Kruger Park, Zuid Afrika - Advies van kenners gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Hallo allemaal,

In februari gaan mijn vriendin en ik op huwelijksreis naar Zuid-Afrika. In eerste instantie wilde we 'gewoon' een pakketreis boeken bij Arke. (http://www.arke.nl/vakantie/swaziland/z ... gprogramma)

Na enig onderzoek hebben we besloten om alles toch los te gaan boeken. Wel wilde ik de rode draad van de genoemde reis blijven volgen. Enige waar ik een beetje mee zit is Krugerpark. Op zich lijkt het ons wel mooi om te overnachten in het park. Echter, lukt het me niet echt helemaal om het goed in het programma te laten passen.

Hoe zit het nu?
- Op dag 4 de panoramaroute afleggen om vervolgens in Hazyview 2 overnachtingen te hebben.
- Op dag 5 de hele dag het Kruger Park in om daar al dan niet onder leiding van een gids te genieten van het park.
- Op dag 6 vertrekken naar Swaziland

Maar.. wat zouden de ZA kenners onder ons als alternatief zien?
Graag zou ik de panoramaroute wel erin houden voor de dag 4 (we komen vanuit Tzaneen). Op dag 6 zou ik ook graag weer vertrekken naar Swaziland. Met dit in het achterhoofd. Hoe zouden jullie het inrichten als je graag zou willen overnachten in Krugerpark (1 of 2 nachten, hoeft niet op zelfde locatie)?

Alvast bedankt!

p.s. de rest van ons reisprogramma staat ook op de genoemde website. Tips zijn altijd welkom.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantieplannen kunnen in AZ besproken worden :)
TL->AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:54
Ik zou mezelf geen expert willen noemen, maar ik vind het Kruger Park met afstand het mooiste wat ik gezien heb in Zuid Afrika. 1 dag is kort zeker als je ook nog moet reizen op die dag. Ik zou op zn minst een hele dag en een avons/nacht safari doen met een gids.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Steefmeister
  • Nu online
ph4ge schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:20:
Ik zou mezelf geen expert willen noemen, maar ik vind het Kruger Park met afstand het mooiste wat ik gezien heb in Zuid Afrika. 1 dag is kort zeker als je ook nog moet reizen op die dag. Ik zou op zn minst een hele dag en een avons/nacht safari doen met een gids.
Dank voor de info. Die 5e dag hoeft niet gereisd te worden he. Die is dedicated voor Kruger Park.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou lekker door het krugerpark heen reizen. :)

Ruwweg een maand geleden was ik daar. Aangekomen op Johannesburg, eerste nacht in Hazyview. Vanuit daar de panoramaroute gedaan (Vergeet niet te stoppen bij het boskombuis, voor de potholes (als je vanuit het zuiden rijd) aan je rechterkant (ingang via een zandweg). Echt een gave plek en heerlijk Zuid-Afrikaans eten).

Uiteindelijk hebben we nog 2 nachten bij een private game reserve gezeten (Guernsey) en vanuit de Orpen Gate het krugerpark ingereden. En dan in 1 dag door naar Pretoriuskop. Dan heb je echt al wel een lange dag, zeker als je wat zandwegen en loops mee pakt (de zandwegen zijn daar goed te berijden), maar houd rekening met een gemiddelde snelheid van 25 km/h.

Vanuit Pretoriuskop zijn wij toen doorgereden naar Swaziland in 1 ruk. 's ochtends vroeg weg en nog wat loopjes meegepakt.

Pretoriuskop rest camp is niet mooi, maar wel heel praktisch qua doorreis, je stopt middenin en het park en je hebt opeens twee dagen in het kruger in plaats van maar 1.

Uiteindelijk hebben we wel veel gezien, maar ik zou het echt niet erg vinden om er een nacht extra te blijven, dus om nog een keer een deel van het park te doorkruisen bijvoorbeeld en niet door te hoeven richting Swaziland.

TLDR: Je hebt een dag te weinig om er echt van te genieten :P Een dag met een ranger mee is een hele toffe ervaring, maar dan ga je het niet meer redden om zelf door het kruger door te rijden naar het zuiden.

Kijk trouwens ook eens naar Zuid-Afrika Online, die hebben ook leuke reizen en uitgebreide uitleg waar je ook wel ideeen uit kan halen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 13-08-2015 13:45 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:03
Als je Kruger slecht ingepast krijgt, kun je altijd nog andere reservaten overwegen. Zelf afgelopen 2 jaar het hluhluwe-Imfolozi reservaat bezocht (puur alleen safari reizen) waarbij we overnachtten in de buurt van Hluhluwe bij een lodge van Nederlandse eigenaren en in een guesthouse van een Engelse dame in St. Lucia.

Dit reservaat is het oudste van Zuid Afrika en staat vooral bekend om zijn populatie neushoorns. Maar de rest van de big five is ook goed vertegenwoordigd, waar wij zelfs het geluk hadden, daarnaast een populatie Wilde honden te spotten en een Hyena. Het park is goed te berijden met eigen auto met 1 asfaltweg en voor de rest gravel roads. Dus volledig toegankelijk met een "normale" sedan en veel minder toeristisch dan Kruger.

Verder heb je ook redelijk dichtbij het Emdoneni rehab center waar je een rondleiding kunt krijgen inclusief het aaien van Cheetah's. Ook een leuke aanrader..

Ik ben het met ph4ge eens dat 1 dag wel erg kort is. Maar als je slechts 1 dag uittrekt voor het bezoeken van een reservaat, dan zou ik in ieder geval een gamedrive boeken. De gidsen staan vaak onderling met elkaar in verbinding, waardoor je kans op wild vergroot wordt. Nadeel is dat je niet zelf kan bepalen hoe lang je ergens blijft. Neem je meerdere dagen de tijd, dan kun je perfect met eigen auto op stap in bepaalde reservaten en kun je langer blijven staan bij bepaald wild mocht je dat willen..

Mocht je meer info willen hebben over dit reservaat, mag je altijd een DM sturen..

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

brombeer21 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:22:
Dus volledig toegankelijk met een "normale" sedan en veel minder toeristisch dan Kruger.
Nou, ik heb de wegen daar vorige maand gezien. En daar zou ik dus absoluut niet met de eigen huurauto willen rijden. Potholes echt overal, ook op de asfaltwegen.

• brombeer21
Je hebt idd potholes.. Maar mijn ervaring van safari is met een gangetje van 10-15 kilometer door het reservaat tuffen, zodat je niets per ongeluk mist. Dan kun je prima om die potholes heenrijden. Als je met de max snelheid van 40km door zo'n reservaat gaat scheuren, dan ga je die potholes niet ontwijken en gegarandeerd wild missen... Wat een lol wij eind juni hadden toen een stelletje toeristen in een dikke SUV voorbij kwamen scheuren en vergat opzij te kijken en dus een troep leeuwen compleet miste..

Tis maar net wat je ervaring is. Heb er nu 2x 8 dagen rond gereden en geen enkele schade opgelopen aan de huurauto. Geen lekke band, niets.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-07 10:02

Metalfreak

Hoije woh!

Hooglander1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Nou, ik heb de wegen daar vorige maand gezien. En daar zou ik dus absoluut niet met de eigen huurauto willen rijden. Potholes echt overal, ook op de asfaltwegen.
Ja, in Hluhluwe waren de wegen slechter dan in het Kruger vond ik. Ben een keer op een helling moeten omdraaien omdat ik de weg echt niet meer vertrouwde onderaan de heuvel. En dan sta je ergens in de middle of nowhere met een huurauto... En hard rijden in een safaripark is echt not done.

Maar één dag in het Kruger park vind ik echt veel te weinig. Zorg in elk geval dat je er al heel vroeg bent. Maar waarom niet wat dingen flexibel houden? Wij hadden niets van tevoren geregeld voor Zuid-Afrika en dat was nergens een probleem. Tenzij je in het Krugerpark wilt overnachten, maar zo te zien doe je dat al niet (Hazyview ligt er net buiten) Gratis tip voor het eten in Hazyview trouwens: Pioneer's butcher and grill, lekkerste steak ooit. :9

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Metalfreak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:45:
[...] Pioneer's butcher and grill, lekkerste steak ooit. :9
I agree :D :9

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Echt he, alleen al daarom zou ik terug gaan :9~

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:43
ph4ge schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:20:
Inderdaad.

Onze ervaring is van een tijd geleden, aankomende oktober 2 jaar. Toen hebben we de rondreis in tegengestelde richting gedaan, begonnen in Kaapstad en geëindigd in Johannesburg. Onderweg de volgende parken bezocht: Addo, Hluhluwe-Imfolozi, isimangaliso en afgesloten met Kruger Park. Kruger vonden wij daarbij het meest complete park.

Tip voor als je een huurauto ophaalt: maak een foto's van de auto voordat je gaat rijden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hooglander1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:41:

TLDR: Je hebt een dag te weinig om er echt van te genieten :P Een dag met een ranger mee is een hele toffe ervaring, maar dan ga je het niet meer redden om zelf door het kruger door te rijden naar het zuiden.

Dit. Minimaal twee dagen. Of het nu Kruger is, of Umfolozi of waar dan ook. Met dergelijke krappe planning idd geen ranger oid, gewoon zelf in auto rondrijden.
brombeer21 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:42:
Je hebt idd potholes.. Maar mijn ervaring van safari is met een gangetje van 10-15 kilometer door het reservaat tuffen, zodat je niets per ongeluk mist. Dan kun je prima om die potholes heenrijden. Als je met de max snelheid van 40km door zo'n reservaat gaat scheuren, dan ga je die potholes niet ontwijken en gegarandeerd wild missen... Wat een lol wij eind juni hadden toen een stelletje toeristen in een dikke SUV voorbij kwamen scheuren en vergat opzij te kijken en dus een troep leeuwen compleet miste..

Tis maar net wat je ervaring is. Heb er nu 2x 8 dagen rond gereden en geen enkele schade opgelopen aan de huurauto. Geen lekke band, niets.
Metalfreak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

Ja, in Hluhluwe waren de wegen slechter dan in het Kruger vond ik. Ben een keer op een helling moeten omdraaien omdat ik de weg echt niet meer vertrouwde onderaan de heuvel. En dan sta je ergens in de middle of nowhere met een huurauto... En hard rijden in een safaripark is echt not done.
Wij zijn met gehuurde Hyundai i10 (zo ongeveer kleinst denkbare stadsauto) door Umfolozi gereden. Ging probeleemloos. Erna nog door 'creatieve' routeplanning van mij (wilde niet over snelweg terug) binnendoor richting Empangeni, zodanig dat we op gegeven moment op opgedroogde rivierbeddingen aan het rijden waren. Dat laatste zou ik niet aanraden in een i10 oid we zijn stiekem erg blij dat verhuurbedrijf alleen keek naar krassen op lak en niet naar toestand bodemplaat :X, maar als je mijn afwijkingen niet overneemt is het perfect te doen met willekeurig welke huurauto buiten regenseizoen.
Maar één dag in het Kruger park vind ik echt veel te weinig. Zorg in elk geval dat je er al heel vroeg bent.
Dit sowieso. Niet eens omwille van totale tijd, maar omdat veel dieren juist in schemering (ochtend en avond) actief zijn en rest van de dag ergens in/onder een boom slapen.
Maar waarom niet wat dingen flexibel houden? Wij hadden niets van tevoren geregeld voor Zuid-Afrika en dat was nergens een probleem. Tenzij je in het Krugerpark wilt overnachten, maar zo te zien doe je dat al niet (Hazyview ligt er net buiten) Gratis tip voor het eten in Hazyview trouwens: Pioneer's butcher and grill, lekkerste steak ooit. :9
Overnachten in park is aanrader. Laatste keer in Umfolozi vrolijk aan het barbecuen buiten toen m'n dochter begon te brabbelen over varkens. Ik dacht dat ze het vlees op de barbecue bedoelde, maar nee, opeens liep er een groep boszwijn tussen onze benen door. De hekken rond de kampplaatsen houden groot wild buiten, maar zeker niet alles :o

Oslik blyat! Oslik!

• Steefmeister
  • Nu online
Dank voor de reacties. In principe is er nog wel wat te schuiven. We zouden wat mij betreft ook vanuit pretoria kunnen rijden naar Graskop voor het begin van de panoramaroute. Vanuit eindpunt panoramaroute kruger inrijden om daar al te overnachten. Vervolgens vanuit midden kruger naar het zuiden rijden met nog een overnachting. Dan heb ik eventueel nog een overnachting over, omdat in de 'normale planning' een overnachting gepland staat in Tzaneen..

Er valt nog genoeg te puzzelen lijkt me komende tijd :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Als je van natuur houdt zou ik proberen wat langer in Kruger park te blijven.
Ik heb best wat parken bezocht in zuid afrika maar Kruger vond ik met afstand de mooiste.
Met name door de omvang en de -mede daardoor- nog redelijk wilde dieren.
Geen enorme overbezetting van een bepaald soort.
Ik ben toen 2 dagen in het kruger park geweest en heb overwogen nog eens een weekje of wat terug te gaan.

Maar dat was voor ik Kenia en Tanzania leerde kennen ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door FFF op 13-08-2015 20:12 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:46
Heb de reacties niet gelezen, maar ik heb 2 jaar terug een vergelijkbare reis gemaakt met zuid afrika online https://www.zuidafrikaonline.nl/

Via daar een auto gehuurd, en het leuke is dat je zelf 'bouwstenen' kunt stapelen om zo je ideale reis samen te stellen. Je zit niet in een groep ofzo, je hebt je eigen reis en je krijgt een map met informatie hoe je moet rijden, waar de bezienswaardigheden zijn (handig om dit gewoon uitgeschreven te hebben) en alle lodges worden voor je geboekt. Wij zijn naast het kruger park ook in een private park vlakbij kruger geweest om te overnachten (erg mooi) en daar 2x op safari ('s ochtends te voet en 's middags met auto) geweest. Daarnaast zijn we zelf door het kruger heengereden.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je nog een overnachting zoekt in Hazyview kan ik deze aanraden: Hamilton Parks Country Lodge

Het was niet de goedkoopste maar wel een van de leukste overnachtingen ooit. Het ligt 3 kilometer van de doorgaande weg in het midden van een bananenplantage. Er is geen wifi maar voor vermaak is er wel een bar waar de gasten voor en na het avondeten wat drinken. Het avondeten wordt verzorgd door de eigenaren zelf en die hebben daar echt lol in. Doe wel de ramen en deuren van je lodge dicht anders komen er 's nachts apen binnen en die schijnen al je spullen te doorzoeken op eten.

Wij zijn daar 2 nachten geweest en de hele dag daartussen hebben besteed aan een safari in het Kruger park. Zelf vond ik 1 dag wel genoeg, maar op onze safari-dag hadden we voornamelijk regen 8)7 Onze safari was gewoon zo'n standaard safari met een pickup en een tourguide. Ik weet niet waarom, maar wij waren de enige die in ons 'groepje' zaten dus we hadden de hele pickup voor ons zelf en alle aandacht van de guide. Dat was wel weer erg gaaf.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
brombeer21 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:42:
Wat een lol wij eind juni hadden toen een stelletje toeristen in een dikke SUV voorbij kwamen scheuren en vergat opzij te kijken en dus een troep leeuwen compleet miste..

Offtopic: Na dit gelezen te hebben vraag ik me af wat je moet doen als je wel een lekke band krijgt met een troep leeuwen als toeschouwers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Aike schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:47:
maar op onze safari-dag hadden we voornamelijk regen 8)7
Ideaal toch? De beesten zijn over het algemeen dan een stuk actiever dan bij de hitte die wij destijds hadden...
Teddy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Offtopic: Na dit gelezen te hebben vraag ik me af wat je moet doen als je wel een lekke band krijgt met een troep leeuwen als toeschouwers?
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar ik denk dat je dan gewoon het noodnummer moet gaan bellen op je foldertje dat je hebt gekregen bij binnenrijden van het park. Of zorgen dat je wat voorbijrijdende auto's een soort van afscherming om je heen laat maken nadat je rustig hebt afgewacht tot de leeuwen weg gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ranger bellen bij lekke band! Is echt het enige goede antwoord :). Overigens is de tip van Zuidafrikaonline.nl echt wel een goede. Prettig reisbureau, leuke accomodaties en best wel kundige medewerkers. En als je toch los wil boeken, natuurlijk vooral doen!

Hoe ziet eigenlijk de rest van de reis eruit? De link laat niet 1 specifieke reis zien namelijk...dat bepaalt eea ook wel een beetje. Voor een eerste Afrika reis zou ik vooral een leuke private game reserve boeken, vanwaaruit je makkelijk 1 dag kruger kan doen (evt met overnachting in het park). Kruger is best leuk, maar vooral ook om lijstjes te vinken. Het is behoorlijk druk, maar wel de moeite waard! De ervaring in een kleiner reserve met goede guided walks/drives is echter nog veel mooier (en duurder), maar zou ik je echt aanraden!

Volgens mij is een veelgemaakt rondje ook wel Joburg, tzaneen, 2 nachten private, 1 nacht kruger, Panoramaroute, 2 nachten swazi, 2 nachten st lucia en dan naar Durban of Drakensbergen...

Maar nogmaals, wat staat er nog meer op het programma? Als je ook naar hluhluwe, st lucia wetlands en addo gaat bijvoorbeeld, dan kan je ook 1 dag kruger (als je dichtbij de ingang bent) doen. Tip zou ook vooral zijn om ook wel guided drives te doen. In kruger rij je nergens voorbij (want daar staan vaak wel wat auto's bij elke sight), maar in de rustigere parken zie je zelf echt veel over het hoofd.

Ik ben zelf 3x in zuidelijke Afrika geweest, maar kies nog steeds voor zo nu en dan ook guided drives. Met name in Namibia is dat vaak gelijk privé en dat is echt leuk. In de echte remote parken in bijvoorbeeld botswana zou ik nooit zelf en alleen gaan (dus guided of konvooi), maar goed, de combinatie maakt het voor mij leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Nu online
Nav de reacties hebben we het een en ander verschoven en gaan we twee volle dagen genieten van krugerpark ipv een.

Heeft iemand van jullie ook ervaringen met het reserveren van een accomodatie via www.sanparks.org? Gisteren twee reserveringen gedaan, waarvan vervolgens gezegd word dat je spoedig een mail zult ontvangen hierover of het definitief is.

Niets meer tot op heden ontvangen en ook wanneer ik inlog zie ik nog niets staan bij Existing Reservations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb 2x via Sanparks laten boeken en dat is 1x goed gegaan (andere keer ter plekke wel goed opgelost)...Als ik een beetje gezien heb hoe het werkt in die parken, zou ik persoonlijk na een dag of wat achteraan bellen. Het is niet het meest efficiënte systeem daar :)...

Mijn overnachtingen waren overigens niet in Kruger, maar in Kgalagadi en Augrabies. Geen idee hoe lang je blijft, maar dat zijn echt 2 fantastische nationale parken (aan compleet de andere kant van Zuid Afrika), al zou ik Kgalagadi niet in gaan in een sedan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Teddy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Bellen... als je bereik hebt... wat je dus zelden hebt in het kruger

In het kruger is het handig om een pen en papier bij te hebben, kun je een briefje aan een andere auto meegeven :P
Steefmeister schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:30:
Nav de reacties hebben we het een en ander verschoven en gaan we twee volle dagen genieten van krugerpark ipv een.

Heeft iemand van jullie ook ervaringen met het reserveren van een accomodatie via www.sanparks.org? Gisteren twee reserveringen gedaan, waarvan vervolgens gezegd word dat je spoedig een mail zult ontvangen hierover of het definitief is.

Niets meer tot op heden ontvangen en ook wanneer ik inlog zie ik nog niets staan bij Existing Reservations
Ik zou sowieso even bellen, het gaat daar op zijn Afrikaans he :P

Let trouwens ook op dat je lokaal vaak nog even Conservation fee's mag afrekenen. Die zijn niet mals voor het Kruger.

[ Voor 49% gewijzigd door Hooglander1 op 17-08-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 08:34
Ik heb online geboekt en was vorige week in een SAN park (Tsitsikamma, Storms Rivier).
Ben zelf ook meermalen in het Kruger Park geweest maar dan meestal een week of langer. Het is wel leuk om in het park een nachtrit, morningwalk met een ranger of iets dergelijks te doen. Bij Satara hebben we het meerdere keren gedaan, maar er zijn genoeg andere kampen.
http://www.sanparks.co.za...aps/originals/knp_map.jpg

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Maar....... Pas op!

Afrika is een zeer verslavend continent, waarbij Zuid-Afrika een leuk begin is.
Wat volgt is: 3 weken Botswana, 2 weken Namibie etc....
Ga maar vast sparen, want daar wil je volgend jaar heen :)

Ga je nog naar het Drakensgebergte en Walvissen spotten?

*JMaster denkt terug aan een tijd zonder kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Nu online
JMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:34:
Maar....... Pas op!

Ga je nog naar het Drakensgebergte en Walvissen spotten?
Ja en wie weet.. aangezien ik op diverse sites lees dat februari niet de meest geschikte tijd is om walvissen te zien (zijn ze vaak al langsgetrokken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 08:34
Steefmeister schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:55:
[...]
Ja en wie weet.. aangezien ik op diverse sites lees dat februari niet de meest geschikte tijd is om walvissen te zien (zijn ze vaak al langsgetrokken )
Nee inderdaad, dan ga je ze niet echt zien. Ze zijn nu vooral te zien, de lente dus want dan zwemmen ze vanuit Antarctica naar de warmere Indische oceaan. Vorige week bij Tsitsikamma ong. 10 gezien in twee dagen en nog heel veel dolfijnen ook :)

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Mocht je nog niets geboekt hebben, wij hebben onze reis hier geboekt: http://www.fairmundotravel.nl/

Dit word gerund door een koppel welke al 15 jaar ofzo zelf die reizen maakt. Ze spreken dus uit ervaring en kunnen precies uitleggen wat wel en niet te doen of te bekijken. Is een bedrijf gewoon aan huis, lekker casual en op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Steefmeister schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Tja, wij zaten in Knysna in december, ook niet bepaald walvisseizoen, maar ze gaven aan dat ze een dag eerder nog walvissen hadden gezien. Uiteindelijk dus toch nog geboekt, kwamen we op zee, zaten we midden in een school Orka's. Dat hadden ze daar sinds de oprichting van die touroperator nog nooit meegemaakt...

Zie ook: http://oceanodyssey.co.za/killer-whales-visit-knysna/ (op die datum zaten wij daar, dus zo te zien écht uniek)

[ Voor 9% gewijzigd door Metalfreak op 18-08-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als je gaat walvis spotten (voor de mensen die gaan in het walvissen seizoen); met een beetje mazzel heb je in het baaitje van Hermanus een mooiere meeting met die joekels dan de relatief dure boottochtjes (die mogen niet heel dichtbij komen)...

En helemaal eens; Zuidelijk Afrika is rete verslavend. Nu boek je nog lodges/hotels/B&B's, maar kamperen is het allermooiste! Zeker in Namibië en Botswana...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ZieMaar! schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:47:
En helemaal eens; Zuidelijk Afrika is rete verslavend. Nu boek je nog lodges/hotels/B&B's, maar kamperen is het allermooiste! Zeker in Namibië en Botswana...
Oost Afrika is ook heel mooi. Was voor Zuid-Afrika in Uganda geweest, dat is veel meer puur Afrika en nog niet zo "verpest" door toerisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Uganda lijkt me ook heel mooi! Kan je daar goed zelf rondreizen of lukt dat niet? Overigens is bijvoorbeeld Namibie zo groot en leeg, dat het eigenlijk nooit echt toeristisch wordt. Het schijnt dat je in Sossusvlei, toch een van de grootste toeristische trekpleisters, op een rustige dag bijna niemand tegen komt. Ik was er op een 'drukkere' dag en vond het nog heerlijk rustig (maar wel 2 banden lek gereden :)). Ook de Fish River Canyon, die volgens mij niet heel erg onderdoet voor de grand canyon, is mega rustig. Komt misschien ook doordat er binnen een afstand van een halve dag verder niets is, maar toch.

Botswana is ook niet druk. Op een dagje moremi kwamen we misschien 2 auto's tegen, verder niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05-2023
Wij gaan komende week donderdag richting Zuid-Afrika, en verblijven een paar dagen in een lodge net buiten het krugerpark https://krugerpark.nl maar we willen ook nog een paar dagen in het park zelf zitten. Als iemand goede en vooral betaalbare opties weet dan horen we het graag want die moeten we nog boeken omdat we op booking.com niks betaalsbaars vonden hiervoor. We willen de laatste 4 dagen op eigen gelegenheid op safari gaan. Als het goed is dan is dat goed te doen in het krugerpark maar als iemand daarover tips heeft dan horen we het ook graag! Zin in.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 18:35
mike123456789 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:38:
Wij gaan komende week donderdag richting Zuid-Afrika, en verblijven een paar dagen in een lodge net buiten het krugerpark https://krugerpark.nl maar we willen ook nog een paar dagen in het park zelf zitten. Als iemand goede en vooral betaalbare opties weet dan horen we het graag want die moeten we nog boeken omdat we op booking.com niks betaalsbaars vonden hiervoor. We willen de laatste 4 dagen op eigen gelegenheid op safari gaan. Als het goed is dan is dat goed te doen in het krugerpark maar als iemand daarover tips heeft dan horen we het ook graag! Zin in.. :D
Je hebt in het KNP maar 2 opties, goedkoop via Sanparks zelf en daarvoor ben je rijkelijk laat (helemaal in de periode 29 sep/8 oct wat een schoolvakantie is daar), maar wellicht heb je nog een geluk met een annulering of een plek in een minder populair kamp.
De andere optie is een prive consessie binnen KNP of een van de aanliggende reserves (Sabi Sands, Manyeleti, Timbavati, Klaserie), maar dat ligt aan je definitie van betaalbaar :P Zowiezo zit je dan niet zelf achter het stuur (absoluut geen nadeel overigens, maar is wel een andere beleving).

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 23-09-2018 16:08 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Top dank je wel ik ga even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het Krugerpark is leuk om een keer doorheen te rijden, maar de echte wildernis beleving heb je veel meer in de gamereserves die hierboven genoemd worden, of in wat kleinere parken (Hluhluwe bijvoorbeeld). Geen idee of dat in je schema past?

Maar als je al een paar dagen in zo’n privé reserve (wat vaak feitelijk ook Kruger is, er zijn geen hekken), dan vind ik vier dagen Kruger wel erg veel, zeker als het inderdaad vakantie is. Kruger is dan erg druk. Meerwaarde van in het park is wat mij betreft de hele vroege tours die je kan doen of de wandelingen (en dat bieden privé reserves ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
Voor wat betreft annuleringen.. Ik zie bij 'latest sightings' nog weleens een last minute Sanparks voorbij komen van mensen die door omstandigheden moeten annuleren. Wellicht kun je hun ook even benaderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123456789
Bedankt voor de tips! We hebben een topvakantie gehad, Hluhluwe zijn we vorige keer al geweest, inderdaad ook heel erg gaaf!
We hadden een lokale partij via een Belgische partij die de reis in elkaar gezet hebben, heel goed geregeld en zeer betaalbaar! Stuk goedkoper dan Nederlandse opties of zelfs zelf regelen aangezien zij veel deals bij lodges en autoverhuur hebben in Hoedspruit, de regio naast het krugerpark. Mocht iemand contactgegevens willen hebben moet je mij maar een pm sturen.
Pagina: 1