Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechte verbinding ziggo router

Pagina: 1
Acties:

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:25
Hallo allemaal,

Sinds wij verhuisd zijn hebben we problemen met het internet.
Het probleem is dat het vrij lang duurt voordat een webpagina laad, dit is het ergst op het wifi maar ook op de bekabelde verbinding is dit duidelijk aanwezig.
Het downloaden van een groot bestand is geen probleem en dan haal ik gewoon netjes 100mbps.
Maar als ik met mijn telefoon (HTC one M7) naast de router zit duurt het bijvoorbeeld meerdere seconden om tweakers te laden terwijl dit op 4G binnen een seconde gebeurd.
Het downloaden vanaf mijn nas met mijn telefoon gaat wel goed.

Ons netwerk ziet er als volgt uit:
Modem router:
Cisco EPC3928AD
Deze is ingesteld als router en zend dus ook een wifi signaal uit.

Hierachter zit een TP-Link archer C5 die als acces point staat ingesteld.
Deze wifi heeft dezelfde SSID maar staat op andere kanalen, DHCP staat hierop uit.

Aan het accespoint zitten bekabelde verbinden naar mijn nas en PC. Hier haal ik gewoon 1gigabit.

Ik heb het gevoel dat het probleem ergens in het ziggo router ligt of bij ziggo zelf en niet in het netwerk. Hebben jullie misschien ideeën?

Ik heb hier nog wel een Ubee EVW3200 liggen uit ons oude huis.
Hier heb ik nooit problemen mee gehad, deze kon ook prima het hele huis en tuin van wifi voorzien.
Bij de cisco ben ik na een meter of 3 al het signaal kwijt en neemt de tp-link het over...
Kan ik deze modems zo omwisselen?

Het liefst zet ik de cisco gewoon uit als router en gebruik ik de TP-link als router maar dan verliezen we wifi spots. Gebruik ik zelf niet maar me moeder wel...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah het is het een of het ander, wil je je eigen router gebruiken dan zal je in bridged modus moeten gaan en verlies je de toegang tot gratis WiFi spots. Maar bekabeld zou dat ding prima moeten werken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
D4NG3R schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:57:
Tjah het is het een of het ander, wil je je eigen router gebruiken dan zal je in bridged modus moeten gaan en verlies je de toegang tot gratis WiFi spots. Maar bekabeld zou dat ding prima moeten werken.
Volgens mij kun je Wifi spots gewoon blijven gebruiken met een modem in bridge modus (dat wordt onafhankelijk van jou eigen instellingen geregeld).

Aangezien je aangeeft dat het eigenlijk op alle devices traag is om te browsen en het downloaden van grote bestanden wel goed gaat, vermoed ik dat het aan de DNS instellingen zou kunnen liggen. De DNS servers van Ziggo zijn namelijk niet de snelste, en als die traag reageren dan is het browsen traag en het downloaden niet.
Je zou daarom eens namebench (https://code.google.com/p/namebench/) kunnen draaien (liefst van een bekabelde pc om de resultaten zo correct mogelijk te laten zijn. Namebench zal je vanzelf een advies doen welke DNS servers in jou geval het beste zijn (er worden verschillende dns servers getest waaronder jou huidige DNS server). Zodra je weet welke voor jou de beste zijn, zou je die eens in moeten stellen in jou modem/router. Voor mij heeft dat namelijk wel veel winst opgeleverd.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Duumke schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Volgens mij kun je Wifi spots gewoon blijven gebruiken met een modem in bridge modus (dat wordt onafhankelijk van jou eigen instellingen geregeld).

[...]
Nope.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 08:26
[...]

Zodra je weet welke voor jou de beste zijn, zou je die eens in moeten stellen in jou modem/router. Voor mij heeft dat namelijk wel veel winst opgeleverd.
Deze kan je in de Cisco EPC3928AD toch niet instellen (en dus moet je de DNS op je pc aanpassen)?
Heb zelf een Ubee EVW320b wifi-modem en daar kan ik geen DNS instellen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Traag ladende websites is wel typisch voor DNS problemen.

wat gebeurt er als je een computer rechtstreeks bekabeld (dus geen wifi) op je Ziggo router aansluit (dus geen andere randapparatuur of switch) en de Google DNS adressen gebruikt ?

Eliminatie van componenten is essentieel om tot ee oorzaak te komen. Teruggaan naar de AOP en vandaar stukje voor beetje apparatuur en kabels aansluiten

[ Voor 24% gewijzigd door Breezers op 12-08-2015 20:38 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Duumke
Bij mij toch echt wel. En ik heb op mijn modem zelfs Wifi uitgeschakeld voordat ik mijn modem in Bridge modus heb gezet. Ik heb gewoon toegang tot de gegevens van Wifi Spots. Misschien dat het uitmaakt dat ik in voormalig UPC gebied zit, maar dat weet ik niet.
MaZZie-D schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:22:
[...]
Deze kan je in de Cisco EPC3928AD toch niet instellen (en dus moet je de DNS op je pc aanpassen)?
Heb zelf een Ubee EVW320b wifi-modem en daar kan ik geen DNS instellen.
Bij de kabelmodems van UPC is het in ieder geval wel het geval.

Als test kun je het in ieder geval eerst op jou bekabelde pc aanpassen (bekabeld zodat de verbinding zo stabiel mogelijk is).

Ter info:
Google DNS: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:25
[...]
Aangezien je aangeeft dat het eigenlijk op alle devices traag is om te browsen en het downloaden van grote bestanden wel goed gaat, vermoed ik dat het aan de DNS instellingen zou kunnen liggen. De DNS servers van Ziggo zijn namelijk niet de snelste, en als die traag reageren dan is het browsen traag en het downloaden niet.
Je zou daarom eens namebench (https://code.google.com/p/namebench/) kunnen draaien (liefst van een bekabelde pc om de resultaten zo correct mogelijk te laten zijn. Namebench zal je vanzelf een advies doen welke DNS servers in jou geval het beste zijn (er worden verschillende dns servers getest waaronder jou huidige DNS server). Zodra je weet welke voor jou de beste zijn, zou je die eens in moeten stellen in jou modem/router. Voor mij heeft dat namelijk wel veel winst opgeleverd.
Duumke schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:31:

Als test kun je het in ieder geval eerst op jou bekabelde pc aanpassen (bekabeld zodat de verbinding zo stabiel mogelijk is).

Ter info:
Google DNS: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Ik heb dit even getest en het laden van pagina's gaat nu een stuk sneller, het is dus een DNS probleem.
Heb het ook even getest op mijn mobiel met de app DNset en ook nu gaat het laden veel sneller.
Nu nog even zoeken hoe ik dat kan instellen bij de Cisco.
Duumke schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

Bij mij toch echt wel. En ik heb op mijn modem zelfs Wifi uitgeschakeld voordat ik mijn modem in Bridge modus heb gezet. Ik heb gewoon toegang tot de gegevens van Wifi Spots. Misschien dat het uitmaakt dat ik in voormalig UPC gebied zit, maar dat weet ik niet.
Volgens mij moet je contact opnemen met ziggo om de router in bridge mode te zetten en dan verlies je de ziggo spots.

Bedankt voor de suggesties!

• Duumke
Samoht93 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:22:
Volgens mij moet je contact opnemen met ziggo om de router in bridge mode te zetten en dan verlies je de ziggo spots.
Blijkbaar is dat nog een verschil in het netwerk tussen oud UPC en oud Ziggo.
Ik kan het namelijk echt zelf instellen 8)

Oh, en geen dank voor de suggesties.
Je had gelukkig wat nuttige info in je post staan waardoor ik het vermoeden had dat het DNS zou zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Duumke op 12-08-2015 23:02 ]

Verwijderd

Ik had vergelijkbare problemen bij Ziggo begin deze week (en de afgelopen weken). Heb de DNS-servers aangepast en nu werkt het prima. Dus is zeker DNS gerelateerd.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm maar dan alleen de Ziggo public wifi spots, neem ik aan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Cisco EPC3928AD
Deze is ingesteld als router en zend dus ook een wifi signaal uit.

Hierachter zit een TP-Link archer C5 die als acces point staat ingesteld.
De Wifi van de Cisco EPC3928AD is brak.

Ik zou zeggen:

Laat de Cisco is bridge modus zetten (klantenservice bellen)
Persoonlijk zou ik naar een UPC Ziggo winkel gaan, de winkel medewerkers kunnen het ook en doen het net iets beter. Neem een foto van de 'sticker' met serienummer mee....
(Anders vanuit de Cisco alles doorsluizen (DMZ) naar de Archer.

Daarna je TP-Link Archer gebruiken als Router/AP. Die is zo en zo een stuke beter, krachtiger en sneller als Router/AP.

Let ook op dat de Wifi van de Cisco en de TP-Link elkaar kunnen storen.
Ga op verschillende kanalen zitten....liefs minimaal 2 kanalen verschil.
Het probleem is dat het vrij lang duurt
Heb je hierna nog steeds problemen.
Check dan even de DNS. Het lijkt me op een DNS resolving probleem.
En gebruik dan de snelste DNS servers.

https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

[ Voor 27% gewijzigd door kwakzalver op 13-08-2015 09:30 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

Room42 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:05:
[...]

Hmm maar dan alleen de Ziggo public wifi spots, neem ik aan?
Ja
Pagina: 1