Videokaart wordt niet herkend na het vervangen van koeler

Pagina: 1
Acties:

• Haderach
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-01 12:28
Ik heb een AMD R9 290 met de reference koeler erop. Aangezien die koeler meer weg heeft van een opstijgende boeing als ik ga gamen, besloot ik om een nieuwe koeler aan te schaffen. De koeler in kwestie is een Gelid Icy Vision rev2, en na verschillende artikelen en videos te hebben bekeken, was ik klaar om de koelunit erop te zetten. Dit vereiste redelijk wat dremelwerk, maar aangezien ik geen zin had om ook maar iets te slopen, ben ik voorzichtig aan het werk gegaan.
Uiteindelijk zat de koeler erop, had ik 5x gecontroleerd of alles geïnstalleerd was zoals het moest zijn, en leek alles (afgezien een beetje koelpasta op een geheugenchip) in orde te zijn.
Dus ik installeer de kaart in mijn computer, en boot de pc. Geen signaal. Geen piepjes, draaiende fans van de Gelid koeler, en een b2 melding van mijn moederbord. Dus ik haal de kaart eruit, loop alles voor de 6e keer na, alles zit er even net op aangesloten als bij de reference koeler. Ik probeer weder, en nu geeft het moederbord geen foutmelding meer. Dus ik dacht "yess dat is een goed teken". Dus niet. Geen signaal. Maar geen kortsluiting, allarmerende piepjes of vonken maar wel draaiende fans.

Conclusie: Ik heb de onboard videokaart aangezwengeld, en de R9 erin laten zitten, maar geen R9 in mijn apparaatbeheer. De kaart wordt niet meer herkend.

Mijn vraag: Is de kaart kapot (waar ik me al een soort van bij heb neergelegd), of zijn er nog opties die ik kan verkennen om te kijken of er iets oplosbaars aan de hand is? En stel de kaart is kapot, wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

Ps. Ik heb de kaart altijd op een anti-statische zak laten liggen en ver van eventueel metaalstof afgehouden. Ik heb de chips en koelblokken netjes schoongemaakt, de PCI-e contacten trouwens ook. Ik heb spacers gebruikt op plekken waar de koelbokken eventueel de pcb aan kunnen raken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat heb je in vredesnaam gedremeld dan?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Heb je dit gedaan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4TEz16R.jpg

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11

OMD

Ik denk dat dit bedoelt ( althans, dat hoop ik ) dat de standaard ICY koeler niet op een 290 past. Hiervoor moeten een paar dingetjes worden aangepast aan de koeler, niet aan de kaart.

Erg leuk dat ik overal tegenkom:
I highly recommend not doing this install if you really don't have to :X

Kan je vertellen wat je precies hebt "verdremeld"

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Foto's aub.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Als je moet gaan dremelen heb je de verkeerde koeler. Normaal zit er een adaptor-setje bij zodat je alles alleen maar vast hoeft te schroeven.

Ik heb nog nooit mee-gemaakt dat een koeler of video-kaart gedremeld moet worden om het pas te maken.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
OP een anti-statische zak leggen is dan ook niet verstandig, die zakken weren juist statische electriciteit aan de buitenkant. als je hem er dus op legt krijg je juist meer kans op kortsluiting, leg hem de volgende keer gewoon op een houten tafel of een kartonnen schoendoos etc.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1