Pakket naar België ineens retour?

Pagina: 1
Acties:

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 07:39
Voor mijn werk heb ik een pakket met onderdelen naar België gestuurd naar onze leverancier (eenmanszaak). Als wij bellen krijgen we de leverancier ineens niet meer te pakket (hij smst dat hij bezet is).

Nu we hem wel weer konden bereiken heeft hij aangegeven dat hij het pakket niet ontvangen heeft. En op de website van de transporteur staat aangegeven dat het pakket 2x is aangeboden en ineens weer retour is gestuurd. Transporteur in kwestie is PostNL. Wij vermoeden dat de leverancier de boel zit te saboteren (het onderdeel in kwestie komt van een klant van ons, en is kapot, wordt vanwege garantie terug gestuurd).

Mijn vraag is nu (aan mijn Belgische Tweakers of Nederlandse die ervaring hebben met verzenden naar het buitenland), is dit normaal in België? Dat een transporteur 2x een pakket aanbied, geen briefje achterlaat en het daarna meteen retour stuurt? Of is het pakket aan de deur geweigerd...

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Weigeren lijkt me sterk, dan zou dat denk ik als reden opgegeven zijn. Briefje doen ze normaal wel, daarna komt het meestal in het depot, waarna het alsnog retour gaat.

Wat zegt de track 'n trace?

• rrikkert
Die zegt dat het pakket weer onderweg is hier naartoe, na 2 mislukte pogingen om het pakket af te leveren.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

rrikkert schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:46:
Die zegt dat het pakket weer onderweg is hier naartoe, na 2 mislukte pogingen om het pakket af te leveren.
Altijd beter dan dat het kwijt is...

En voor internationale zendingen is het volgens mij niet zo gek dat die na een paar mislukte aflever-pogingen weer retour afzender gaan.

Waarschijnlijk is hij gewoon op vakantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 13-08-2015 11:52 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• rrikkert
Fiber schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, tuurlijk is alles beter dan dat het kwijt is, maar het blijft een aparte situatie. Ik mag dan zeker ook blij zijn dat ik nog leef... want tsja, altijd beter dan doodgaan...

En voor internationale zendingen is het volgens mij niet zo gek dat die na een paar mislukte aflever-pogingen weer retour afzender gaan.
Dat is hier dus exact mijn vraag, is dit normaal? Of zit de leverancier de boel te flessen.

Dat is hij zeker niet.

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:33

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Fiber schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Meestal bliijft het een week of 6 liggen bij een afhaalcentrum voordat het teruggaat. Het ligt er wel aan welke service/opties je gebruikt. Je kunt soms ook aangeven dat ze zending bij 1 of 2 mislukte pogingen het direct retour moet.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een eenmanszaak die misschien ook eens buiten de deur is voor z'n werk? Dan is het niet vreemd dat de postbezorger voor een dichte deur staat.

Dit kun je eigenlijk niet voorkomen anders dan een pakket naar een lokaal afhaalpunt te laten sturen waar de eenmanszaak het op kan halen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was twee dingen doen:
- blijven bellen en vragen om uitleg. Evt sms terugsturen dat je wilt weten waarom eea geweigerd is
- op zoek gaan naar een andere leverancier. Klinkt als een eenmanszaak die op de fles aan het gaan is en mede daarom het pakket weigert. Zeker als ie telefonisch niet bereikbaar is. Bovendien: als jij een eenmanszaak bent zou je geneig zijn om juist wel terug te bellen - dat levert je geld op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zou niet de eerste keer zijn dat de transporteur zelf meldt dat de bestemmeling niet thuis geeft als je met een tamme kloot te doen hebt zoals we dat in Vlaanderen zeggen :P.

Heb dat zelf (als particuliere ontvanger) regelmatig gehad - was thuis, niet aangebeld, pakket werd even verderop bij winkel gedumpt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1