Player voor advertenties - alternatief voor WDTV?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Murfy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 12:50
Ik heb een paar klanten die TV's hangen hebben waarop reclame verschijnt.
Bij een klant hebben we daarvoor 1 grote powerpoint gemaakt die we vervolgens als MP4 bestand laten afspelen op een WDTV. Daarbij stellen we in dat de WDTV bij het starten automatisch dat filmpje begint te spelen.

Zijn daar eigenlijk alternatieven voor, eventueel 'dommere' toestellen? Het enige wat het moet kunnen is filmpje en/of beeldjes afspelen vanaf een USB stick, maar zonder tussenkomst van de gebruiker.

Het plaatsen van een USB stick in de TV zelf is voor vele gebruikers te moeilijk, en ook hebben we klanten waar er meerdere TV's hangen dus waar er eerst een HDMI splitter tussen zit.

Uiteraard niet duurder dan de WDTV ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies horen thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies; een verhuizing die kant op dus.

Welke heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een Narrowcasting systeem waarbij je gebruikmaakt van Raspberry Pi's?

Als je op locatie een centrale Raspberry Pi plaatst met internetverbinding zodat jij (daar ga ik even vanuit) vanaf jouw kantoor de media er op kunt zetten via FTP, dan kun je lokaal met andere Raspberry Pi's de boel via het netwerk streamen. Om het beeld vervolgens op een scherm te krijgen hang je aan de Raspberry Pi bij de TV een HDMI-adapter, eventueel met een verloopje.

Als je dit op poten zet heb je toch een aardig systeem waarbij je per Raspberry Pi, dus per scherm, ook nog eens verschillende streams kunt meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Met een chromecast moet het ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murfy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 12:50
Dat met die Pi's moet ik maar eens proberen, blijkbaar kan je ook XBMC automatisch een bepaald bestand laten afspelen bij het opstarten, dus dat klinkt goed. Zal ook budgetvriendelijker zijn dan de WDTV's die ik nu gebruik.

Uploaden vanop afstand lijkt me idd ook heel fijn want nu kost dit best veel geld voor de klant als ik telkens ter plaatse moet komen ;-)

Thx!