GFX upgrade

Pagina: 1
Acties:

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zoek een nieuwe videokaart voor mijn bijna 4 jaar oude systeem, en tevens een nieuwe air koeling voor de processor

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een budget, maar 700 euro aan GFX in dit systeem is natuurlijk onnodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf heb ik geen voorkeur voor het groene of het rode kamp. Ik ben op dit moment wel enigszins huiverig voor de GTX970 (3,5gb vram issue)
Type kaarten waar ik naar gekeken heb zijn de: MSI R9 380 Gaming 4gb / R9 390 / GTX 970
Wat ik veel op het forum lees is dat er veel 2e hands R9 290's worden aangeraden, dit heeft niet mijn voorkeur vanwege het gebrek aan garantie.

Mijn huidig systeem bestaat o.a. uit:
Moederbord: Asus P8Z77-V LE
Processor: i7 2600k
Geheugen: Kingston HyperX 4x4gb 1600mhz
Graphics: MSI amd radeon 6970 Lightning
SSD: 2x 250gb Evo 840
Behuizing: Corsair Carbide air 540
Voeding: 850 watt Antec voeding (ja ik weet het, overkill)
monitor: 24 inch 1080p 144hz

Ik ga dit system met name gebruiken voor BF4, GTA5 en uiteraard toekomstige games zoals The Division, misschien Call of Duty BO3, etc. Deze PC ga ik max nog 2 jaar gebruiken, waarna ik overga op een compleet nieuwe setup. Voorlopig blijf ik ook gamen op 1080p, en lever ik gerust grafische pracht in voor FPS (onder 60hz irriteert me mateloos)

Graag hoor ik jullie bevindingen en adviezen

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

Esumontere

Floep, banaan.

Als je je zo irriteert aan <60fps kan je beter geen 380 kopen. De '3.5GB RAM issue' is een on-issue in jouw geval omdat je voor 1080p gewoon niet zoveel videogeheugen nodig hebt.

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Gezien het feit dat ik hier 2 jaar mee wil doen, is dat een R9 390 of een 970gtx een betere keuze?

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
Ik zou de 970gtx aanraden, en dan heb ik zelf erg goede ervaring met de volgende msi variant:

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Wil je meer power en overclock potentie neem dan de EVGA superclocked, deze is wel wat luider. En al let je op energie en een enkel connector op de gpu neem dan de asus strix.

De msi is ook stil en semi passief tot +- 60 graden!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
misterd11 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:22:
Ik zou de 970gtx aanraden, en dan heb ik zelf erg goede ervaring met de volgende msi variant:

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Wil je meer power en overclock potentie neem dan de EVGA superclocked, deze is wel wat luider. En al let je op energie en een enkel connector op de gpu neem dan de asus strix.

De msi is ook stil en semi passief tot +- 60 graden!
Waarom de Superclocked? De pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0 is op stock al 51 MHz hoger geklokt en komt met dezelfde koeler. Die 51 MHz voorsprong voor een tientje extra, lijkt me een prima deal. :)

Ik vraag me sowieso af hoe je kunt oordelen dat de EVGA (met zijn ACX 2.0) luider is dan jouw MSI Gaming versie, terwijl je zelf alleen de MSI Gaming variant hebt? Lijkt mij een scgeve vergelijking.

Zelf heb ik de FTW ACX 2.0 en ik hoor hem (zelfs met dit warme weer) niet boven mijn stille pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 uitkomen.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

TheTinusNL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Waarom de Superclocked? De pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0 is op stock al 51 MHz hoger geklokt en komt met dezelfde koeler. Die 51 MHz voorsprong voor een tientje extra, lijkt me een prima deal. :)

Ik vraag me sowieso af hoe je kunt oordelen dat de EVGA (met zijn ACX 2.0) luider is dan jouw MSI Gaming versie, terwijl je zelf alleen de MSI Gaming variant hebt? Lijkt mij een scgeve vergelijking.

Zelf heb ik de FTW ACX 2.0 en ik hoor hem (zelfs met dit warme weer) niet boven mijn stille pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 uitkomen.
Och, je kunt ook dat tientje in je zak houden en die 51 MHz er zelf bij klokken :)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:10
Esumontere schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:30:
[...]

Och, je kunt ook dat tientje in je zak houden en die 51 MHz er zelf bij klokken :)
Of he haalt gewoon de goedkoopste gtx970 van bijv club3d en je clockt hem zelf over 3minutjes werk..

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:51

Fanta

FordPerformance™️

Demian Brunt schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Of he haalt gewoon de goedkoopste gtx970 van bijv club3d en je clockt hem zelf over 3minutjes werk..
Goeie tip.

Waar koop je die, aangezien Club3D geen nVidia kaarten in het programma heeft? :+

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Demian Brunt schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Kan. Maar dan is de vraag of de koeler er voldoende voor is. Da's in het geval van die MSI kaart sowieso het geval, gezien dezelfde koeler op de Lightning zit.
offtopic:
Club3D heeft geen nVidia kaarten meer sinds de GTX600 serie

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:10
Fanta schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:52:
[...]

Goeie tip.

Waar koop je die, aangezien Club3D geen nVidia kaarten in het programma heeft? :+
Omdat je dan een straaljager hebt.
Esumontere schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Kan. Maar dan is de vraag of de koeler er voldoende voor is. Da's in het geval van die MSI kaart sowieso het geval, gezien dezelfde koeler op de Lightning zit.
offtopic:
Club3D heeft geen nVidia kaarten meer sinds de GTX600 serie
Excuses ik bedoelde galax en niet club3d lol. Elke koeler zal wel voldoen aangezien deze kaart dusdanig weinig slurpt hij niet eens de mogelijkheid krijgt om te throttelen

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Klopt. En anders prop je er voor 40 tientjes een extreem op en maak je er een straaljager van die ze allemaal wegblaast. Maar als je gaat OC neem dan een 390. Die zijn stock langzamer als een 970. Maar oc komen ze in de buurt van een stock 980.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:09

The GUI

ClickOps < DevOps

Ik zou de GTX970 pakken, deze blijft ook wat koeler dan een 390. Overclocken is leuk maar denk ik niet nodig op 1080p, je kan je keuze ook baseren a.d.h.v. de review: reviews: GeForce GTX 970: vier zuinige Maxwells vergeleken

Qua CPU-koeler zou ik een Mugen 4 nemen, deze zijn vrij makkelijk te installeren en kunnen ook nog een OC op je proc aan.

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

Pagina: 1