Studentenhuis audiosysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

• Ikijelle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04-2025
Hallo tweakers,

Het geluidssysteem van ons studenten is meegenomen door een oud-bewoner en heeft onze keuken en gang altijd van muziek voorzien. Dit bestond uit een opstapeling van oude speakers, waar niet bepaald goed geluid uit kwam en niet helemaal goed de ruimte vulde met geluid tenzij je het volume opschroefde. Echter was het toen genoeg voor het studentenhuis.

Nu willen we het allemaal een stukje professioneler aanpakken. De gang en keuken zijn op tekening een L vorm en we willen in de hoeken speakers hangen (4 of 5 speakers). Echter weet ik niet veel van audio en dergelijke, dus ik weet niet wat hier de beste keuze is. Wat voor speakers kan ik het beste gebruiken en welke versterkers passen hier het beste bij?

Alvast bedankt!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
ligt 100% aan het budget.

Simpele, degelijke en relatief goedkope oplossing is JBL control speakers (2e hands om kosten te drukken) icm met een goede subwoofer en wat versterkers. Dit kan voor weinig geld best hard.

Nou, wil je echt knallen dan moet ik meteen denken aan een Syrincs M3-220 setje. Dit zijn 2 topjes en een subwoofer, de versterkers zitten in de sub. Je hebt dan een klein mengpaneeltje nodig om t setje op aan te sluiten, maar dit setje is dan wel perfect voor een studentenhuis. Dat syrincs setje is namelijk erg klein, maar gaat gruwelijk hard. Daar kun je een erg leuk feest mee geven.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

1. Zoek je "hifi" of zoek je "pa"?

2. Budget?

3. Kijk eens rond bij new-line of thomann :Y

Post daarna een nieuw topic: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/76 en maak gebruik van de template.

Succes! :)

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.