• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-01 19:05
Hoi,

De laatste tijd ervaar ik rare frame drops. Ik heb vorig jaar een nieuwe pc in elkaar gezet en ervaar sinds kort problemen hiermee. Ik speel regelmatig Heroes of the Storm (HotS). Ik zou dit spel makkelijk moeten kunnen draaien, zie onderaan ook voor de pc specs. Het spel zelf raad ook aan om de settings op extreme te zetten. Ik kan echter niet eens een stabiele 60 fps halen op low.

Ik ben dus op zoek gegaan naar het probleem. Heb een memtest gedaan. Hieruit kwamen geen errors. Ik heb alle power settings nagelopen (windows staat in hogere prestatiemodus, en heb in de bios power saving dingen utigezet zodat de CPU vol kan draaien). De met GPU-Z heb ik gekeken wat er gebeurt met mijn videokaart en wat daaruit kwam was dat je ziet dat de load, de VDDC en de core clock regelmatig van pak en beet 60% naar 0% gaan. Ik denk dat er dus toch iets fout zit met de power settings maar wat weet ik dus niet. Mijn voeding zou in principe krachtig genoeg moeten zijn voor de videokaart. Is er hier iemand die me hiermee kan/wil helpen? Ik zou het zeer waarderen.

PC specs:
My pc specs:
Motherboard : ASRock B85 Pro4 - Moederbord - ATX
Memory : Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
GPU : MSI R9 280X Gaming 3G
CPU : Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz
PSU : SeaSonic M12II EVO 520 Bronze

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Nemesizz

Untouchable

Wat voor internet verbinding gebruik je?

Ik vraag dit, omdat ik zelf gigantische frame-drops krijg zo gauw de latency stijgt.
Zelf heb ik een (waardeloze) ADSL verbinding, en als iemand anders in huis besluit om op Youtube te gaan kijken staat bij mij in HotS het beeld praktisch stil.
(vind het zelf een raar systeem dat de framerate afhankelijk is van de latency, andere games bleef de framerate altijd wel gewoon maar bleven je units/characters 'hangen' tot er weer data binnen kwam).

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-01 19:05
Ik heb internet via de kabel. Met die verbinding is niks mis mee. Haal hoge downloadsnelheden dus daar ligt het niet aan.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
wat voor opslag media gebruik je? (hdd/ssd snelheden etc)

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:09
Hmm lijkt een beetje op het probleem van mijn GTX970 waar ik nog geen oplossing voor heb. Zijn je drivers uptodate? Heb je vsync aan staan dit kan namelijk nogal logisch zijn.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Jaarsma schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:28:
Ik ben dus op zoek gegaan naar het probleem. Heb een memtest gedaan. Hieruit kwamen geen errors. Ik heb alle power settings nagelopen (windows staat in hogere prestatiemodus, en heb in de bios power saving dingen utigezet zodat de CPU vol kan draaien). De met GPU-Z heb ik gekeken wat er gebeurt met mijn videokaart en wat daaruit kwam was dat je ziet dat de load, de VDDC en de core clock regelmatig van pak en beet 60% naar 0% gaan.
Groeten hoeft niet op tweakers ;).

Kan je tijdens het spelen eens kijken wat je gpu load is over een lange tijd, bijvoorbeeld met MSI Afterburner? Aan de hand daarvan kan je kijken op welke momenten je gpu load en fps inkakt.
Als je een optie hebt om DX11 te kiezen dan raad ik je dat aan, met DX11 kan namelijk gebruik worden gemaakt van meerdere cores met renderen.
Over het algemeen zijn Blizzard spellen erg cpu limited (met name WoW :P).

Zoals Demian Brunt al zegt, zet vsync uit :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 12-08-2015 23:37 ]

Pagina: 1