Toon posts:

DOS simulatie voor real-life game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben al wekenlang aan het zoeken, maar kan er te weinig over vinden.

Voor een soort spooktocht willen we graag een oude computer plaatsen waarop mensen een aantal simpele gegevens moeten invoeren, zoals een wachtwoord of een code. Als deze code goed is moet er een (liefst analoog) signaal gecreëerd worden waarmee een schakelaar word aangestuurd.

Eigenlijk behoorlijk zoals het hacken van de terminals in Fallout 3 & New Vegas :)

Afbeeldingslocatie: http://vignette2.wikia.nocookie.net/fallout/images/7/74/Terminal.jpg/revision/latest?cb=20090103013618

Dit is ook het enige wat er met de computer moet kunnen. Het is niet de bedoeling dat ze uit deze omgeving kunnen komen. Om zo iets te realiseren, waar moet ik naar gaan zoeken of wie kan me daarbij helpen? C++ programmering? Ik ben echt totaal noob op dit gebied...

Ik hoop dat jullie me de goede richting in kunnen sturen. Tnx alot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wat voor schakelaar wil je precies aansturen en wat zegt de betreffende handleiding?

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 12-08-2015 20:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
zoek eens op Terminal simulator, kan je ook gewoon een HTML pagina maken:
http://terminal.jcubic.pl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Switchie

Er moet een 3.3 tot 5 volt signaal afgegeven worden. Ga er voor t gemak vanuit dat dit signaal een relais aanstuurt die de verlichting bedient. Als ik dat signaal maar heb kan ik verder :) (microcontrollers enzo)

@Megamind

Bedankt voor de tip, ik merk al snel dat dit mijn expertise ver te boven gaat. Electronica gaat me erg goed af, maar programmering voor iets als dit snap ik gewoon niet. Ik ga me er in ieder geval in verdiepen.

Het moet alleen wel binnen enkele weken klaar zijn, dus ik hoop dat het me lukt. Alle tips zijn nog steeds meer dan welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niks HTML. Veel te nieuw. Kale FreeDOS (die specifiek, vertel later waarom) omgeving op de HDD, daarvan booten. Vervolgens wat batch bestandjes maken, 1.bat tm 9.bat. Die zet je in de root. Een van die bestandjes laat je een cd (change directory) doen naar een andere directory (bijv WP51 :P). Ook daar zet je 10 bestandjes neer waarvan weer eentje het zelfde doet. Dat herhaal je nog twee keer (uiteraard iedere keer naar een andere dir). Het laatste bestandje (nummer 4 in de reeks) doet echter wat anders: die stuurt een Commando naar de seriele poort van dat ding. Dat geeft een hoog signaal op een van de pinnetjes en daarmee kun je mooi een relais aansturen.
Dus:
2.bat --> cd dir x
5.bat (in dir x) --> cd dir y
3.bat (in dir y) --> cd dir z
7.bat (in dir z) --> stuur commando naar seriele poort.
De overige #.bat bestanden in die directories hebben uiteraard de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
Beep
@echo Alert: Possible intrusion detected
@pause
Cls

Oftewel: doet verder niks behalve mensen de stuipen op het lijf jagen. Dat beep commando geeft een piep door de PC speakeren is iets FreeDOS specifieks. Vandaar dus FreeDos :)

Het electrodeel is even wat knutselen en je zou het juiste commando moeten weten. Maar daar zijn hier wel mensen die je daar bij kunnen helpen. Denk dat je zo iig al een aardige opzet hebt. Je moet al met een dos commandline om kunnen gaan wil je dit kunnen doorgronden. Dan kun je een dir commando geven, maar dan zie je nog steeds maar 9 nummers. Dan is trial en error altijd sneller dan die batch bestanden uitlezen. Succes dus gegrandeerd. En met een beetje hulp in de instructie van wat ze exact moeten doen toch voor iedereen te begrijpen :)

Zo genoeg idee voor je? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaa, leuk om hiermee bezig te zijn :) echter gaat de cd mij al te ver, en moet ik me morgen maar eens rustig gaan verdiepen in deze materie. Tnx voor je basics :P Toch ik ben denk ik geneigd iemand te willen betalen om dit voor mij in orde te maken.

Alsnog ga ik er wel zelf mee bezig, want interessant is het zeker. Maar mensen betalen voor ons uitje en dan moet het gewoon goed voor elkaar zijn.
Pagina: 1