Toon posts:

Nieuwe game pc, random sleepproblem , fans draaien niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe computer in elkaar gezet, dit is mijn eerste computer die ik in elkaar heb gezet. Ik ben er heel blij mee , omdat ik alles op ultra kan spelen en op 1080p kan spelen!

Maar nu loop ik tegen een probleem aan, die ik graag wil oplossen!

Wat gebeurt er?
Ik krijg geen beeld , ik krijg op mijn monitor te zien : Ga naar slaapmodus, verder gebeurt er niks. Ik blijf geen beeld krijgen, black screen. Nu heb ik een hele tijd research gedaan hierover en was er veel onduidelijkheden.
Waar ik achter kwam was toen ik naar de fans ging kijken van me case, toen zag ik dat ze niet draaien.

Ik krijg wel overigens wel een beep te horen dat hij opstart maar verder gebeurt er niks, en blijft hij stil geen beeld niks :'(

Wanneer gebeurt dit?
- Toen ik de pc voor de eerste keer opstarten, nadat ik hem in elkaar had gezet
- Dit gebeurt als ik bijvoorbeeld de computer opstart ( 3- 4x gebeurt) (terwijl ik de pc 2 weken heb)
- Dit is me ook gebeurt toen ik op youtube zat gister, dus terwijl ik op de pc al bezig (1x gebeurt)

Hoe heb ik het verholpen?
Ik reboot de pc en dan doet hij het gewoon weer! Dus ik vond het heel vreemd waarom hij het dan weer gelijk doet en waar het dus fout aan zit!

Alleen vandaag voor het eerst , heb ik hem 3 x geboot en het werkte niet! Dus ik zat vast in de black screen en mijn fans wouden maar niet spinnen!
Ik heb mijn computer geopend en wat kabels op zij gelegd en de voeding kabel erin en eruit gedaan. Daarna starten hij weer gewoon! Dus dacht ik ga dit maar gelijk even tweaken.

Waar denk je dat het aan ligt
- Voeding heel misschien maar ik denk dat ik een goeie voeding heb, want hij is nog nooit uitgevallen bij het gamen bijvoorbeeld
- Videokaart drivers ( Hij heeft wel de nieuwste drivers , maar ik zou niet snappen waarom mijn videokaartdriver de fans niet zouden laten draaien bijvoorbeeld)
- Ik heb bij de monitor een cd gekregen maar heb die niet gebruikt , ik weet niet of het een guide is of een driver.
- Bekabeling in de pc, ik weet niet , misschien heb ik wel iets verkeerds aangesloten of zal het probleem na het unpluggen en inpluggen van mijn voedingkabel al verholpen zijn!
- Moederbord die soms niet goed functioneert?

Kort gezegd , voor iemand zoals mij met onvoldoende ervaring hierin zal ik niet tot een oplossing kunnen komen omdat het van alles kan zijn.

Mijn build met windows 10 :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 230,95€ 230,95
1MSI H97M-G43€ 89,95€ 89,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 358,95€ 358,95
1Fractal Design Define Mini€ 81,45€ 81,45
1Asus PCE-AC68€ 68,50€ 68,50
1Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 69,50€ 69,50
1Seasonic G-series 550 watt€ 76,-€ 76,-
1Crucial MX100 512GB€ 222,50€ 222,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.521,80

Als het de volgende keer weer gebeurt! Dan zal ik een filmpje maken van de case zelf, het probleem , bedrading en op youtube zetten zodat jullie kunnen zien wat het probleem kan zijn.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 21:20
Zijn de fans aangesloten

Als je fans een Molex en 3pin/pwm aansluiting hebben moet je een van de twee aansluiten. ( vind je mobo wel zo fijn)

De fans van je graka horen stil te staan bij laag gebruik

Verwijderd

Maak eens wat foto's van de aansluitingen en het bordje.
Stand off's (afstandsbusjes) van het moederbord goed geplaatst, geen sluiting?
Alle stroomkabels voor de grafische kaart bevestigd? Geprobeerd de kaart te re-seaten? (eruit en erin)
Welk besturingssysteem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem niet meer gehad, ik denk dat de voedingkabel niet goed erin zat! Kan het daar aan gelegen hebben?

Als het probleem weer voorkomt dan ga ik filmen en fotos maken!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 23:26
Ik heb zelf vroeger een soortgelijk probleem gehad, en inderdaad zat bij mij toen de 24-pin connector niet goed in het moederbord. Die wou daar ook onwaarschijnlijk moeilijk in komen, maar ja ik had hem goed hard aangedrukt en sindsdien (3 jaar geleden is dat inmiddels) nooit meer last van gehad.