Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video van product op webshop, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Bij een aantal producten in een webshop heeft de producent een mooie video gemaakt.
Deze worden nu gebruikt op de webshop als productinformatie en dat ziet er wel mooi uit.
De video's zijn nu embedded en staan nog gewoon op de server van de producent.

Wat ik me afvraag, is dit wenselijk?

Kan ik de video's niet beter op mijn eigen server hebben staan (mocht dat van de producent mogen)?
De huidige naamgeving is namelijk niet bepaald SEO vriendelijk, ik zou dat bijvoorbeeld beter kunnen. ;)

Verder heb ik ook geen invloed op de betrouwbaarheid van de locatie. De producent zou zomaar de url aan kunnen passen.

Ik heb wel op Google gezocht, maar wellicht kun je aan het omschrijven van mijn vraag zien, dat ik niet precies weet hoe ik het moet noemen. :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11 21:59
Ja, doen. De belangrijkste reden noem je al, je hebt geen invloed op de betrouwbaarheid van de locatie.

Ook kan je ze dan op YouTube/Vimeo kwijt om op bepaalde termen te ranken in de SERPS. Ook kan je gaan denken aan video sitemaps etc.

• Mr Orange
Ik had al zo'n vermoeden. tnx

Zitten er nog nadelen aan? Behalve dat het opslagruimte kost.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bandbreedte en dataverbruik lijken me nog zwaarder wegen dan opslagruimte eigenlijk.

The devil is in the details.

• Mr Orange
Logisch..

Dat komt dan wel goed. Maar even met de producent overleggen hoe zij ertegenover staan. Ik denk geen probleem, maar je weet maar nooit.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11 21:59
Mr Orange schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:20:
Zitten er nog nadelen aan? Behalve dat het opslagruimte kost.
Duplicate content? Lijkt me niet, maar toch. Kan je er nog waarde aan toevoegen? Bijvoorbeeld door hem beter (korter?) te editten? Voorzien van betere voice over/subtitles? Zo kan je er voor zorgen dat hij niet concurreert met het origineel bijvoorbeeld.
Pagina: 1