Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router / CAT 6 kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een ASUS router aangeschaft om een groter wifi bereik te hebben in ons nieuwe huis maar deze kan niet verbinden met de telenet router

De telenet router komt binnen vooraan in huis maar de living is achteraan en m'n bureau is op zolder. Er liep slechts 1 netwerkkabel van op zolder naar de living toen we het huis kochten maar niet naar de router van telenet.

Intussen heb ik 1 cat 6 kabel van de telenet router naar zolder getrokken waar mijn PC op aangesloten is. Internet werkt hier perfect mee. Mijn bedoeling was om hier de router te installeren voor wifi bereik boven en dan met de kabel die naar de living loopt een access point te installeren om ook beneden goed wifi bereik te hebben.

Wanneer ik de router echter aansluit boven detecteert deze geen internet. Ik dacht eerst dat ik DMZ vergeten inschakelen was maar dit was niet het geval. Via mijn telenet zie ik zelfs dat de telenet router niks dedecteerd op het netwerk. Na uren zoeken heb ik eens geprobeerd om de router aan te sluiten met een korte Cat 5e patch kabel. Nu herkent de telenet router hem direct en kan ik verbinding maken met het internet.

Nu vraag ik mij af waar het probleem kan liggen? De lange Cat6 kabel is zeker niet defect want ik haal er bijna 100mpbs. Ik heb deze wel afgewerkt met toolless cat 6 connectoren. (ik had zelf nog nooit een netwerkkabel afgewerkt)

Iemand een idee?

Alvast bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verkeerd geknepen/aangesloten connectoren werken met sommige apparatuur wel, maar met andere niet.

Ik verdenk dus de connectoren. Gebruik de aansluitstandaard en controleer de stekkers nogmaals.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 12-08-2015 21:00 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je zelf kabels aansluit is een testapparaat geen overbodige luxe (misschien kan iemand je zoiets wel lenen, anders één aanschaffen).

Het is me ook niet helemaal duidelijk of je nu dat ding van Telenet als router gebruikt of er nog een andere router achtergezet hebt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje