Toon posts:

i5 of xeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het samenstellen van een pc voor thuisgebruik. Ik ben een beginnende foto en videobewerker en ga de adode creative cloud aanschaffen.

Nu ben ik dus in twijfel welke processor ik nu zou moeten kiezen.

Iemand advies voor mij?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 245,95€ 245,95
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 267,80€ 267,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,75

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Vermeld de rest van je systeem eens en ga je er nog wat mee doen buiten foto- en videobewerking?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat heb je zelf al vergeleken? De Xeon heeft geen onboard GPU dus als je geen externe videokaart hebt, valt die af.
Zo valt er weinig te helpen. Benchmarks zijn eenvoudig te vinden.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Bij videobewerking komen die extra threads van een Xeon goed van pas, de keuze voor de Xeon lijkt me logisch.
Zorg wel dat je een losse videokaart hebt, Xeons hebben namelijk geen geïntegreerde GPU.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

TheTinusNL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:34:
Bij videobewerking komen die extra threads van een Xeon goed van pas, de keuze voor de Xeon lijkt me logisch.
Zorg wel dat je een losse videokaart hebt, Xeons hebben namelijk geen geïntegreerde GPU.
De Xeon is idd een goede keuze, een GTX750Ti of GTX960 ernaast en je hebt een rappe combi.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 20:49 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 09:28
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:47:
[...]

Klopt van geen kant, deze Xeon is nl. een i7 zonder iGPU en hebben beiden 4 cores/8 threads.

Ga je de iGPU gebruiken neem de i7, gebruik je een losse videokaart ga dan voor de Xeon.
Er staat nergens een i7 in zijn cpu vergelijking.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:47:
[...]

Zag ik later ook, heb de reactie gewijzigd.

• TheTinusNL
  • Niet online
chaoscontrol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:47:
[...]

Klopt, maar ik zie wel waarom hij de i7 er bij haalde.

Een Xeon 1231 v3 is niets anders dan een wat lager geklokte i7 4770k zonder iGPU en overklokmogelijkheden, maar met hier en daar wat optimalisaties voor servers.
In benchmarks zal een Xeon dan ook praktisch gelijk scoren aan een i7, mits je natuurlijk de iGPU niet gebruikt.

• chaoscontrol
TheTinusNL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Klopt, maar ik zie wel waarom hij de i7 er bij haalde.

Een Xeon 1231 v3 is niets anders dan een wat lager geklokte i7 4770k zonder iGPU en overklokmogelijkheden, maar met hier en daar wat optimalisaties voor servers.
In benchmarks zal een Xeon dan ook praktisch gelijk scoren aan een i7, mits je natuurlijk de iGPU niet gebruikt.
Maar die zijn ook een stukje duurder. ;)

• TheTinusNL
  • Niet online
chaoscontrol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Maar die zijn ook een stukje duurder. ;)
Dat is juist waarom Xeon's zo fantastisch zijn en ik het niet kan uitstaan dat mensen een dure 4690k willen kopen alleen om het overklokken. En dat terwijl je met die extra threads van een Xeon, voor +- dezelfde prijs, die overklok méér dan goed maakt. :9

• chaoscontrol
TheTinusNL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

Dat is juist waarom Xeon's zo fantastisch zijn en ik het niet kan uitstaan dat mensen een dure 4690k willen kopen alleen om het overklokken. En dat terwijl je met die extra threads van een Xeon, voor +- dezelfde prijs, die overklok méér dan goed maakt. :9
In een willekeurig spel heb je meer aan een i5 op 4,4 GHz dan die Xeon met 8 threads op 3.8 GHz. ;) Het is dus niet nutteloos! (Tenzij je niet gaat overclocken natuurlijker)

Pagina: 1