan uiteindelijk voor telefoon A of B te gaan.

Ik denk alleen dat "tegenwoordig" een telefoon als de Moto G 2015 een erg, erg goed prijs/prestatie standpunt heeft tussen alle andere telefoons en ik heb er daarom ook diverse familieleden mee rondlopen. Hij is snel genoeg, heeft een mooi scherm, is degelijk gemaakt en je krijgt er itt voornamelijk Samsung wel gewoon Android updates.

Als OP aangeeft dat iemand met een 1+1 zegt een S4 traag te vinden dan kan ik dat niet minder dan ondersteunen, ik durf zelfs te beweren dat bijvoorbeeld die Moto G qua real-life snelheid niet veel achter een S4 of S5 ligt. S6 weet ik niet want die heb ik nog nooit in mijn handen gehad. Ik vind ook dat iPhone 4 en 4S'en onwerkbaar traag zijn na iOS7, maar blijkbaar denken eigenaren daar anders over, het is net wat je goed vind. Iemand die een Golf met 120PK bezit zal niet onder de indruk zijn van een Golf met 200PK totdat hij het zelf heeft ervaren, iemand met een HDD zal niet onder de indruk zijn van een SSD als hij deze niet zelf heeft ervaren.

Ik durf dus met goede zekerheid te zeggen dat je geen spijt zou krijgen van een Moto G2015, maar wel van een S6 abonnement van 50 euro waar je aan de G van 170 euro ook genoeg hebt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

lionqueen94 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:21:
Vergeleken met een nieuwer model zal ik mijn S4 niet traag vinden, wel langzamer. De telefoon die ik hiervoor had was wel extreem traag, de LG Optimus Black, mijn S4 was like 3-4x zo snel toen ik overstapte.
Met eerdere generaties gaat dat inderdaad wel op (2-4 jaar geleden), maar de winst wordt iedere generatie kleiner.
Ik weet nou niet precies wat je bedoelt te zeggen. Als het is dat een Moto G voor eigenlijk alle doeleinden net zo goed is als dure telefoons van 700 euro dan geef ik je gelijk, want dat was de kern van mijn relaas.

Er zijn maar heel, heel weinig power-users die het vermogen van een high-end smartphone ook ten gelde weten te maken. Gezien de omschrijving van TS over wat er mee moet kunnen, valt hij daar niet onder.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:48:
[...]

Met eerdere generaties gaat dat inderdaad wel op (2-4 jaar geleden), maar de winst wordt iedere generatie kleiner.

[...]

Ik weet nou niet precies wat je bedoelt te zeggen. Als het is dat een Moto G voor eigenlijk alle doeleinden net zo goed is als dure telefoons van 700 euro dan geef ik je gelijk, want dat was de kern van mijn relaas.

Er zijn maar heel, heel weinig power-users die het vermogen van een high-end smartphone ook ten gelde weten te maken. Gezien de omschrijving van TS over wat er mee moet kunnen, valt hij daar niet onder.
Ja, dat bedoel ik, ik raak soms in de war als ik lappen tekst uit mijn hoofd moet typen haha...( Tjongejonge ik ben slecht :') )

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Ik ben ook nog van plan om in het komende halfjaar een maand of 3 naar het buitenland te gaan voor vrijwilligerswerk en reizen, dan loop ik liever niet met een dure telefoon rond, maar ik zou wel graag de mogelijkheid tot wifi willen hebben voor basic communicatie met het thuisfront en vrienden.
Mijn abo zal dan natuurlijk ook gewoon doorlopen en het zou wel zonde zijn als ik dan net een hoger maandbedrag heb door een gloednieuwe telefoon.
Hmmm ik zou zeggen abbo en toestel apart van elkaar kopen. Uiteindelijk betaal je het toestel toch weer zelf.
Kan je gelijk rekening mee houden dat je een paar maanden weg bent.

Zou ook zeggen
1. een 2e handse S4
2. een One-Plus-One
3. een Lumia 640 (XL)

• lionqueen94
Hmm op zich is de Moto G 3rd gen wel een optie inderdaad, al wil ik dan eigenlijk wel wachten op de 2GB RAM versie en eerst het scherm en hoe hij in de hand ligt even proberen in een winkel. Ik ben persoonlijk wel het meest fan van Samsung en het design en de feel van die telefoons, het enige nadeel vind ik de bloatware, maar die schijnen ze er grotendeels afgegooid te hebben bij de S6, dus dat is positief.
Wat betreft de andere suggesties, een One-Plus-One is een toffe telefoon, maar veel te groot voor mijn kleine handjes, ik kan max een telefoon met 5" scherm met 1 hand vasthouden en redelijk soepel gebruiken, de S4 ging precies goed wat dat betreft.
Verder wil ik wel echt bij Android blijven, dus is de Lumia geen optie voor mij.
Een tweedehands S4 ga ik ook nog wel naar kijken, omdat ik dat toch echt wel een fijne telefoon vond.

Thanks voor de reacties trouwens, geeft me zeker stof tot nadenken :)
Pagina: 1