Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High-End Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste Tweakers!

Binnenkort begin ik met een master in informatie wetenschappen en hoewel ik de laatste jaren erg heb genoten van mijn oude vertrouwde bakbeest - de asus g73jh - is het toch echt tijd voor iets nieuws en compleet anders!

Kort samengevat zal ik het komende jaar elke dag meer dan drie uur in de trein zitten en de hele dag aan de wandel zijn. Dit betekent dat ik zelf voornamelijk aan het kijken was naar ultrabooks door hun lage gewichten en kleine formaten.

Nu is het een understatement om te zeggen dat ik goede hardware kan waarderen en wel eens een videogame speel. Dit zijn voornamelijk Blizzard games en dus niet zo heel zwaar, maar toch. Uit eigen onderzoek blijkt dat ultrabooks en videogames elkaar helaas echter nog niet zo erg mogen (op de Asus g501 na, maar die lijkt nergens verkrijgbaar te zijn in Nederland?).

In het verleden heb ik mijn moeder de Asus UX31 aangeraden en mijn god, wat is dat een ultrabook zeg! Prachtig apparaat en heeft alles wat je je voor die tijd maar kunt wensen. Helaas blijkt Asus momenteel te bezuinigen op Nederland..? Ik kan alleen maar versies vinden waarbij elke keer iets ontbreekt. Bijvoorbeeld de Asus ux305 heeft dan een prachtig 4k scherm, maar wel een core m processor... of juist een hd scherm met een i7 processor. Ditzelfde verhaal lijkt ook weer terug te komen bij de Asus ux303 als ik me niet vergis en de prachtige ux301 lijkt dan weer iets verouderd te zijn. In het buitenland verkopen ze wel meer complete uitvoeringen maar dit wil ik eigenlijk voorkomen.

Verder viel ook de Dell XPS 13 in de smaak maar daar lijk je alleen een touchscreen te krijgen bij het model van 1600 euro? Zelf had ik als budget echter 1300/1400 euro en ga daar het liefst niet overheen.

Kortom, het is mij nog niet gelukt om een echte volle high-end ultrabook te vinden zoals wat de Asus UX31 in haar tijd wel was. Zie ik hier iets over het hoofd? Hebben jullie nog aanbevelingen? Dan hoor ik ze graag!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Je zou de UX305 uit België/Duitsland kunnen laten overkomen?

http://www.amazon.de/Asus...3&sr=8-3&keywords=UX305LA

Garantie kan je direct via ASUS regelen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

• WouterL
  • Laatst online: 17:36
Wat dacht je van een macbook? Kwa iGPU niveau ontzettend goed voor Light gaming. Speel er zelfs Lol op native resolutie, High met goede fps. Was ook op zoek naar een prima ultrabook en twijfelde tussen de spectre Dell en ux305 maar geen moment spijt dat ik voor de Mac ben gegaan. Wat een scherm en accu.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:37
HP Spectre?

reviews: HP Spectre 13 x360: convertible die vrijwel alles goed doet

Voor 1400 heb je nog wat betere specs.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties!

@Azerion, over laten komen heb ik inderdaad overwogen, maar de andere toetsenborden (ook al kun je ze overzetten) en nog wat financiele dingen zorgen ervoor dat dit echt een last resort optie is voor mij. Wel zeker weten een optie om in het achterhoofd te houden inderdaad!

@Wouter, Over welke iGPU en resolutie heb je het dan? Wist niet dat de iGPU tegenwoordig al zo sterk was.

Hoewel de macbook hele mooie laptop is, heb ik om meerdere redenen liever geen Apple. Ik schaam me er bijna voor om te zeggen dat het de enige fabrikant is waar ik niet echt open voor sta haha.

@DwightkSchrute, Deze is compleet aan me voorbij gegaan! Ziet er veelbelovend uit aan de review te zien. In het verleden altijd gehoord dat HP wat minder was maar dat blijkt dus totaal niet te zijn als ik dit zo zie :)

• WouterL
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:34:
Dank voor de snelle reacties!

@Azerion, over laten komen heb ik inderdaad overwogen, maar de andere toetsenborden (ook al kun je ze overzetten) en nog wat financiele dingen zorgen ervoor dat dit echt een last resort optie is voor mij. Wel zeker weten een optie om in het achterhoofd te houden inderdaad!

@Wouter, Over welke iGPU en resolutie heb je het dan? Wist niet dat de iGPU tegenwoordig al zo sterk was.

Hoewel de macbook hele mooie laptop is, heb ik om meerdere redenen liever geen Apple. Ik schaam me er bijna voor om te zeggen dat het de enige fabrikant is waar ik niet echt open voor sta haha.

@DwightkSchrute, Deze is compleet aan me voorbij gegaan! Ziet er veelbelovend uit aan de review te zien. In het verleden altijd gehoord dat HP wat minder was maar dat blijkt dus totaal niet te zijn als ik dit zo zie :)
Op 2k. De intel iris 6100 is zo'n 55% sneller dan een HD 5500. Maar als je Mac uitsluit is dat dus geen optie meer :p
Ik ben er zelf heeel tevreden mee. (:

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:34:

Waarom sta je niet open voor Apple? Je weet niet wat je mist hoor. Werkt erg fijn.

Ander dingetje: waarom wil je een touchscreen?

Verwijderd

Topicstarter
@volkan1984, oh mijn fout denk ik. Ik bedoelde er in mijn opening post niet mee te zeggen dat ik per se een touchscreen wil. Het is meer dat concurrenten bij veel lagere prijzen al een touchscreen in hun producten hebben in tegenstelling tot de dell xps 13. Vroeg me daarom af of ik over andere xps 13 modellen heen heb gekeken of dat dit de enige uitvoering was met.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:37
Volkan1984 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:34:
[...]

Waarom sta je niet open voor Apple? Je weet niet wat je mist hoor. Werkt erg fijn.

Ander dingetje: waarom wil je een touchscreen?
Touchscreen is wel een mooie toevoeging aan het normale muis en keyboard gebruik. Ik zou, mits het een niet al te dure extra is, er ook voor kiezen.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
DwightKSchrute schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:55:
[...]

Touchscreen is wel een mooie toevoeging aan het normale muis en keyboard gebruik. Ik zou, mits het een niet al te dure extra is, er ook voor kiezen.
Ja ik heb het idee dat het helemaal
niets toevoegt in het gebruik van een laptop. Het lijkt me ook vervelend met al die vimgerafdrukken op je scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Het betekent ook dat je automatisch gebonden bent aan een glanzend scherm en extra energie verbruik. Hoewel veel ultrabooks zowiezo een glanzend scherm lijken te hebben ongeacht of er een touchscreen in zit of niet.

Moet wel zeggen dat een touchscreen erg natuurlijk werkt en voor reizen in de trein erg fijn kan zijn.

Om even terug te komen op goede high-end ultrabooks.
Dit is dus het lijstje van top modellen?

- Asus ux303
- Dell XPS 13
- HP Spectre 360

Ik denk dat ik mijn zoektocht ook maar eens uit moet breiden naar laptops die tegen de term ultrabooks aanliggen maar het net niet zijn. Hiervoor hoop ik dan wel sterkere hardware te krijgen.

• Paretozen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:49:
Ik denk dat ik mijn zoektocht ook maar eens uit moet breiden naar laptops die tegen de term ultrabooks aanliggen maar het net niet zijn. Hiervoor hoop ik dan wel sterkere hardware te krijgen.
Misschien eens kijken bij https://www.alternate.nl/...t/1212641?tk=6044&lk=6064 . Machtige specs voor goeie prijs, maarja wel dubbel gewicht vs. een ultra book en lagere accu tijd. Let op: geen OS meegeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Paretozen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Misschien eens kijken bij https://www.alternate.nl/...t/1212641?tk=6044&lk=6064 . Machtige specs voor goeie prijs, maarja wel dubbel gewicht vs. een ultra book en lagere accu tijd. Let op: geen OS meegeleverd.
Dit zijn inderdaad machtige specs voor een goede prijs! Al is het inderdaad een volle kilo meer dan de ultrabooks die ik eerder gevonden heb. Betwijfel echter of je er vrolijk van wordt om elke dag vier uur in de trein en op school met zo'n zware laptop te sjouwen haha.

Voor nu ligt mijn keuze denk ik bij de Dell XPS 13. Ik ga nog wel zelf even op zoek naar laptops met een gewicht van minder dan twee kilo maar die niet als ultrabook geclassificeerd worden, alvorens ik jullie tweakers weer lastig val met vragen! :P Misschien dat er in die klasse een laptop te vinden is die een betere balans tussen power en mobiliteit heeft voor mij :)

• WouterL
Gs60 ghost pro?:p

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-10 14:12
Wat vind je van deze? pricewatch: HP ZBook 14 G2 J8Z97ET

Voor mijn HBO ICT studie ga ik die waarschijnlijk aanschaffen :9
En als student krijg je hem voor ongeveer 1500euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Bumperke op 17-08-2015 08:06 ]

Pagina: 1