Denon X1100W of Denon X520 BT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:40
Ik zoek een?
Ik zoek een surround receiver na het sneuvelen van mijn home cinema set

Wat is je budget?
300 a 350 voor de receiver. Luidsprekers worden de Dali Zensor 3

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Elke ochtend gaat de radio aan en die staat tegelijk elke dag ook op dezelfde muziekzender. Voor de rest draai ik graag muziek DVD, kijk ik graag films en series die ik via de receiver wil afspelen. De radio gaat via de coaxkabel op dit moment. Internet radio heb ik naar gekeken, maar vraag me af in hoeverre ik dat ga gebruiken. Met Spotify e.d. ben ik totaal niet bezig.

Wat heb je zelf al gevonden?
In een hifi zaak heb ik de X1100W geluisterd incombi met de Dali en dat klonk goed. Ik ben verder geen kenner o.i.d., maar in mijn oren. Dit is wel de reden dat ik Denon als eerste noem. Na veel lezen ben ik me bewust dat bijv. Marantz en Yamaha ook e.e.a. te bieden hebben, maar ik begrijp ook met zoveel woorden dat het niet zoveel uitmaakt. Verder is de Denon X520BT nieuw op de markt.
Beide Denon's hebben digitale uitgangen, wat ik verder wel belangrijk vondt. Kabels e.d. liggen allemaal al klaar van de vorige set.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb de X1100W en de X520BT op de site van Denon met elkaar vergeleken. Voor zover ik het met mijn leek ogen kan zien, zit het grootste verschil in de formaten. De 1100 geeft wel WAV, FLAC e.d.
Daarnaast heeft de 520 geen Dolby ProLogic Ilz / Dolby Surround. Echter ik heb geen idee of dit wel of niet allemaal uitmaakt.

Ik weet dat het een 2.0 opstelling is. Voor de toekomst nog geen plannen om dit uit te breiden, dus ik weet niet of de receiver too much zijn. Een gewone versterker met genoeg digitale uitgangen zijn er niet zoveel of ik lees er niet altijd positief over.

Tot slot, andere tips m.b.t. de speakers (budget max 400) zijn overigens ook welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

De X1100 is de betere maar die gaat er langzaamaan uit. Vandaar de scherpe prijs.
Als de x520 en x1200 dezelfde prijs hadden, had je het wel geweten ;)

[ Voor 30% gewijzigd door mr.paaJ op 12-08-2015 23:10 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep