Nvidia Geforce GT 650M niet herkend in windows 10

Pagina: 1
Acties:

• pingpo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-04 15:25
Beste tweakers,

ik heb een Asus N65VZ met een Nvidia Geforce GT 650M en Intel HD Graphics 4000 GPU's. gisteren nadat ik een overstap heb gemaakt naar Windows 10 wordt mijn GT 650M niet meer herkend en wordt het standaard "Microsoft Basic Display Adapter" driver geïnstalleerd. Er is al een officiële Windows 10 64bit drivers (versie 353.62) beschikbaar, maar bij het starten van de installatie wordt het volgende foutmelding gegeven: This graphics driver could not find compatible graphics hardware. wat ik ook probeer installatie wil maar niet uitvoeren. wat ook vaag is volgens Nvidia website is de 353.62 de driver die nodig is voor de Geforce GT 650m maar als ik in de .ini bestanden opzoek ga naar de hardware id van mijn videokaart (PCI\VEN_10DE&DEV_0FD1&SUBSYS_14771043&REV_A1) dan is die nergens te vinden.

Heb het volgende al geprobeerd:
- handmatig mijn videokaart hardware id toevoegen aan de .ini bestand(en): komt verder dan de hardware check maar installatie failt en ja clean install aangevinkt.
- oudere drivers (353.30) geprobeerd
- niet gecertificeerde drivers proberen te installeren
- Windows 7, 8 en 8.1 drivers geprobeerd
- GeForce Experience geïnstalleerd maar kan geen compatibel hardware vinden
- Automatisch driver install uit windows update uigeschakeld en Nvidia driver proberen te installeren
- Display Driver Uninstaller in safemode uitgevoerd en vervolgens driver proberen te installeren
- Clean install van Windows 10 uitgevoerd

Iemand nog suggesties? op het internet zijn er al een aantal succes verhalen van een Windows 10 installatie in combinatie met Geforce GT 650M te lezen, zij konden gewoon de officiële Nvidia driver installeren.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door pingpo op 13-08-2015 00:35 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:55

Nemesizz

Untouchable

Asus (en een paar andere OEM's zoals Sony) hebben er een handje van om een iets andere video-bios in die videokaarten te zetten, waardoor de normale nVidia drivers vaak niet willen installeren, alleen de drivers die zelf op de site hebben (die meestal hopeloos verouderd zijn of helemaal niet geupdate worden).
Soms wil het lukken via custom drivers of andere omwegen, maar over het algemeen gaat het niet echt makkelijk.

Succesverhalen van de 650m kan ook komen omdat andere (vaak de goedkopere) OEM's zoals Acer geen custom video-bios hebben en gewoon de drivers van nVidia zelf slikken.

Ik had ook de nodige moeite om een nieuwe videodriver te installeren op m'n Asus laptop (was een Intel HD graphics), zelfde verhaal dat de installer de chip niet eens herkent.
Heb het opgelost om het handmatig te installeren, maar dan heb je alleen de driver en geen extra's zoals een control panel waar je meer dingen kan instellen.

• pingpo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-04 15:25
hoe heb jij de driver handmatig geïnstalleerd? heb het zelf geprobeerd maar geen nut
is het niet mogelijk om de vide-bios te veranderen? zodat het wel mogelijk wordt om originele drivers te installeren

[ Voor 19% gewijzigd door pingpo op 13-08-2015 16:13 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica