Toesenbord werkt niet na upgrade naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18
Na upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 Pro
Werkt niet.
In apparaatbeheer zie ik een Broadcom Bluetooth 3.0 USB driver met een gele uitroepteken staan.
(In Windows 8.1 pro had ik deze niet en mijn toetsenbord werkt dan ook perfect.)
Wat heb ik zelf gedaan:
- De uitschakelen/verwijderd help niet.
- Na opstaart/herstart staat de het er weer.
- De in andere USB poorten (Usb 2 en usb 3) geprobeerd ook geen oplossing
- Opstarten zonder de USB adapter/ontvanger dan staat de Broadcom Bluetooth 3.0 USB driver niet in apparaatbeheer maar dan werkt mijn toetsenbord dan ook niet.
- Bios update gezocht er zijn geen update ik heb de laste bios versie.
- Diverse drivers ( Van Gigabyte, Intel, Broadcom en van Logitech) geprobeerd zonder resultaat.
- Dus de Broadcom Bluetooth 3.0 USB driver heeft te maken met de USB adapter/ontvanger van het toetsenbord denk ik.
- Met Google gezocht naar dit probleem maar geen oplossing gevonden.
- Ook een clean install. van Windows 10 geeft geen oplossing
Mijn vraag is:
Heeft iemand anders et hetzelfde toetsenbord ook dit probleem en misschien een oplossing voor gevonden.
Of heeft een mede Tweaker een oplossing hier voor.
Laat het aub weten.

44

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het lijkt er gewoon op dat de bluetooth adapter niet goed werkt, omdat de drivers niet (goed) zijn geinstalleerd.
  • Werken andere bluetooth apparaten wel? Telefoon / Tablet, etc.
  • Heb je een losse USB bluetooth ontvanger, of zit deze ingebouwd in je laptop of pc?
  • Verder wat is het merk / type van je laptop of pc?

• r44
Het gaat om een PC geen laptop.
Moederbord is Gigabyte Z87X-UD7TH (Zie mijn Inventaris voor de set)
Mijn Logitech Performance MX de muis werkt wel maar heeft ook een eigen ontvanger.
Mijn toetsen bord een eigen bluetooth USB ontvanger
Mijn Samsung S6 Edge word ook gevonden..
Ik heb nu een Image van Windows 8.1 terug gezet en draai dus geen Windows 10

44

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

r44 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:25:

Mijn vraag is:
Heeft iemand anders et hetzelfde toetsenbord ook dit probleem en misschien een oplossing voor gevonden.
Op de site van Gigabyte staat toch duidelijk dat er geen Windows 10 drivers zijn voor de onboard Bluetooth-controller. Aangezien je niet beschrijft welke driver je getest hebt, is voor mij dus niet in te schatten wat er aan de hand kan zijn maar er is inderdaad een mogelijkheid dat de oude 8.1 drivers niet gaan werken.

Wat ik opvallend vind is dat je niet zegt dat je met Gigabyte hebt gebeld; een helpdesk van een produkt is toch echt een van de eerste stappen voordat je een topic gaat posten? In ieder geval, je kan ze bereiken op 0900-44422983(NL Tech.), 0900-84034(BE Tech.)

/edit: of mis ik wat en hebben we het over een andere/exotische dongle ipv de onboard?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 13-08-2015 11:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• r44
MAX3400 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Op de site van Gigabyte staat toch duidelijk dat er geen Windows 10 drivers zijn voor de onboard Bluetooth-controller. Aangezien je niet beschrijft welke driver je getest hebt, is voor mij dus niet in te schatten wat er aan de hand kan zijn maar er is inderdaad een mogelijkheid dat de oude 8.1 drivers niet gaan werken.

Wat ik opvallend vind is dat je niet zegt dat je met Gigabyte hebt gebeld; een helpdesk van een produkt is toch echt een van de eerste stappen voordat je een topic gaat posten? In ieder geval, je kan ze bereiken op 0900-44422983(NL Tech.), 0900-84034(BE Tech.)

/edit: of mis ik wat en hebben we het over een andere/exotische dongle ipv de onboard?
Heb het vergeten te vermelden maar heb wel contact opgenomen met Gigabyte maar ze kunnen niets voor me doen
omdat het gaat om een Dongle van Logitech

44