Het werd wel eens tijd voor een eerste testcase van mij. Inmiddels een 2/3 jaar bezig met fotografie en het laatste 1/1.5 jaar met model shoots. Afgelopen maandag een shoot gehad geregeld door een MUA die voor haar opleiding een jaren 20 style shoot moest doen. Hiervoor had ze geregeld dat ze in de winkel van Michal Negrin mocht shooten en ook alle kleding en accessoires mocht gebruiken. Daarnaast had ze een zeer passend model voor de style geregeld.
Een week eerder heb had ik mezelf de Sony a7RII cadeau gedaan om de a7II te vervangen. Nu ik ook een laptop had (MBP) kon ik meteen tethered schieten om de foto's beter op lokatie te kunnen beoordelen. Dit werkte op een paar momenten na perfect en zonder grote problemen. Voor de belichting gebruik gemaakt van het aanwezige licht in de winkel (LED verlichting) maar voornamelijk een Elinchrom ELC500 studio strobe met een Elinchrom beauty dish en grid.
De lenzen waarmee ik die avond heb geschoten zijn de Sony G 90mm f/2.8 Macro en de Sony/Zeiss 55mm f/1.8.
01:
Roaring 20s by Robbert Van Weelderen, on Flickr
02:
Capture One Catalog0333 by Robbert Van Weelderen, on Flickr
03:
Capture One Catalog0615 by Robbert Van Weelderen, on Flickr
04:
Capture One Catalog0281 1 by Robbert Van Weelderen, on Flickr
05:
Capture One Catalog0272 1 by Robbert Van Weelderen, on Flickr
06:
Capture One Catalog0032 by Robbert Van Weelderen, on Flickr
07:
Capture One Catalog1029 by Robbert Van Weelderen, on Flickr
Een week eerder heb had ik mezelf de Sony a7RII cadeau gedaan om de a7II te vervangen. Nu ik ook een laptop had (MBP) kon ik meteen tethered schieten om de foto's beter op lokatie te kunnen beoordelen. Dit werkte op een paar momenten na perfect en zonder grote problemen. Voor de belichting gebruik gemaakt van het aanwezige licht in de winkel (LED verlichting) maar voornamelijk een Elinchrom ELC500 studio strobe met een Elinchrom beauty dish en grid.
De lenzen waarmee ik die avond heb geschoten zijn de Sony G 90mm f/2.8 Macro en de Sony/Zeiss 55mm f/1.8.
01:

02:

03:

04:

05:

06:

07: