windows 10 themas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 12:26
hallo mede-tweakers,

ik zag al even snel dat dit fora vol stond met windows 10 vragen dus ik voel me enigszins schuldig dat ik jullie met nog meer bekogel, maar ach.
ik wilde vandaag dus mijn windows10 thema aanpassen, aangezien ik een paar leuke wallpapers had gevonden voor mijn dual monitor setup, maar toen ik het thema venster opende kreeg ik alleen de mogelijkheid om één afbeelding te selecteren. ook binnen het menu thema aanpassen kan ik alleen een thema opslaan maar dus niet een slide show maken zoals in win7 en 8.

als ik mijn probleem op internet zoek krijg ik alleen suggesties voor bestaande thema's en soms guides die me naar het menu brengen waar ik al was.

weet iemand van jullie hoe ik mijn eigen themas weer kan maken of bewerken?

alvast bedankt!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dag thebjorno,

Als ik het goed begrijp zou je graag een slideshow van achtergronden willen instellen.
Dit is nog steeds goed mogelijk. Als je met de rechtermuisknop op het bureaublad klikt, en vervolgens "Personalize" (Personaliseren?) kies, kun je in het tabblad background/achtergrond onder het drop-down menu bij Background/achtergrond kiezen voor Picture, solid color, of slideshow. Als je hier slideshow selecteert kun je meerdere afbeeldingen kiezen om aan de slideshow toe te voegen. Daarnaast kun je een interval kiezen voor hoe lang elke afbeelding zichtbaar is.

• scheh02
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 15:20
ECHTER:

Ik heb ontdekt dat in Windows 10 de functionaliteit van de Bureaubladthema's/Theme's Diavoorsteling is dusdanig aangepast dat je de tijdsinterval niet meer kunt instellen.
Weet iemand waar dit gebleven is of zijn ze het vergeten?

Bij Windows 8:
"Selecteer uw bureaublad achtegrond">>>"Locatie van de afbeelding"etc.etc.
Daaronder kon je bij "Afbeelding wijzigen elke:" een tijd in stellen van 10 seconden tot 1 dag. Rarara waar is dit gebleven, niemand hoor je erover in de fora/blogs.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/901/PhuJtb.png

[ Voor 18% gewijzigd door scheh02 op 13-08-2015 18:23 . Reden: pic ]

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 12:26
Het menu waar scheh2 op doelt had ik inderdaad hopen te vinden. Maar het dropdown menu heb ik stomweg over het hoofd gezien. Jammer dat ze het menu van Windows 8 en volgens mij 7 er weer uit hebben gehaald

Bedankt voor de hulp!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
scheh02 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:19:
ECHTER:

Ik heb ontdekt dat in Windows 10 de functionaliteit van de Bureaubladthema's/Theme's Diavoorsteling is dusdanig aangepast dat je de tijdsinterval niet meer kunt instellen.
Weet iemand waar dit gebleven is of zijn ze het vergeten?

Bij Windows 8:
"Selecteer uw bureaublad achtegrond">>>"Locatie van de afbeelding"etc.etc.
Daaronder kon je bij "Afbeelding wijzigen elke:" een tijd in stellen van 10 seconden tot 1 dag. Rarara waar is dit gebleven, niemand hoor je erover in de fora/blogs.
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post kun je nog steeds de interval instellen. 10 seconden is niet mogelijk, het snelst wisselt hij elke minuut, met een maximum van een dag.