Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snel internet, trage samba share

Pagina: 1
Acties:

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 16:43
Sinds vandaag heb ik al mijn belangrijke toestellen bekabeld aan het netwerk aangesloten. Dit is niet enkel sneller maar ook stabieler natuurlijk.
Om te beginnen zal ik even mijn netwerkschema tonen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mt7VIKH.png

Nu heb ik een probleem. Mijn internet is snel (95 mbit, dus de verwachtte snelheid, op de desktop haal ik zelfs 195 mbits) maar een bestand over samba binnenhalen is zeer traag, met een maximum van 1 megabyte. (van bedrade laptop naar htpc) Weet iemand waar dit aan kan liggen? Theoretisch zou ik toch tot 12,5 megabyte per seconde kunnen halen, dus 10 had ik zeker wel verwacht in de praktijk.

Thanks

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Doet de "server" nog andere dingen, zoals Torrentverkeer wat de harde schijf genoeg drukte geeft om de datadoorvoer ernstig naar beneden te drukken?

is het altijd?
Je tekening is duidelijk, maar je screenshot laat niet zien van welk device naar welk device je gaat. Als er wifi in het spel is, heb je daar je antwoord al.

• runelaenen
Op mijn bedrade laptop heb ik de share op de htpc ingesteld als Z:/. Zo kopieer ik een bestand van de Z 'schijf' naar mijn bureaublad.
Het ligt niet aan schijfgebruik, dat heb ik al getest... De server wordt daar inderdaad wel voor gebruikt, maar hij is momenteel niets aan het downloaden.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
Als je laptop slechts over een 100Mb netwerkkaart beschik zal het wel een oudje zijn, met bijbehorende trage 2.5 inch schijf
Dat zal wel de bottleneck zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• runelaenen
Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:48:
Als je laptop slechts over een 100Mb netwerkkaart beschik zal het wel een oudje zijn, met bijbehorende trage 2.5 inch schijf
Dat zal wel de bottleneck zijn.
1
Geüpgrade naar een SSDs ;) en een file downloaden gaat wel sneller

• Ben(V)
Misschien een netwerkaart die op half duplex staat?

100Mb netwerk componenten hebben nog wel eens problemen met auto setting van de snelheid, het is meestal beter ze vast op 100Mb full duplex te zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Damic
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan je switch ook vervangen door een Gb switch, dan is alleen de laptop nog traag, maar als je dan begint met bestanden te verplaatsen dan heb je nog overschot op je lijn ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• runelaenen
Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:57:
Misschien een netwerkaart die op half duplex staat?

100Mb netwerk componenten hebben nog wel eens problemen met auto setting van de snelheid, het is meestal beter ze vast op 100Mb full duplex te zetten.
Hoe zou ik dat dan doen?
Damic schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:48:
Je kan je switch ook vervangen door een Gb switch, dan is alleen de laptop nog traag, maar als je dan begint met bestanden te verplaatsen dan heb je nog overschot op je lijn ;)
Het internet op beide pc''s is snel (95 Mbit) dus vind ik het raar dat - terwijl er geen ander verkeer is - ik amper 10 Mbit haal met een file transfer...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja laptop heeft maar 52mbit. 95mbit internet is niet mogelijk.
Ik denk dat je prbleem ligt in 8.1 vs samba..

• Damic
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je Htpc is je server en wat merk model is je switch? Kan zijn dat je een domme switch hebt die elke keer het adres moet vragen aan je router en daardoor zich verslikt.

[ Voor 52% gewijzigd door Damic op 13-08-2015 18:48 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• runelaenen
Mijn laptop heeft 100Mbit, 'k zit op de W10 laptop. Op mijn htpc draait W8.1 aangezien ik de update niet aandurf (aangezien alles nu toch werkt zoals het is en er zowiso iets failt ivm automatisch fullscreen starten van Kodi of dergelijke)
Daar op mijn htpc heb ik een gedeelde map aangemaakt. Als ik daarvan een bestand probeer te downloaden vanop mijn W10 laptop heb ik dus een zeer ondermaatse snelheid.
Switch is de d-link des1005d. Maar aangezien het internet wél snel werkt zie ik dit niet meteen als een hardwarefout maar eerder iets softwarematigs :/
Als ik via een webserver een bestand van de htpc haal haal ik wel de 10 megabytes per seconde zoals het zou moeten...

Edit: Dit zou 'm moeten zijn: pricewatch: D-Link DES-1005D Al heb ik wel een andere behuizing errond, dat is de naam die erop staat. Specs lijken verder ook gewoon te kloppen.

[ Voor 15% gewijzigd door runelaenen op 13-08-2015 18:58 ]

• Ben(V)
Volgens het plaatje wordt er helemaal geen Samba gebruikt.
Samba is een smb implementie voor Linux en ik zie hier alleen maar windows Pc's.

Een switch die niet voldoende adrescache heeft voor die paar lan adressen bestaat niet en zelfs dan zou dat geen merkbaar sneheids verschil opleveren.

Een gigsbit switch zal geen snelheids verschil opleveren, een netwerkpad is net zo snel als de traagste component.

Aanpassen van full duplex doe je in de device manager en dan de properties van je netwerkkaart.

• runelaenen
Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:00:
Volgens het plaate wordt er helemaal geen Samba gebruikt.
Samba is een smb implementie voor Linux en ik zie hier alleen maar windows Pc's.
oeps, dacht dat samba gewoon de algemene term was :s Beroepsmisvorming vrees ik van veel met linux bezig te zijn

Edit: een nieuwe switch zal aangekocht worden met een nieuwe laptop. Op dit moment zou ik er toch nog geen baat aan hebben :)

Edit 2: Ik weet niet wat, maar ik denk de duplex-instelling heeft het gefixt! Bedankt Ben(V) :D

[ Voor 23% gewijzigd door runelaenen op 13-08-2015 19:34 ]

Pagina: 1