Geen garantie iPhone 5s Case

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views

• imuller
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 16:16
Hoi Tweakers,

Ik heb een iPhone 5s Case aangeschaft in november 2013 via de online Apple Store. Nu is de onderkant van het hoesje, net waar het gat zit voor de kabel aan het losgaan. Om hier een oplossing voor te vinden heb ik gebeld met de aftersales afdeling van Apple. Daar werd mij direct verteld dat dit niet onder de garantie valt omdat ze maar 1 jaar garantie geven.

Sta ik in mijn recht of heeft Apple het hier voor het zeggen?

[ Voor 8% gewijzigd door imuller op 13-08-2015 10:46 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:56

Perkouw

Moderator General Chat
Even afgezien van de garantietermijn. Bedenk je ook dat je het hoesje nu bijna twee jaar in gebruik hebt. Het is logisch met dergelijke items dat deze slijtage vertonen en afhankelijk van de kwaliteit gebreken gaan vertonen.

Heb je deze afweging gemaakt? Zo ja, over wat voor hoesje gaat het precies en welke schade (foto)?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
imuller schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:44:
Hoi Tweakers,

Sta ik in mijn recht of heeft Apple het hier voor het zeggen?
Daar is het Nederlandse consumentenrecht heel vaag over. Je hebt recht op een deugdelijk product, met een bepaalde (te verwachten) levensduur.

Dat een telefoonhoesje na (bijna) 2 jaar slijtage / kapot gaat, is toch niet gek?
Na 2 jaar zou je een telefoonhoesje (engiszins) mogen afschrijven, een wasmachine daarentegen..

[ Voor 12% gewijzigd door CappieL op 13-08-2015 11:39 ]

Verwijderd

europese wetgeving stelt 2 jaar minimaal en is overrulend voor de nederlandse wetgeving.
nederlandse wetgeving is alleen aanvullend.

maar in dit geval moet je wel aantonen dat het niet komt door slijtage.

Verwijderd

Garantie ziet alleen op het conformiteitsbegrip van het BW. Dat wil zeggen dat het product aan de overeenkomst moet beantwoorden. Bij een telefoonhoesjes dat al bijna twee jaar in gebruik is, lijkt mij dit soort slijtage normaal, zodat je moeilijk kunt zeggen dat het product niet aan de overeenkomst voldoet.

• imuller
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 16:16
Dank voor de reacties! Ik weet voldoende.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is trouwens niet de bedoeling om dit soort vragen neer te leggen zonder eigen inzet, zoals het zoeken van andere topics met vergelijkbare vragen e.d., zodat de vragen specifieker worden dan "mag fat zomaar?". Vandaar dat ik hier verder een slotje aanhang

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.