Bureaustoel en laminaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-05 13:53
Hallo mede-tweaker,

Sinds kort heb ik nieuw laminaat op mijn kamer en is het oude beschadigde laminaat verwijderd.

Nou zat er op mijn oude laminaat een flinke beschadeging van mijn bureaustoel (die kan rollen), nou wil dit met het nieuwe laminaat het liefst voorkomen.

Zelf heb ik gezocht naar diverse opties, hieronder even opgesomd;
1. Speciale bureaustoel wielen geschikt om te gebruiken bij laminaat, bijvoorbeeld http://www.bol.com/nl/p/b...-geremd/9200000013683582/
2. Een rubbere of plastic mat laten snijden, en die eronder plaatsen.

Nu is mijn vraag of optie 1 wel de beste keuze is, ikzelf heb hier geen ervaring mee. Heeft iemand ervaring met dit soort wielen? Daarnaast vraag ik mij ook af, of zweet van mijn voeten het laminaat langzaam beschadigd?

[ Voor 0% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 12-08-2015 22:37 . Reden: Spelfouten eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt gewoon een vloerbeschermer kopen, dit is inderdaad een plastic mat. Bijvoorbeeld deze van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/44881100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 15:13
+1 Voor de Ikea vloermat! :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Budget 0,-: Tapijttegels zijn overal gratis af te halen en je kunt er vier of zes aan elkaar vast maken.

Budget 24,95: Maar qua design en duurzaamheid zou de Ikea vloermat ideaal zijn.

Budget 54.95: Dure wieletjes met kans op krassen

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit is meer iets voor AZ.
TL->AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Tip: koop een hard tapijt bij de ikea en niet die lelijke plastic mat. Is vaak groter formaat waardoor je meer ruimte hebt om te rijden en een tapijt wordt niet een ranzig afgeragde plastic plaat waar allerlei viezigheid onder blijft plakken.

Bron: persoonlijke ervaring met beide oplossingen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-05 13:53
naitsoezn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:31:
Dit is meer iets voor AZ.
[mbr] TL->AZ[/]
Sorry, ik dacht dat tl het juiste fora was. Ik zal hier voortaan op letten.

De vloermat leek mij ookal de beste optie.
Ik vind het idee van een hard tapijt ook mooi, maar waarschijnlijk is dit niet mogelijk (ik ben beperkt en zit in een rolstoel en vaak krijg je dan problemen om erover/erop te komen. Maar het is zeker het proberen waard bij de ikea.

Mochten er nog verdere tips zijn, hoor ik ze graag. Ter informatie mijn budget is rond de €50.

• tikkietrugjaap
  • Nu online
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:51:
[...]

Sorry, ik dacht dat tl het juiste fora was. Ik zal hier voortaan op letten.

De vloermat leek mij ookal de beste optie.
Ik vind het idee van een hard tapijt ook mooi, maar waarschijnlijk is dit niet mogelijk (ik ben beperkt en zit in een rolstoel en vaak krijg je dan problemen om erover/erop te komen. Maar het is zeker het proberen waard bij de ikea.

Mochten er nog verdere tips zijn, hoor ik ze graag. Ter informatie mijn budget is rond de €50.
Moet eerlijk toegeven dat ik geen ervaring heb met het rijden in een rolstoel maar de mat is niet zo heel hoog, plaatje.

Mocht je overigens wel voor een tapijt kiezen, let dan even op dat je er 1 neemt die antislip heeft aan de onderzijde. Ikea heeft ook losse antislip matten die je tussen een tapijt en de vloer kan doen maar dat is een gehannes waar je niet aan wilt beginnen.

Prima.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 10:47
ik zou de ikea mat niet kopen. Heb die in het verleden ook gehad maar naar verloop van tijd brak daar ook de rand van af omdat de stoel naast de mat kwam en hier dan weer achter bleef haken...

Denk dat tapijttegels een goede oplossing zijn. Of kijken of de wielen niet wil aanpassen naar een soort vaste voet met viltjes zodat het ook fatsoenlijk kan schuiven...

...

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 17:56
koentjuh1987 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:22:
ik zou de ikea mat niet kopen. Heb die in het verleden ook gehad maar naar verloop van tijd brak daar ook de rand van af omdat de stoel naast de mat kwam en hier dan weer achter bleef haken...

Denk dat tapijttegels een goede oplossing zijn. Of kijken of de wielen niet wil aanpassen naar een soort vaste voet met viltjes zodat het ook fatsoenlijk kan schuiven...
Hier ook geen goede ervaringen met de Ikea mat. Doordat er na verloop van tijd wat stofjes, troepjes, etc. onder komen, begint dat ding zelf ook krassen in je laminaat te maken |:(. Ding bleef verders ook niet echt stilliggen.

Dat, en bij zeer lang gebruik verkleuringen in je laminaat (uit ervaring bij mn ouders).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb zelf zowel die Ikea-meuk gehad als een stoel met wieltjes die geschikt zijn voor laminaat. Tenzij je echt slecht laminaat hebt met opstaande randjes zou ik toch echt de wieltjes aanraden. Ik heb nog geen kras gezien op mijn laminaat, en die mat van Ikea is lelijk en gaat inderdaad na verloop van tijd ook schuiven. En zelfs als dat niet zo is blijven er vuiltjes onder plakken die er gewoon niet uitzien.

Die wieltjes kun je trouwens vast wel goedkoper krijgen dan bij bol.com. Ik kreeg ze toen ik mijn bureaustoel kocht voor niks erbij toen ik vroeg of ze die ook konden leveren. Als ze echt zo duur in inkoop zijn als bol.com lijkt te suggereren dan had ik ze niet voor niks gekregen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 09:51
Red Nalie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:01:
[...]
Hier ook geen goede ervaringen met de Ikea mat. Doordat er na verloop van tijd wat stofjes, troepjes, etc. onder komen, begint dat ding zelf ook krassen in je laminaat te maken.
Dit kan ik helaas ook bevestigen. Stukje stoffen kleed bij de ikea vandaan doet daarintegen al wel jaren dienst zonder problemen.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
NMe schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:07:
Ik heb zelf zowel die Ikea-meuk gehad als een stoel met wieltjes die geschikt zijn voor laminaat. Tenzij je echt slecht laminaat hebt met opstaande randjes zou ik toch echt de wieltjes aanraden. Ik heb nog geen kras gezien op mijn laminaat, en die mat van Ikea is lelijk en gaat inderdaad na verloop van tijd ook schuiven. En zelfs als dat niet zo is blijven er vuiltjes onder plakken die er gewoon niet uitzien.

Die wieltjes kun je trouwens vast wel goedkoper krijgen dan bij bol.com. Ik kreeg ze toen ik mijn bureaustoel kocht voor niks erbij toen ik vroeg of ze die ook konden leveren. Als ze echt zo duur in inkoop zijn als bol.com lijkt te suggereren dan had ik ze niet voor niks gekregen. :P
http://www.kantoorartikel...en-openpoint-set-5-stuks/
Inderdaad een stuk goedkoper dan BOL, handig topic want ik zit zelf ook met dit probleem en had er nooit bij nagedacht dat de wieltjes los te verkrijgen zijn. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Let wel dat die niet op elke buro stoel passen !

* heuveltje spreekt uit ervaring met zijn goedkope buro stoel en dure wieltjes

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 09:02

Saffie_time

Why use this? 42!

Die wieltjes zijn in 2 afmetingen te verkrijgen inderdaad.
Even dus de oude eruit trekken en diameter opmeten voordat je met de verkeerde zit.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Nu online
heuveltje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:47:
Let wel dat die niet op elke buro stoel passen !

* heuveltje spreekt uit ervaring met zijn goedkope buro stoel en dure wieltjes
Goede opmerking inderdaad. Al is het niet alleen bij goedkope stoelen. Ik had een luxe tweedehands Ahrend maar de opening waar de pin van de wieltjes in moest bleek net niet dezelfde maat als de geldende standaard.

Prima.

Pagina: 1