Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik zoek een?
Dac

Wat is je budget?
Rond de 500 euro als dit nodig is. Liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
betere kwaliteit van mijn pc (Realtek ALC892) naar mijn Technics A900 Mk II versterker te sturen.
heb 2 Teufel Ultima 40 MK II. Aan de dac zal ook nog bluetooth ontvanger en een tv hangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb er 3 namelijk:

-Cambridge Audio DacMagic 100 (http://tinyurl.com/q98ah92)

-Schiit Audio Bifrost (http://schiit.com/products/bifrost)

-Peachtree DAC-iTx (http://tinyurl.com/pfs6l4e)

Welke vragen heb je hier nog over?
welke van de 3 zou ik nemen of hebben jullie een beter idee. of hoef ik helemaal geen dac te nemen. moet ik meer investeren of juist minder?

Alvast bedankt
Michael

[ Voor 9% gewijzigd door michaelMDP op 13-08-2015 00:45 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Functioneel maakt het geen verschil, een lose Bluetooth ontvanger moet er nog bij. Wat het beste is is nu erg persoonlijk en het beste door jezelf te beoordelen. Er zal alleen geen winkel zijn die er twee of drie heeft liggen...
Heb je al gedacht aan een netwerk speler zoals een Pioneer N50? streamt muziek via WiFi, wat betere kwaliteit biedt dan Bluetooth, en werkt ook als DAC.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• michaelMDP
een bluetooth ontvanger heb ik al van belkin SongStream BT HD Bluetooth maar dat is niet de hoofd afspeler.

meestal hoor ik muziek met mijn pc.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is een fatsoenlijke geluidskaart geen idee?

Die DACs zijn nogal prijzig, voor dat geld heb je er bijna een hele receiver bij.

• michaelMDP
Op zo een geluidskaart kan ik niets anders op aansluiten en is waarschijnlijk van mindere geluidskwaliteit??

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Dac's zijn in de loop van tijd zoveel beter geworden, ook onboard, het maakt sowieso al een goed verschil dat er goede shielding en een goed niveau aan output spanning gehanteerd word.

Dus ik denk dat iets als een shiit Modi (100€) al genoeg is, daarmee heb je een apart geshield kastje, met een goed niveau line out. De dac hoeft niks te trekken gezien je versterker dat uitversterkt. En die dac zit dan al op de 0,002% harmonic distortion, 104 db snr en -80db crosstalk.
Ik denk dat je het verschil met de wat duurdere dacs moeilijk gaat horen, en als je dat geld stopt in de rest van je setup, speakers/versterker/opstelling dat je daar meer resultaat mee boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
michaelMDP schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:58:
Op zo een geluidskaart kan ik niets anders op aansluiten en is waarschijnlijk van mindere geluidskwaliteit??
Juist, had niet gelezen dat je BT & TV ook aan wilde sluiten erop. Wat voor audio outputs hebben die? Coax / optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
De TV is optical en de bt coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
Nutral schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:59:
Dac's zijn in de loop van tijd zoveel beter geworden, ook onboard, het maakt sowieso al een goed verschil dat er goede shielding en een goed niveau aan output spanning gehanteerd word.

Dus ik denk dat iets als een shiit Modi (100€) al genoeg is, daarmee heb je een apart geshield kastje, met een goed niveau line out. De dac hoeft niks te trekken gezien je versterker dat uitversterkt. En die dac zit dan al op de 0,002% harmonic distortion, 104 db snr en -80db crosstalk.
Ik denk dat je het verschil met de wat duurdere dacs moeilijk gaat horen, en als je dat geld stopt in de rest van je setup, speakers/versterker/opstelling dat je daar meer resultaat mee boekt.
Ik heb al een versterker en speakers de versterker die ik nu heb heeft geen digitale poorten daarom een goede dac .

Schiiit modi heeft geen digitale ingangen alleen USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Is dit niet genoeg??

Zet optische en coax signalen om naar 2x tulp.

http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1119471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Daarmee kun je niet kiezen welke input, dus het is maar de vraag wat hij doet als er twee signalen binnenkomen.
En dat het werkt wik niet zeggen dat het ook goed klinkt, dit is wel heel basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een dac van 500 euro is echt buiten proporties voor die set. Überhaupt vind ik een dac een zeer over rated apparaat. Audiofiel voegt het amper wat toe boven een nette externe usb geluidskaart en ze zijn extreem duur.

Digitaal aansluiten is wel heel handig. Wat ik zou doen is een surround receiver kopen en daar al je bronnen digitaal op aansluiten. Die technicks versterker is niet echt een audiofiel ding (ondanks de voor / eind) , een pioneer of marantz receiver van 400 euro gaat ook perfect zijn. Dan heb je gelijk alles wat je wilt in dezelfde of zelfs betere kwaliteit.

Die technicks verkoop je dan voor 100 euro en dan heb je voor een mooi bedrag mooie spullen.

Het enige is dat je dan moet loslaten dat het zonde is om een 5.1 apparaat te kopen en dat dan alleen stereo te gebruiken, dat is het niet :).

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 14-08-2015 19:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
Ik wil geen nieuwe kopen vin de VU meters heel mooi.
Deze set vind ik zalig klinken alleen spijtig dat het geen digitale input heeft daarom een dac

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Modi 2 uber heeft spidf en toslink, en is ongeveer 150€. Dus die zou je erop aan kunnen sluiten.
dan heb je 1x usb voor je pc, 1x coax voor je bluetooth en 1x toslink voor je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik weet nog wel een Pioneer N50 (zwart) die voor €150 weg mag. Kun je via WiFi streamen van PC en mobiel, en tevens coax en optisch voor TV en als je echt bluetooth wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
mr.paaJ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:44:
Daarmee kun je niet kiezen welke input, dus het is maar de vraag wat hij doet als er twee signalen binnenkomen.
En dat het werkt wik niet zeggen dat het ook goed klinkt, dit is wel heel basic.
Het klinkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
mr.paaJ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:25:
Ik weet nog wel een Pioneer N50 (zwart) die voor €150 weg mag. Kun je via WiFi streamen van PC en mobiel, en tevens coax en optisch voor TV en als je echt bluetooth wil blijven gebruiken.
Heb wel interesse voor de n50 in welke staat is deze ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

PM

Pagina: 1