Diskette drive kop kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Beste Medetweakers,

Ik zit met een vervelend probleem, Er is een zeldzaam moment in mijn leven gekomen dat ik een diskette nodig had nadat ik Diskette 1 heb gebruikt moest diskette 2 er in maar: toen klapte de diskette drive dicht en heb hem toen open moeten schroeven en de hele bevestiging opnieuw er in moeten bouwen. helaas leest de speler nu geen diskettes meer.

Helaas is er geen alternatief met CD's of USB dus het MOET met een floppy. Maar de enige floppy speler die ik heb werkt dus niet meer.

De diskette speler is verder goed gemaakt maar tijdens het maken vielen de koppen van de diskettespelers wel tegen elkaar aan.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk dat door het tegen elkaar vallen van de 2 leeskopjes van de diskette de diskette speler nu kapot is ?En als dat zo is kan je hem dan nog op de een of andere manier nog maken ?

alvast bedankt

TIME TO UPGRADE !!!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Geen idee, maar als het echt niet lukt kun je volgens mij nog steeds een nieuwe kopen...: pricewatch: Freecom USB Floppy Disk Drive :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Fiber schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:36:
Geen idee, maar als het echt niet lukt kun je volgens mij nog steeds een nieuwe kopen...: pricewatch: Freecom USB Floppy Disk Drive :)
Ik heb ook zo'n ding om bijvoorbeeld naar school te nemen (USB sticks raak ik altijd kwijt :() alleen ik kan niet booten op USB waar ik de floppy voor nodig heb :( Anders zat er al lang een stick in.

En ach anders eens een leuke PC voor €20,- bij de kringloop kopen. Altijd een verassingspakket waar meestal nog redelijk dikke PATA HDD"s in zitten van 300 GB. >:)

TIME TO UPGRADE !!!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

nvm...

[ Voor 97% gewijzigd door Fiber op 12-08-2015 23:18 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.