2 externe HDD's constant voorzien van zelfde data

Pagina: 1
Acties:

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Hallo,

Ik wil iets vrij simpels bereiken met mijn 2 externe hdd's. Ik weet alleen niet de juiste term hiervoor.

Ik heb aan mijn monitor een HDD hangen met 2 partities. 1 backups en 1 voor data.
nu wil ik hier gaag een soort extra backup van hebben (exact kopie eigenlijk), welke ik ook makkelijk mee kan nemen zodat de andere schijf aan mijn monitor (welke weer verbonden is met macbook) kan blijven hangen.

Spreek ik dan van een RAID setup? Beide schijven zijn even groot.

Regelmatig download ik wat nieuwe muziek / wordt er een nieuwe backup gemaakt ect. dit gaat gelijk naar de schijf aan mijn monitor.

Ik kan natuurlijk de 2e schijf ook in 2 partities verdelen, en dagelijks alles kopieeren plakken, maar dat was ik nu net niet van plan.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en ben benieuwd of iemand hier een oplossing/term voor weet _/-\o_ .

Alvast bedankt
Giorgio

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

'Mirror' is het magische woord dat je zoekt.

Edit met wat meer toelichting, vooruit. RAID1 kan inderdaad een vorm van mirroring zijn, maar dat is een techniek welke niet wordt gebruikt met een opstelling zoals jij hebt (2 losse externe schijven). Waar je naar zou moeten zoeken is software welke automatisch kan syncen/mirroren, maar voorbeelden voor Macs heb ik niet paraat voor je. Daarvoor kun je met wat strakke zoekopdrachten wellicht zelf wat vinden :)

[ Voor 82% gewijzigd door Bastiaan op 13-08-2015 13:51 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Ik maak uit je verhaal op dat het gaat om twee externe (usb?) schijven?

Ik zou persoonlijk iets gebruiken als Microsoft's SyncToy om twee locaties te mirroren.

Daarmee kun je bijvoorbeeld twee mappen op twee locaties identiek houden op basis van een schedule oid.

Maar je setup is me nog niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.

(overigens is RAID wel iets anders, dat is zeker niet bedoeld voor zoiets. Bij raid zul je nooit een schijf mee kunnen gaan nemen bijvoorbeeld. Dat is een techniek die deels beschermd tegen hardware uitval).

[ Voor 20% gewijzigd door Felyrion op 13-08-2015 13:51 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Bedankt. Ik weet genoeg. Ik ga even googlen!