Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MarSSteR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 21:28
Vraag: Ik zoek zoveel mogelijk Windows Tools waarmee je Andriod apparaten kan partioneren?

- Sony Xperia J (van iemand die niets van computers weet) heeft alles in totaal maar 2GB ipv de 4GB
- Als ik factory rest doe dan word binnen no time telefoon weer overgenomen door poolse hacker
(als ik internet eruit trek, word er niks meer gedaan op de telefoon)
- Sony PC companion: ook reset gedaan, maar de geheime partie blijft
- Netwerk: geen een ander apparaat op mijn eigen netwerk is besmet
Conclusie: hacker heeft al zijn tools op een verborgen partitie gezet

Mogelijke opties (ik zal ze aanvullen, voor anderen ook);
- http://www.flashtool.net

Hoe merk dat je telefoon is gehackt?
Vaak merk je dit zodra je ziet dat er dingen op het scherm worden gedaan.
Wat to doen als je gehackt bent?
Batterij uit je toestel halen

Ps: sorry, Ik zie geen algemeen gehacked thread

[ Voor 50% gewijzigd door MarSSteR op 12-08-2015 21:33 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik zou beginnen met het terug zetten of forceren van de originele firmware. Ik weet niet welke rom je momenteel draait maar een niet-stock rom zou zomaar kunnen.

Roms kun je gewoon via een laptop of pc downloaden en uploaden naar de telefoon met een usbkabel zonder op de telefoon internet te hebben aanstaan. (uiteraard is een recente en goede virusscanner op die laptop wel aan te raden.

• MarSSteR
thanks nachtnet, maar dat heb ik al gedaan :). In windows heb je gewoon -> administative tools -> computer management -> Disk management -> dat werkt super, maar niet voor andriod :(

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kan je als het goed is fixen door Flashtool te gebruiken.
Wat je kan/moet doen:
1: Model nummer achterhalen: Settings > about phone
2: naar:http://www.flashtool.net/downloads.php en flashtool installeren
3: Drivers installeren (staan in C:\flashtool\drivers) dan tijdens de setup kiezen voor Fastboot en Flashdrivers (iets in die strekking) en voor je eigen toestel (staan die er niet tussen dan kan Windows deze zelf downloaden)
4: PC rebooten en daarna flashtool starten
5: druk op dit symbool Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipselasdad.PNG en zoek je telefoonmodel
6: download een firmware; kies de laatste (ook te vinden onder settings > about phone en dan build.nummer) (makkelijkste is om te kiezen voor een Central Europe CE x) en dan de laate versie zoeken
7: Dubbelklik op het nummer en dan laten downloaden (je krijg de vraag of je deze wil prepareren) kies ja de bestanden worden omgezet in een ftf bestand
8: druk op het bliksem symbool en kies flashmodes
9: kies de recentelijk gedownloade firmware, staat bovenaan als het goed is
10: selecteer deze en kies flash
11: wanneer je een nieuw venster krijg zet je je telefoon uit en weer aan in flashmode en vervolgens koppel je deze aan de computer.
Dit zou ook allemaal kunnen binnen Sony PC companion en dan aansluiten > controleer firmware en dan mijn telefoon/tablet herstellen ;) om het je makkelijker te maken..

Binnen Windows kan je NIET rotzooien aan de partitie tabel van Android, zou het ook niet durven omdat je dan een probleem hebt :+ maar als je dit via Sony PC companion doet of via flashtool dan word het hele toestel gereset vanuit de fabriek en worden alle huidige bestanden overschreven.

Ik zou kiezen voor het dikgedrukte.. Om het je zo makkelijk mogelijk te maken O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Mrjraider op 12-08-2015 20:47 ]

• MarSSteR
thanks mrjraider, maar dat heb ik ook al gedaan via Sony PC companion

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:22
zet dan duidelijk neer wat je precies gedaan hebt.

• Mrjraider
  • Niet online
Resultaat? Want die moet het toestel in principe volledig herstellen.

• MarSSteR
@ durotan: ben niet volmaakt ;)
@ mrjraider: resultaat -> heb 1ste bericht aangepast

Verwijderd

Zit er niet gewoon iets vervelends op je netwerk?

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

kevin33

Welkom in Utopia.

Hoe wordt je telefoon overgenomen, hoe merk je dat deze is overgenomen?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Mrjraider
  • Niet online
MarSSteR schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:50:
@ durotan: ben niet volmaakt ;)
@ mrjraider: resultaat -> heb 1ste bericht aangepast
Ik zou flashtool proberen. Deze heeft in de firmware een parition table zitten die alles als het goed is rechtzet.

Maar wat heb je precies uitgespookt? Aangezien ik nog nooit zoiets als jouw verhaal heb gelezen/gehoord 8)7

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 07:43
Beetje vaag verhaal als ik eerlijk moet zijn.
En die hacker, heb je zijn paspoort gezien? Hoe weet je dat hij Pools is?

Als het al zo is, vraag ik me af wat die kennis van je met zijn telefoon doet dat hij gehacked werd?..

• Mrjraider
  • Niet online
Ik stel voor dat de stappen via Flashtool geprobeerd worden en anders naar de winkel en ter reparatie aanmelden.
Pagina: 1