Global Win FEP32 of ALPHA PEP66?

Pagina: 1
Acties:

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Welke is beter?
Ik wil er 1 kopen voor op een tom leufkens
peltier te zetten

Verwijderd

Simpel Alpha!

Verwijderd

Alpha natuurlijk, hele goede kwaliteit en is bij veel tests als beste gebombardeerd. Alpha heeft gewoon een goede naam in het maken van koelers.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
ooit gehoord van prijs/prestatie, die alpha zien flink duur, en ik heb 2weken geleden z'n FEP32 gekocht nieuw voor slechts 50 piek

ligt er dus aan wat je wilt twee of zelfs drie Globalwins of 1 alpha

Verwijderd

Hermes, het gaat niet alleen om goedkoop uit te zijn, is meestal ook duurkoop!

Die Alpha(ik heb hem zelf) is gewoon beter met de Delta fan, qua rendement, echt die testen die ik van die FC-PGA versie heb gelezen liegen er gewoon weg niet om....

Het wordt anders als je het geld niet zou hebben, maar ik begrijp dat het niet de issue is hier. http://dit.is/HardwareXpo

• HermeS
ligt er kwa kwaliteit zal het denk ik weinig scheelen, eerder niks dan wat (die dingen gaan toch niet zo maar stuk). de alpha komt tot nu toen is z\n beetje alle HSF testen net iets beter ( 1 a 2 graden, ik weet het dit kan het verschil zijn tussen een stabiel systeem en een crasher) naar buiten, maar z'n beetje alle reviewers zegen toch dat je beter voor de global win (fep32) kan gaan, omdat deze dus vaak toch 50% goedkoper is! dus een betere prijs/prestatie kan kopen, kijk ik weet ook wel dat ik beter de p 1 ghz kan kopen ipv ATHLON 1ghz, omdat de p3 sneller is, de die van AMD heeft gewoon een veel betere prijs/prestatie verhouding, voor mij is de keuze dan toch erg snel gemaakt

Verwijderd

Ik ben het op twee feiten niet met je eens ;)

ten eerste is de Delta ventilator zo goed gelagerd, hij draait 6800 tpm en heeft een hoge luchtverplaatsing, plus is specifiek ontworpen om te zuigen ipv blazen(niet zo maar een fannetje omdraaien) hij is waarschijnlijk in de windtunnel ontworpen, want zo'n fan kun je niet zo maar zo snel laten draaien, vandaar ook het verschil met de Y-Tech, begrijp me goed, die andere merken zijn beslist niet slecht, maar de Delta is gewoon zo gemaakt dat die wel zo duur moet zijn, dat zelfde geldt voor de Alpha Cooler.
En het scheelt niet 1 of 2 graden misschien, nee, het scheelt eerlijk waar ook bij mij 10 graden koeler, plus hij moet ook nog goed geconstueerd zijn, omdat hij langer mee moet gaan dan drie maanden...

Dan heb ik het verschil gelezen tussen de 1GHz Athlon en de 1GHz PIII, en daarbij is het weer gunstiger in de meeste gevallen voor de Athlon, alleen wordt hij warmer, maar daar kunnen we tegenwoordig toch wat aan doen, en bijkomstig voordeel hij is voordeliger....

Ik heb mijn 2e machine ook nog steeds een AMD K6-3-450 op de Asus P5A en die is ook voor die prijs goed snel(ik speel bijna geen spel)
maar juist worden er op dit moment heel veel spellen voor 3DNow ondersteunt....en daarbij komt nog dat ik twee jaar trouwe fan was van AMD, nu heb ik een snelle PIIICoppermine, maar op enkele vlakken wint de Athlon van de zelde snelheid het !!!

En daarbij komt nog dat hij het op een Peltier TEC wil gaan gebruiken, nou daar komt echt veel warmte vanaf, die eruit moet...
En eigenlijk zouden ze op zo'n fan-eenschakeling moeten maken, waardoor hij bij het uitzetten van de computer nog even door draait, net als bij de huidige auto's, want daar krijgt de CPU een rotklap van ineens de fan uit, kast dicht, dus hij krijgt na het uitzetten een stoot warmte voor zijn kiezen.

http://direct.at/HardwareXpo

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
En het scheelt niet 1 of 2 graden misschien, nee, het scheelt eerlijk waar ook bij mij 10 graden koeler, plus hij moet ook nog goed geconstueerd zijn, omdat hij langer mee moet gaan dan drie maanden...
Nou harry, dan begrijp ik niet hoe jij in godsnaam 10 graden lager komt met die Delta.
Ik heb er eentje geprobeerd op mijn Alpha FAP3125 en het scheelde maar 1 a 2 graden. Ik kan me niet voorstellen als ik er een tweede bijzet, ik ineens 10 graden naar beneden zou gaan...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Nou A3-D; daar is maar op 1 manier achter te komen toch?.
Begin volgende week stuur ik je de connectoren op!

Verwijderd

En het hangt er ook een beetje vanaf of je sensor(zoals bij mijn MSI) net onder tegen de heatsink drukt, net buiten de luchtverplaatsing, dus dan wordt de meting daar niet door beinvloed.

http://start.at/HardwareXpo

• HermeS
Naar mijn menig zit er weinig verschill tussen de delta (oke ze zijn iets better in cfm , Ytech (die standard op de Globalwin zitten) zijn iets minder maar nog steeds top!!!, en niet alle alpha's worden met delta fans geleverd. en kwa prijs/prestaties is dus voor de global win veel beter, en de fan (die delta is iets beter) is bij een top HSF minder belangrijk (die paar extra cfm maken echt niet zo veel uit) . de montage is veel belangrijker, en dus veel warmte overdracht. en ik vind om 150 piek voor een HSF te betalen gewoon te achterlijk voor w... dan kun je beter een snelere proc voor dat geld kopen.

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik ruil graag m'n globalwin in voor
een alpha koeler
dus
:-)
Pagina: 1