Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte en stevige laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 18:51
Na mijn 3 jaar oude Macbook Air verkocht te hebben en al 2 maal een beschadigde XPS 13 ontvangen te hebben ben ik opzoek naar een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt elke dag op school gebruikt en dan worden er voornamelijk office programma's gedraaid. Ook moet er photoshop op gedraaid kunnen worden.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 1400 euro uitgeven aan een nieuwe laptop

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop veel meenemen en zoek dus een laptop die minder dan 2cm dik is (daar hoort een laag gewicht uiteraard bij)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil zeker geen Dell meer na mijn slechte ervaringen met dat merk. Zelf had ik al de Asus UX305 gezien, maar ik twijfel over de bouw van de behuizing. De UX305 zag er namelijk nogal gammel uit bij de Mediamarkt. En een Apple is ook nog niet out of the picture. Ik hoop dat jullie Tweakers nog wat moois weten want zelf ben ik helemaal ten einde raad qua laptops.

Alvast bedankt! :)

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Dan denk ik persoonlijk dat een Macbook het beste bij je past, vooral met je eisen!
Tenzij je natuurlijk over wilt stappen naar Windows.
Ik zeg beste keuze een Macbook.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:31
HP Spectre?

reviews: HP Spectre 13 x360: convertible die vrijwel alles goed doet

Of gewoon een 13" MacBook Pro Retina.

[ Voor 9% gewijzigd door DwightKSchrute op 14-08-2015 12:56 ]

• enjee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 16:55
Office + photoshop kunnen draaien, dan ben je snel klaar. Waarom niet weer een macbook air? Ik snap dat het paneel niet zo goed is als van een macbook pro retina of willekeurig ander ips scherm. Maar 1400 euro is erg ruim bemeten voor deze eisen.

Dit geeft mij het vermoeden dat er meer eisen zijn naast het formaat en bovengenoemde.

Verwijderd

Ik zat zelf aan een Dell te denken voor mijzelf. Wat is er mis met Dell volgens jou?

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:56:
Ik zat zelf aan een Dell te denken voor mijzelf. Wat is er mis met Dell volgens jou?
"en al 2 maal een beschadigde XPS 13 ontvangen te hebben ben ik opzoek naar een nieuwe laptop.".

Als je tot tweemaal toe een beschadigd exemplaar toegestuurd krijgt zou ik ook wat anders zoeken tbh :). Verder niets ten nadele van Dell hoor. Maar als een klant een beschadigd product terugstuurt en bereid is een ander exemplaar te kopen dan zou ik als producent er zeker voor zorgen dat deze klant nu een 100 procent werkend exemplaar toegestuurd krijgt.

Dat gezegd zijnde aan de topicstarter zou ik de XPS 13 nog niet helemaal afschrijven. Het is voor zover ik weet een prima laptop! Een ander mooi Windows-model is natuurlijk de HP Spectre, voor mij de enige Windows- laptop die ik minstens zo mooi vind als Macbooks - maar dat is natuurlijk mijn eigen subjectieve mening :+. Asus heeft voor zover ik weet geen verkeerde bouwkwaliteit. Maar heb eerlijk gezegd nog geen Ultrabook model in de handen gehad dus kan ik weinig over bijdragen.

Ben je tevreden met Apple? Dan zou ik eventueel opteren voor een een MBPr '13. Met studentenkorting zit je ruim onder je budget en heb je er een prachtige computer bij. Mensen hier raden ook een Air aan maar die zou ik nu nooit meer kopen. Het scherm is ruk en met dezelfde specificaties kost het je amper 100 euro minder om een Air te kopen! Gewicht is allang geen issue meer bij de Pro's aangezien die licht genoeg zijn sinds de komst van de Retina-schermen.

Eventueel kun je zelfs de nieuwe MB overwegen van Apple maar dat is dan enkel omwille van het gewicht en het scherm want verder is het overpriced als gek als je het mij vraagt :)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Verwijderd

Toen ik een Asus K53 bestelde voor mijn ouders moest die ook een keer of vier terug. Eerst was er een software probleem, toen was er iets met het scherm, toen kreeg ik een herriemaker (luide ventilator) en toen pas een goede. Kan overal gebeuren denk ik.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:33:
Toen ik een Asus K53 bestelde voor mijn ouders moest die ook een keer of vier terug. Eerst was er een software probleem, toen was er iets met het scherm, toen kreeg ik een herriemaker (luide ventilator) en toen pas een goede. Kan overal gebeuren denk ik.
Daarom zeg ik ook "niets ten nadele van Dell". Het zal overal wel gebeuren. Ik geef gewoon aan dat dat eigenlijk niet zou mogen. En dat ik het ook begrijpelijk vind dat je iets anders zoekt als je vervangmodel ook niet in orde is. Dat is alles :9

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Verwijderd

Ik snap je ;).

• khalbour
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Vindt zelf de hp spectre wel interessant
Pagina: 1