• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-10-2025
Een vaag probleem waar ik nog niet eerder van heb gehoord, maar het volgende:

Een jaar of 6,5 geleden heb ik een HTPC voor mezelf in elkaar geknutseld op basis van een GigaByte AM2+ moederbord. Nu wilde deze laatst niet meer opstarten, dus gisteravond de Antec Fusion Remote maar eens opengeschroefd.
Geen idee wat er precies gebeurd is, maar het viel mij meteen op dat de CPU koeler scheef stond. 1 van de 2 kunststof bevestigingspennetjes van de CPU / koelerbracket is afgebroken.
Nu kan ik op zoek gaan naar een nieuw moederbord, maar misschien is dat niet nodig. Weet iemand of deze bracket los te vervangen is? Op het eerste gezicht zit deze gewoon met 4 schroeven vast.

Past dan iedere AM2+ bracket, of zit daar per moederbord verschil in?
Heeft iemand enig idee waar ik dit dan kan vinden in NL? Via Amazon wel al iets gevonden: Bracket

Momenteel heb ik even niet de exacte typenrs in mijn hoofd zitten (op het werk momenteel), indien dit nodig is voor een goed antwoord zal ik dat vanavond aanvullen.

The Duck did it again

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De brackets zijn het zelfde voor meerdere AMD Scokets. AM2, AM2+, AM3, AM3+, FM1. Er kan verschil in de baseplate zitten, maar die heb je nog.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• quacktech
Thnx! Als het wil lukken zal ik vanavond het exacte type opzoeken en een foto schieten.

OK, ik heb wat gevonden.
Het moederbord is een Gigabyte MA78GM-UD2H
CPU is een AMD Athlon, meer kan ik daar niet op ontdekken.

[ Voor 43% gewijzigd door quacktech op 13-08-2015 20:42 . Reden: type mobo toegevoegd ]

The Duck did it again

• quacktech
Nieuw bracket van iemand over kunnen nemen en zojuist geïnstalleerd met nieuwe koelpasta. Het werkt weer als vanouds. Thnx. Hier kan een slotje op.

The Duck did it again