Radeon & Nvidia multi monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• flightsimmers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01-2021
Ingewikkelde setup:

Drie monitoren allen Samsung 940BF.
Twee PC's, eentje met Radeon r9280, de ander NVDIA GT120

De monitoren hebben een VGA en een DVI input. Beide PC's zijn verbonden met de drie monitoren. De GT120 via de VGA inputs op de monitoren. De R9280 via de DVI inputs. Door een knop op de monitoren kan ik het beeld selecteren van de PC die ik wens.

R9280 outputs: DVI-D, DVI-I, HDMI en display port
GT120 outputs: DVI-I, HDMI, VGA

Probleem:
De derde R9280 monitor geeft geen beeld. Deze is aangesloten op de display port output v/d GPU. Dit komt waarschijnlijk doordat de display port naar DVI adapter niet een "actieve adapter" is maar een passieve. Want de adapter doet het, hij funtioneert bij twee monitoren wel.

Vraag:
Kan ik ditzelfde probleem verwachten bij de NVIDIA GT120? Want dan kan ik beter meteen een actieve adapter (40 Euro!) van HDMI naar VGA kopen dan de passieve adapter (4 Euro).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35

D4NG3R

kiwi

:)

De GT120 kan maximaal 2 schermen aan en bij de R9 280x moet je 1 scherm aan DP hangen wil je er 3 tegelijk gebruiken. Indien het DP>DVI oid is moet deze actief zijn ja.

Voor je 280x: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

De GT120 zal je moeten vervangen of moeten aanvullen met een 2e GPU. Nou ga ik wel vast zeggen dat er geen (fatsoenlijk verkrijgbare) GPU's zijn welke 3 VGA aansluitingen hebben laat staan kunnen aansturen. Dus de beste optie zal waarschijnlijk zijn er een 2e GPU bij te plaatsen voor een extra VGA aansluiting.

[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2015 12:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• flightsimmers
Wat vreemd! Je denkt als je een GPU met meerdere outputs koopt dat je ze ook simultaan kunt aansluiten. En dan doen er een aantal het ineens niet. Dit staat op de website van NVIDIA over dit kaartje:
Display Support
Multi Monitor
Yes
Maximum Digital Resolution
2560x1600
Maximum VGA Resolution
2048x1536
Standard Display Connectors
HDTV
Two Dual Link DVI

Zie: http://www.geforce.com/ha...rce-gt-120/specifications Maar nu blijkt dat hij net als mijn nieuwe (AMD R9 280) slechts 2 monitors tegelijkertijd kan aansturen.

[ Voor 8% gewijzigd door flightsimmers op 15-08-2015 21:14 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35

D4NG3R

kiwi

:)

Je 280 kan er prima meer aansturen maar dan moet er minimaal 1 gebruik maken van de DisplayPort aansluiting.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

flightsimmers schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:12:
Wat vreemd! Je denkt als je een GPU met meerdere outputs koopt dat je ze ook simultaan kunt aansluiten. En dan doen er een aantal het ineens niet. Dit staat op de website van NVIDIA over dit kaartje:
Display Support
Multi Monitor
Yes
Maximum Digital Resolution
2560x1600
Maximum VGA Resolution
2048x1536
Standard Display Connectors
HDTV
Two Dual Link DVI

Zie: http://www.geforce.com/ha...rce-gt-120/specifications Maar nu blijkt dat hij net als mijn nieuwe (AMD R9 280) slechts 2 monitors tegelijkertijd kan aansturen.
Nvidia kaarten kunnen pas sinds de 6xx serie meer dan 2 monitoren aansturen. AMD kan dit sinds de 5xxx serie, alleen heb je hiervoor dus wel displayport nodig.

• flightsimmers
Wat ik zo eigenaardig vind is dat je volgens mij al decennia terug van die financiele beurzen zag met heel veel schermen. Die zullen toch niet heel veel GPU's in een PC hebben?

Voor mijn eigen PC met dat GT120 kaartje; Ik gebruik de DVI port via een VGA adapter en daarnaast nog de VGA port. In de PC zit maar een PCI express slot. De vrije sloten zijn twee oude ("legacy") PCI slots. Daar heb ik nog een kaartje met een VGA aansluiting voor liggen ook. Maar ik kan geen driver meer vinden. Soms wil een oude Win95 driver dan nog wel eens werken onder XP. Maar zelfs de Win95 driver kan ik nergens meer downloaden. Die zie je wel overal op internet, maar als je op de download knop drukt gebeurd er zo weinig. (Kaartje is een S3Trio64V2).

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Simpel die gebruiken niet consumenten kaarten. Er zijn door zowel Nvidia als AMD wel kaarten gemaakt met meerdere aansluitingen (hoewel ik dit niet zeker weet), maar de grootste groep gebruikers zullen allemaal een (of meerdere) Matrox kaart(en) hebben gebruikt.

• flightsimmers
Nieuwe ontwikkeling!!!

Op een of andere manier had ik mij vergist. Ik zette mijn PC opnieuw aan en voila de derde monitor op de R9280 GPU werkt toch ook! De displayport naar DVI adapter heb ik voor slechts vier Euro gekocht. Een actieve adapter had tussen 30 en 40 Euro gekost.

Of ik heb een actieve adapter voor vier Euro, OF we zitten er hier met zijn allen flink naast! Tja, dan ga ik weer terug naar mijn oorspronkelijke vraagstelling voor de andere PC met de GT120 GPU... Zal daarop dan ECHT niet een derde monitor werken met een al dan niet-actieve DVI naar VGA adapter? Dat lijkt me de moeite van het proberen (5 Euro voor niet-actief) nu toch wel waard.

p.s. Nu heb ik tegelijkertijd drie monitoren op R9280 en (na omzetten op de monitor met een knop) ook nog twee monitoren op de GT120 GPU computer.

[ Voor 5% gewijzigd door flightsimmers op 30-08-2015 12:54 ]

Pagina: 1