Hoe wordt de maat bepaald van een videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
Misschien is het een hele domme vraag, maar ik kan geen antwoord vinden mbv zoekmachines.
Bij videokaarten staan netjes maten gegeven in de pricewatch, maar van waar tot waar is dit gemeten?

Specifiek gaat het mij er om of ik het hoekje mee moet rekenen waarmee je de kaart vast zet in het slot van de kast. Als ik dit hoekje niet meereken kan ik namelijk een videokaart van 290mm lengte kwijt. De kaart die ik op het oog heb is 296mm lang volgens opgave. Het verschil tussen wel en niet kwijt kunnen zit dus in het hoekje waar het schroefje in komt.

The Duck did it again

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-07 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk op de website van de fabrikant van je behuizing? In principe moet je meten vanaf het slot tot aan de achterzijde. De backplate is misschien een keer 1.5mm dik dus dat zal het verschil ook niet maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• quacktech
Die behuizing is inmiddels een jaar of 12 oud gok ik... Prima kast, maar geen idee of er uberhaupt een merk op staat, laat staan dat de info nog te vinden is. En het gaat niet om de dikte van dat plaatje, maar dat plaatje is haaks omgezet, ca. 1,5 - 2cm, waar het schroefje zit om hem in de kast te borgen. Tel ik dat stukje wel of niet mee, dat is de vraag.

Uit jouw antwoord begrijp ik van niet, dus zou ik 6mm tekort komen voor deze kaart en moet ik op zoek naar een alternatief.

The Duck did it again

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Normaliter tel je dat hoekje niet mee in de lengte.

Zie bijv. deze link: http://www.leadtek.com/en....aspx#pitem=specification

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/p_images/size_gtx760.png

Let wel op de volgende punten:
- Let op enige speling van het i/o-shield van de videokaart.
- Naast langere kaarten zijn sommige moderne videokaarten ook breder dan oudere videokaarten. Dit kan problemen opgeven bij oudere behuizingen.
- Let op de plaatsing van de voedingsaansluitingen. Indien deze zich aan de achterkant bevinden kan je misschien wel de videokaart in je behuizing krijgen, maar vervolgens niet de voedingsaansluitingen aansluiten.

[ Voor 56% gewijzigd door Bolletje op 13-08-2015 16:51 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik wil de maat van mijn kast wel even vergelijken met wat de fabrikant heeft opgegeven. Maar dat bied wss ook geen zekerheid.

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 09:46
Op de website staat vaak wel het formaat van de kaart, in je kast gewoon meten of er genoeg ruimte is waar je kaart wil plaatsen. Precies hetzelfde gedaan toen ik mijn gtx 970 heb gekocht.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De TS weet dus niet zeker of de backplate, en dan voornamelijk het hoekje waar je hem vastschroeft mee moet tellen in de lengte:
Afbeeldingslocatie: http://www.altex.com/Assets/ProductImages/BKT-01.jpg

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:59

Thomg

Aww yiss

Deze wordt niet meegeteld aangezien dit vrijwel altijd irrelevant is, het is altijd aanwezig.

• quacktech
Bolletje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:31:
Normaliter tel je dat hoekje niet mee in de lengte.

Zie bijv. deze link: http://www.leadtek.com/en....aspx#pitem=specification

[afbeelding]

Let wel op de volgende punten:
- Let op enige speling van het i/o-shield van de videokaart.
- Naast een langere kaarten zijn sommige moderne videokaarten ook breder dan oudere videokaarten. Dit kan problemen opgeven bij oudere behuizingen.
- Let op de plaatsing van de voedingsaansluitingen. Indien deze zich aan de achterkant bevinden kan je misschien wel de videokaart in je behuizing krijgen, maar vervolgens niet de voedingsaansluitingen aansluiten.
Perfect, dit is precies wat ik zocht.
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik weet voldoende.
Meten in de kast is verder geen probleem, daar kom ik uit.

The Duck did it again

Pagina: 1