Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Ik zoek een?
Momenteel heb ik een iPhone 6 plus - 16 Gb, deze heeft een gebroken display gehad en een deukje in het frame. Dit is hersteld en heb nog wat geld van de verzekering over.
Omdat ik 16 gig te weinig vind, tegenwoordig met filmpjes van mn dochter en wat games enz zit hij snel vol. Mijn eerste oplossing was deze telefoon nu verkopen en een 64 gb versie kopen.
900 euro vind ik redelijk aan de prijs en begon me af te vragen, moet ik wel bij apple blijven?
Ik heb nu zelf al het een en ander uitgezocht en heb eigenlijk 2 opties:
Microsoft Lumia 640XL of de OnePlus 2 echter zal deze nog wel een tijd duren voordat die te krijgen is.

Wat is je budget?
tussen de 200 en 900.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek, games, soms wat zwaardere games, Netflix, bellen, foto's en films maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Lumia 640 XL, een keer compleet wat anders en voor 220 euro erg voordelig, de vraag is alleen of dit me wel gaat bevallen, ik ben wel iPhone gewend maar vind het ook boeiend om een keer compleet wat anders te gaan gebruiken.
De OnePlus 2 ziet er ook erg boeiend uit en is voor 400 euro ook zeker een betaalbare telefoon.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere overgestapt van iPhone naar Lumia en wat zijn jullie ervaringen?
Wat zal het verschil voor mij zijn tussen de Lumia of de oneplus, op het OS na.
Hoor graag van jullie

[ Voor 9% gewijzigd door Thaimaster op 13-08-2015 13:25 ]

Pizza!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Heb laatst geprobeerd over te stappen van Android naar Windows phone. Dit viel me toch erg tegen. De beschikbaarheid van apps was laag en de browse snelheid was traag op de lumia 640. Misschien dat Windows 10 hier verandering in zal brengen, maar ik vrees dat je het niet kunt vergelijken met de iPhone 6+.

Overigens snap ik je financiële argument maar al te goed. Wellicht kun je je beter oriënteren op Android. De oneplus 2 ziet er mooi uit, maar op de Chinese markt zijn veel mooie 5,5" toestellen te vinden, voor zeer aantrekkelijke prijzen. Ligt er ook een beetje aan hoe belangrijk je 4g vindt.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met Windows Phone. Ten aanzien van apps moet je even zelf zoeken wat je nodig hebt, ik mis zelf niks en m'n zoon (14) mist alleen Snapchat, maar daar kan hij wel mee leven.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Windows phone werkt op zich prima, mijn vader heeft een gewone 640. Enige wat je merkt is dat de hardware trager is, met name als je veel dingen snel tegelijk wil doen (zoals bij een nieuwe telefoon inrichten, software installeren, etc.) merk je dat wel, echter in dagelijks gebruik is het toestel redelijk vlot.
Komende van een iPhone 6 denk ik toch wel dat je het zal merken dat deze wat trager is, je gaat een stapje terug, maar dat is niet gek gezien het budget.
Als je tijd hebt om te wachten kun je de Lumia 940 afwachten, die moet ook high end worden.
Ikzelf heb overigens ook een Lumia, de 532, met W10 Insider Preview er op, en dat werkt best al goed.

Wat applicaties betreft heeft MS nieuwe ontwikkeltools aangekondigd waardoor Android en iOS code te porten is naar Windows Phone 10. Dat heeft al versies opgeleverd van o.a. Snapchat.
nieuws: Gebruikers draaien Android-apps op Windows 10 Mobile zonder aanpassingen

Wat het grote verschil is tussen Windows Phone en Android, is de verscheidenheid aan modellen en keuzes en ontwikkel tempo. Bij Android zit je meestal binnen 1 a 2 jaar zonder software updates van de fabrikant, maar er is wel veel technische vernieuwing gaande. Bij Windows Phone en iOS ligt dat trager en zie je langer ondersteuning van de software.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Een qua hardware high-end met dito prijs iphone met een midrange WP lumia 640 vergelijken :F
Je kan letterlijk bijna 6 L640's halen voor de prijs van 1 iphone 64GB :+

Zelfs ben ik WP fan, ik heb dan echt het gevoel met een omgeving te werken dat echt van de grond af geoptimaliseerd is voor telefoongebruik, niet een aangepaste desktopomgeving met bureaubladen en icons (Android, ios).

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Ik ben van een iPhone 5S naar een Nokia Lumia 630 gegaan. Dat is een paar maanden goed gegaan en toen ben ik gillend een Mediamarkt ingerend om een iPhone te kopen. Hoewel de Lumia 630 niet te vergelijken valt met de 640 XL kan mijn review van toentertijd wellicht toch een kleine indruk geven van hoe ik het heb ervaren.

Sterkte toegewenst... :+

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Het is lastig want elk os heeft zijn voor en tegens.
Sommige dingen vind ik erg goed aan Apple, maar sommige dingen doen mij zo erg gruwelen dat ik er wss nooit één zal kopen.
WP, lijkt mij op zich wel o.k. maar er zijn toch wat problemen met specifieke apps (maar dat is snel uitgezocht en hoeft helemaal geen issue te zijn)
Android heeft heel veel voordelen, maar ook enkele nadelen. (updates gaan via fabrikant) en met de jaren gebruikt het OS meer data om vage dingen te syncen.

Gezien je wensen en budget zou ik momenteel voor een Nexus 6 of voor de Moto X style gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Pinin op 15-08-2015 10:22 ]

www.casarodriguillo.com

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Plato1989 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:01:
Ik ben van een iPhone 5S naar een Nokia Lumia 630 gegaan. Dat is een paar maanden goed gegaan en toen ben ik gillend een Mediamarkt ingerend om een iPhone te kopen. Hoewel de Lumia 630 niet te vergelijken valt met de 640 XL kan mijn review van toentertijd wellicht toch een kleine indruk geven van hoe ik het heb ervaren.

Sterkte toegewenst... :+
Dit is nog erger, een budget (sub-100 euro zelfs) vergelijken met een 900 euro telefoon. 8)7

9 stuks kan je ervoor halen, 9 stuks!!

Pay peanuts, get peanuts.

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Bedankt voor de reacties, zit zelf nog te twijfelen maar denk toch naar de Oneplus 2 te gaan maar ja dat kan nog wel een tijdje duren.

Pizza!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik denk dat je iPhone 6 nu meer oplevert dan over een paar maanden als de 6s uitkomt, wel iets om mee te nemen in je besluit. Aan de andere kant, kun je de komende maanden ook weer meer sparen.....
Pagina: 1