Alles kunnende computer (500 euro)

Pagina: 1
Acties:

• hilbertknl
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-10-2023
Hallo,
Ik werk al een tijdje op 1 laptop en aangezien deze nog 2 jaar mee moet voor school wil ik graag over op een desktop opstelling op mijn kamer.
Ik heb niet veel ervaring met hardware maar ik heb wel eisen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe de opleiding applicatie ontwikkelaar en daar wil ik deze PC ook gedeeltelijk voor hebben.
Alles kwa web en app development (denk aan een text editor en bijvoorbeeld Android studio) wil ik hier op kunnen draaien en lichte games.
Ik heb geen 24/7 gamer dus het hoeft niet een super de luxe super snelle uber goeie computer te zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De kast mag maximaal 500 euro kosten, ik beschik zelf over de randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een i5 of i7 processor willen, ik heb er goeie ervaringen mee.
Minimaal 1/2 TB opslag aangezien ik vrij veel back-up's kwijt moet,
En er moet op de videokaart mogelijkheid zijn voor 3 schermen (eventueel crossfire).
Een leuke kast mag altijd, maar ik heb totaal geen zin in een kast met overal kleurtjes en raampjes etc. hij moet gewoon werken!
Ongeveer 8GB werkgeheugen is wel fijn om mee te werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa processor Intel, voor de rest maakt het niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag zo weinig mogelijk geluid, ik zeg niet watergekoeld maar met een laag geluidsvermogen neem ik genoeg.

Ga je overklokken?
Nee, deze desktop zal langere tijd dienst moeten doen en wil ik sparen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zoek geen onderdelen maar een complete desktop.
2e hands mag ook ;).

Vriendelijke groeten,

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Jouw eisen zijn wel erg hoog voor het budget dat je ons geeft.

Ik zou deze jongen even een dm schieten.
V&A aangeboden: Gaming Desktop - R9 280x - Intel i5 3470 - b75Pro3m - 4GB DDR3 1600MHZ

Te snel, eigenlijk niet zo'n goede deal nu ik doorlees. Sec.

V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Tray
V&A aangeboden: MSI P67A-C45 (B3)
V&A aangeboden: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Zoiets.
Wat er over is voor opslag.

Wat precies bedoel je met ik zoek geen onderdelen? Je wilt een prebuild?

[ Voor 68% gewijzigd door Thomg op 12-08-2015 19:59 ]

• hilbertknl
Hallo Thomg, die gaming desktop was ik ook al tegen gekomen maar dan heb ik een halve kast.. (niet echt zo netjes).
Het liefst wil ik een complete kast aangezien ik kwa hardware niet heel erg handig ben aangelegd.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:32
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,95€ 181,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 46,-€ 46,-
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 120GB€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,36

Valt reuze mee hoor is zat te doen. Ik heb gekozen voor de onderdelen naar uw wens, verder een 120gb ssd waar u uw programma's en Windows op kan zetten. Let er wel op dat je de 2tb hdd als vaste opslag gebruikt en niet de ssd. Verder welke aansluitingen heb je nodig voor jou 3 schermen? Een kaartje van €80 euro is al zat maar moeilijk qua aabsluitingen, let er wel op dat die videokaart er nog bij komt voor jou gebruik kan ik echt niet meer besparen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TS zegt dat hij geen 24/7 gamer is, dat betekent niet dat een pc die al 10€ over budget is met igpu een goed idee is.

Fundering is prima, maar geen optie tenzij TS budget met ~100 rekt.
hilbertknl schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:35:
[...]
Hallo Thomg, die gaming desktop was ik ook al tegen gekomen maar dan heb ik een halve kast.. (niet echt zo netjes).
Hoe kom je erop dat het een halve kast is? De sidepanel is eraf zodat we de goodness binnenin kunnen zien. Daar draait het allemaal om.

Deze is ook wel interessant.
V&A aangeboden: 2x Desktop. i3,6GB, 250SSD en i5,8GB,3TB HDD... aangeboden
De 2e dan. Prijs is nog steeds duurder dan los 2e hands, maar het scheelt je het lastigste qua installeren. Blijft er nog veel over voor videokaart en SSD. Vergeet niet te vragen naar voeding, mogelijk komt dit er ook nog bij.

[ Voor 78% gewijzigd door Thomg op 13-08-2015 12:32 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Zou dit dingetje niet voldoen? : V&A aangeboden: i3 4330, 8GB, 2x SSD, 2TB HDD, R7 240

Nog enigzins in de buurt ook?

i3 is volgens mij zat voor de wensen van TS.. Verder leuke componenten (2 SSD's en een 2TB hdd) en een recente ok voeding..

r7 240 kun je verkopen voor een paar 10tjes en bij het budget leggen voor een GPU van V&A die voldoet aan de wensen. Een videokaart plaatsen is wel zo bloody simpel dat gaat echt wel lukken. En op youtube staan genoeg filmpies :)

En mocht dat echt niet lukken dan kun je de verkoper van deze pc waarschijnlijk wel om hulp vragen bij het plaatsen van je GPU.

Idem met de gewenste i5.. Deze i3 is dus al behoorlijk krachtig en je kunt ondertussen rustig V&A in de gaten houden voor een i5 of i7 voor schappelijke prijs en de i3 weer verkopen...

[ Voor 23% gewijzigd door Baloes op 13-08-2015 13:01 ]

• hilbertknl
Demian Brunt schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:04:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,95€ 181,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 46,-€ 46,-
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 120GB€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,36

Valt reuze mee hoor is zat te doen. Ik heb gekozen voor de onderdelen naar uw wens, verder een 120gb ssd waar u uw programma's en Windows op kan zetten. Let er wel op dat je de 2tb hdd als vaste opslag gebruikt en niet de ssd. Verder welke aansluitingen heb je nodig voor jou 3 schermen? Een kaartje van €80 euro is al zat maar moeilijk qua aansluitingen, let er wel op dat die videokaart er nog bij komt voor jou gebruik kan ik echt niet meer besparen.
Hallo, de aansluitingen zijn allemaal HDMI en VGA (hier heb ik bewust voor gekozen.)
Verder een goeie samenstelling waarvoor mijn dank maar ik ga niet een desktop zelf in elkaar zetten, dat gaat mij niet lukken.
Thomg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:26:
TS zegt dat hij geen 24/7 gamer is, dat betekent niet dat een pc die al 10€ over budget is met igpu een goed idee is.

Fundering is prima, maar geen optie tenzij TS budget met ~100 rekt.

[...]

Hoe kom je erop dat het een halve kast is? De sidepanel is eraf zodat we de goodness binnenin kunnen zien. Daar draait het allemaal om.

Deze is ook wel interessant.
V&A aangeboden: 2x Desktop. i3,6GB, 250SSD en i5,8GB,3TB HDD... aangeboden
De 2e dan. Prijs is nog steeds duurder dan los 2e hands, maar het scheelt je het lastigste qua installeren. Blijft er nog veel over voor videokaart en SSD. Vergeet niet te vragen naar voeding, mogelijk komt dit er ook nog bij.
Ik bedoelde ook de achterkant, al die plaatjes die de sloten op te vullen zijn niet aanwezig..
Verder is afreizen naar Zeeland ook niet echt prat-of-the-plan, ik heb het niet vermeld in het topic maar naar Zeeland reizen is wat aan de verre kant.

Wat die link betreft, het ziet er goed uit maar helaas echt te ver.
Baloes schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:32:
Zou dit dingetje niet voldoen? : V&A aangeboden: i3 4330, 8GB, 2x SSD, 2TB HDD, R7 240

Nog enigzins in de buurt ook?

i3 is volgens mij zat voor de wensen van TS.. Verder leuke componenten (2 SSD's en een 2TB hdd) en een recente ok voeding..

r7 240 kun je verkopen voor een paar 10tjes en bij het budget leggen voor een GPU van V&A die voldoet aan de wensen. Een videokaart plaatsen is wel zo bloody simpel dat gaat echt wel lukken. En op youtube staan genoeg filmpies :)

En mocht dat echt niet lukken dan kun je de verkoper van deze pc waarschijnlijk wel om hulp vragen bij het plaatsen van je GPU.

Idem met de gewenste i5.. Deze i3 is dus al behoorlijk krachtig en je kunt ondertussen rustig V&A in de gaten houden voor een i5 of i7 voor schappelijke prijs en de i3 weer verkopen...
Die is best netjes, niet te ver ook.
Kun je mij uitleggen wat er zo slecht aan die videokaart is?, 2GB met 3 aansluitingen moet toch kunnen?, of is deze al verouderd?

• Baloes
Kaart is niet verouderd maar relatief zwak voor gamen. Je kunt natuurlijk altijd eerst deze videokaart er in laten en kijken hoe alles loopt. Als het voor jouw doeleinden voldoet.. voila.. klaar :)

Anders is het misschien wel handig om even aan te geven welke games je wil spelen want het kaartje is echt alleen maar geschikt voor hele lichte games.. De modernere games ga je hiermee alleen op low kunnen spelen.. Als het uberhaupt speelbaar gaat zijn :)

Het is even afhankelijk van het soort aansluitingen op de kaart of 3 schermen gaan werken..getuige dit topic :

http://www.tomshardware.c...2130592/240-monitors.html

[ Voor 16% gewijzigd door Baloes op 13-08-2015 20:49 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

hilbertknl schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:15:
[...]
Die is best netjes, niet te ver ook.
Kun je mij uitleggen wat er zo slecht aan die videokaart is?, 2GB met 3 aansluitingen moet toch kunnen?, of is deze al verouderd?
Videokaart is iets [lees: irrelevant] meer dan alleen VRAM.
De kaart is een low end kaart + de koper heeft de, ahem, noobtrap 2GB GDDR3 versie gekocht.
Ik kan begrijpen dat performance je niet zoveel kan bommen, maar dit kaartje gaat nauwelijks betere presteren dan de igpu en dat zegt flink wat met een i3 met standaard igpu.

• Baloes
Dat dus :) Met betere uitleg.. :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00
Doe zelf eens aan wat inzet in plaats van je wensen hier in een topic te gooien en verwachten dat mensen met ideeën komen!

Uit het DAA beleid:
DAA beleid
Aan welke eisen moet mijn topic voldoen?
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:

3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

...
4. Plaats een lijstje met behulp van de Pricewatch
We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken. De Handleiding Pricewatch vertelt je precies hoe je een PW-wenslijst maakt.

Maar ik heb geen enkel idee!!!11!?11!
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis! Neem daarom andere, vergelijkbare, recente topics eens door. Je zult zien dat bepaalde onderdelen steeds terugkomen. Die zullen dan wel goed zijn! Lees ook het commentaar erbij, dan loop je niet in dezelfde valkuilen en leer je er ook nog wat van.

Ook de Best-buy guides zijn een erg goed startpunt. Deze systemen zijn door het forum samengesteld en (binnen een bepaald budget) zo goed mogelijk afgesteld.

Veel succes met het samenstellen van jouw ideale systeem!
Demian Brunt komt met een goede basis. Zoiets had je dus zelf op moeten stellen. Dan had je gelijk kunnen zien dat je wensenlijst bijzonder hoog is voor het budget dat je opgeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 13-08-2015 23:13 ]

• hilbertknl
Thomg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Videokaart is iets [lees: irrelevant] meer dan alleen VRAM.
De kaart is een low end kaart + de koper heeft de, ahem, noobtrap 2GB GDDR3 versie gekocht.
Ik kan begrijpen dat performance je niet zoveel kan bommen, maar dit kaartje gaat nauwelijks betere presteren dan de igpu en dat zegt flink wat met een i3 met standaard igpu.
Oké dankjewel voor je uitleg!
White Feather schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:09:
Doe zelf eens aan wat inzet in plaats van je wensen hier in een topic te gooien en verwachten dat mensen met ideeën komen!

Uit het DAA beleid:
DAA beleid

[...]

Demian Brunt komt met een goede basis. Zoiets had je dus zelf op moeten stellen. Dan had je gelijk kunnen zien dat je wensenlijst bijzonder hoog is voor het budget dat je opgeeft.
Ik heb in het topic vermeld dat ik niet opzoek ben naar onderdelen maar een complete desktop.
Maar goed, ik ben zelf ook al op zoek geweest en ik kwam uit bij deze maar die staat er al maanden op en ik zie niet waarom deze nog niet verkocht is.

• Baloes
Nou..kijkende naar de leeftijd van de onderdelen, feit dat er zo te zien op geen enkel onderdeel garantie meer zit (leeftijd), ,en de kwaliteit van sommige componenten dan is de prijs zowiezo te hoog.. 375 is allang zat. Dus veel te hoog ingezet.

Verder kan het natuurlijk ook nog eens zo zijn dat de pc verkocht is maar de ad niet verwijderd..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

hilbertknl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Oké dankjewel voor je uitleg!

[...]

Ik heb in het topic vermeld dat ik niet opzoek ben naar onderdelen maar een complete desktop.
Maar goed, ik ben zelf ook al op zoek geweest en ik kwam uit bij deze maar die staat er al maanden op en ik zie niet waarom deze nog niet verkocht is.
Een 'complete desktop' zoals jij zegt bestaat óók uit onderdelen (die door iemand in elkaar zijn gezet) hoor... dus met de lijstjes die je aangereikt zijn kun je prima uit de voeten. Als jij geen moeite wilt doen, doe ik/doen wij dat ook niet.

• hilbertknl
Baloes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:42:
Nou..kijkende naar de leeftijd van de onderdelen, feit dat er zo te zien op geen enkel onderdeel garantie meer zit (leeftijd), ,en de kwaliteit van sommige componenten dan is de prijs zowiezo te hoog.. 375 is allang zat. Dus veel te hoog ingezet.

Verder kan het natuurlijk ook nog eens zo zijn dat de pc verkocht is maar de ad niet verwijderd..
Oké die is dus voor de staat van de PC overpriced, dankje voor de uitleg!
Icephase schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Een 'complete desktop' zoals jij zegt bestaat óók uit onderdelen (die door iemand in elkaar zijn gezet) hoor... dus met de lijstjes die je aangereikt zijn kun je prima uit de voeten. Als jij geen moeite wilt doen, doe ik/doen wij dat ook niet.
Ja, ik zoek een complete desktop omdat ik totaal niet handig ben met hardware.
Uit ervaring weer ik dat complete desktop systemen iets goedkoper zijn dan alles los in onderdelen.
Een paar maanden gebruikt systeem is ook minder waard en aangezien ik ook niet perse een nieuwe zoek komt het er ook op neer dat er bij een gebruikt systeem altijd valt te onderhandelen.
"Als jij geen moeite wilt doen".. Jij hebt geen idee wat ik er zelf al voor gedaan heb, dat suggereer je alleen.
Ik heb een aantal marktplaats websites af geweest, ik heb raad gevraagd aan een aantal mensen die de opleiding ICT beheer doen, en uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

V&A aangeboden: Dell Optiplex 9020 Intel i7 3.4ghz 8 gb
Alles wat je nodig hebt zit erin. Helaas geen ssd, dat dan weer niet. En een IGP.

V&A aangeboden: Zeer rappe i5(3de gen) Game Desktop met SSD en legale Windows 10
Dit is een betere config, met SSD + 1TB harddiisk en een leuke videokaart.

V&A aangeboden: i7 4770 quadcore systeem in perfecte staat
Dit ziet er mede dankzei de kast, ook gleikt uit. Echter geen losse videokaart, gaming is dus nog beperkt.

[ Voor 57% gewijzigd door Madrox op 15-08-2015 11:32 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Baloes
Tsja.. dit ziet er ook niet onaardig uit : V&A aangeboden: Mini ITX PC - intel 2500K - Nvidia 660 TI - 8 GB Ram

In Friesland :)

Je kunt eens informeren wat ie er voor wil hebben en eventueel met een bod komen..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

hilbertknl schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Oké die is dus voor de staat van de PC overpriced, dankje voor de uitleg!

[...]

Ja, ik zoek een complete desktop omdat ik totaal niet handig ben met hardware.
Uit ervaring weer ik dat complete desktop systemen iets goedkoper zijn dan alles los in onderdelen.
Dit is niet waar; complete systemen zijn over het algemeen duurder.
Een paar maanden gebruikt systeem is ook minder waard en aangezien ik ook niet perse een nieuwe zoek komt het er ook op neer dat er bij een gebruikt systeem altijd valt te onderhandelen.
"Als jij geen moeite wilt doen".. Jij hebt geen idee wat ik er zelf al voor gedaan heb, dat suggereer je alleen.
Ik heb een aantal marktplaats websites af geweest, ik heb raad gevraagd aan een aantal mensen die de opleiding ICT beheer doen, en uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen.
En hoe hadden wij dat moeten weten als je dat niet vermeldt? Er wordt hier verwacht dat je dat soort dingen er wel even bij zet.
Je kunt namelijk gewoon met een van de 'boodschappenlijstjes' van hier naar een goede computerzaak, die willen hem dan wel voor je in elkaar zetten hoor. Kost echt niet veel, want ingewikkeld is het niet. Dus waarom je niks doet met alle suggesties is mij eerlijk gezegd een raadsel en komt op mij nogal gemakzuchtig over.

• hilbertknl
Madrox schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:26:
V&A aangeboden: Dell Optiplex 9020 Intel i7 3.4ghz 8 gb
Alles wat je nodig hebt zit erin. Helaas geen ssd, dat dan weer niet. En een IGP.

V&A aangeboden: Zeer rappe i5(3de gen) Game Desktop met SSD en legale Windows 10
Dit is een betere config, met SSD + 1TB harddiisk en een leuke videokaart.

V&A aangeboden: i7 4770 quadcore systeem in perfecte staat
Dit ziet er mede dankzei de kast, ook gleikt uit. Echter geen losse videokaart, gaming is dus nog beperkt.
Dankjewel voor de links, helaas zijn deze pc's (inmiddels) verkocht of verlopen.
Baloes schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:04:
Tsja.. dit ziet er ook niet onaardig uit : V&A aangeboden: Mini ITX PC - intel 2500K - Nvidia 660 TI - 8 GB Ram

In Friesland :)

Je kunt eens informeren wat ie er voor wil hebben en eventueel met een bod komen..
Die ziet er inderdaad niet slecht uit, ook niet kwa specificaties.
Ik heb de Tweaker een berichtje gestuurd :D.
Icephase schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:29:
[...]

Dit is niet waar; complete systemen zijn over het algemeen duurder.

[...]

En hoe hadden wij dat moeten weten als je dat niet vermeldt? Er wordt hier verwacht dat je dat soort dingen er wel even bij zet.
Je kunt namelijk gewoon met een van de 'boodschappenlijstjes' van hier naar een goede computerzaak, die willen hem dan wel voor je in elkaar zetten hoor. Kost echt niet veel, want ingewikkeld is het niet. Dus waarom je niks doet met alle suggesties is mij eerlijk gezegd een raadsel en komt op mij nogal gemakzuchtig over.
Mijn excuses als het gemakzuchtig en makkelijk over komt, en ik weet dat de prijzen van de onderdelen na ongeveer een halfjaar wel gedaald zijn, wat dus nog niet zo heel erg oud is maar wel rendabel.
Pagina: 1