[Xbox360] Ooit geflashed en nu online willen

Pagina: 1
Acties:

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Ik heb ergens (waar weet ik niet meer) een xbox voor mijn zoontje laten ombouwen. Diegene heeft iets geflashed via de pc in de dvd speler en klaar was het. Het heeft een tijd goed gewerkt maar op een gegeven moment konden we geen kopietjes meer spelen. Geen probleem, want de meeste spellen zijn flink in prijs gedaald of tweedehands te koop dus we kopen nu gewoon de originele spellen.
Punt is, dat hij nu wat ouder is geworden en online wil gaan spelen. Maar ik lees hier en daar dat je console gebanned kan worden maar dat ook door een update de ombouw ongedaan kan zijn gemaakt.

Moet ik hem nu terug laten bouwen naar origineel? Iemand ervaring?

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Er is destijds een update geweest die de interface (dashboard) heeft veranderd, in deze update heeft microsoft ook elke dvd speler geflashed naar een firmware die in staat was een extra sector te kunnen lezen op een 8.5 gb dual layer dvd (zodat er meer data op een schijfje kon).

Hierdoor is je dvd speler dus weer helemaal naar fabrieksinstelling terug gebracht, en zou je zonder problemen online moeten kunnen spelen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk net zoals Pandanl dat je drive door MS teruggeflasht is. Gewoon proberen dus!

Wat fijn is is dat een 360 tegenwoordig ook niks meer kost, dus als je alsnog geband wordt, kun je voor weinig gewoon een extra console aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
super bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Er zijn wel meerdere updates uitgebracht, en bijna bij elke update werd de omgebouwde dvd speler in de 360 weer teruggeflashed naar de standaard firmware die het onmogelijk maakt om kopietjes af te spelen. Dit kat-en-muis spel werd door Microsoft jaren volgehouden, maar inmiddels kunnen omgebouwde xboxen firmware gerust laten flashen want er is al meer dan een jaar geen update meer geweest die de firmware weer naar originele staat brengt. Ik denk dat MS de hoop heeft opgegeven. 8)

Daarnaast is het niet zonder meer een garantie dat je veilig bent op Xbox Live; als je de games destijds niet goed hebt gebrand (dat wil zeggen eerst de .ISO scannen en laten bewerken door het programma ABGX360) bestaat er een risico dat je games hebt gespeeld die door Microsoft zijn te ontdekken als "gekopieerde games". Zodra je de console met Live verbindt en je console staat aangemerkt door Microsoft als "ooit geflashed", is het alsnog mogelijk dat ze je console verbannen van de Xbox live service.

Dat gezegd hebbende, een tweedehands console is op dit moment niet erg duur, dus je kunt wellicht het risico nemen. Er zijn in de praktijk niet zeer veel meldingen met gebande consoles, maar het is zeker niet onmogelijk. En gezien je verhaal vermoed ik dat je de dual layer dvd's niet eerst hebt laten scannen door ABGX360 met ssv1/2/3 niveau. (Voor meer info over dat programma Google, want ik mag je hier denk ik geen link voor geven).

[ Voor 10% gewijzigd door Royeboi op 15-08-2015 12:13 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:58
Als je originele spellen gebruikt, kan je niet gepakt worden, omdat je de ap 2.5 checks goed doorloopt.

Kan alleen fout gaan als je copies speelt die unverified zijn.
Pagina: 1