'Harde schaduwen' met GTX 980

Pagina: 1
Acties:

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 09:20
Ik heb een pricewatch: LG 31MU97 Zwart aangesloten op een pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0. Bij de monitor zat een mDP > DP kabel die ik gebruik.
Nu merk ik dat in OS X 'harde schaduwen' heb, ik dacht eerst dat dit aan OS X zou liggen (het is Hackintosh), maar als ik een screenshot maak en deze in Windows bekijk treed hetzelfde probleem op.
Als ik dezelfde screenshot op mijn MacBook bekijk zijn die 'harde schaduwen' er niet.

Als ik het beeldscherm aansluit op mijn MacBook zijn de schaduwen in OS X gewoon normaal.

Hierbij een foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LEnSOa6l.jpg

Op de foto is het niet erg goed te zien, maar het is erg storend.

Ik heb ook al verschillende Display Port aansluiting geprobeerd. Ook heb ik HDMI geprobeerd, en dan treed hetzelfde probleem op (zelfs iets erger).

Ik snap eerlijk gezegd niet wat het kan zijn, maar het lijkt mij dat het aan de videokaart ligt?

EDIT:
Ik heb ook nog een andere monitor geprobeerd (met HDMI), daar zijn de schaduwen wel normaal.
Ik heb op de LG ook verschillende schermresoluties geprobeerd, lijkt niet te helpen.

Het enige wat lijkt te helpen is de picture mode op sRGB te zetten. Maar dan is het scherm niet meer gekalibreerd, en ik heb niet voor niks € 1200 betaald, ik wil gewoon Adobe RGB kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Timons106 op 13-08-2015 12:56 ]

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 09:20
Bump. Het probleem blijft aanwezig.

Kan het aan de calibratie van het scherm liggen? Maar dan zou hetzelfde probleem op moeten treden als ik het scherm aansluit op mijn MacBook lijkt me.