Toon posts:

Cpu geeft hoger GHZ aan dan normaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag, ik zat eens wat rond te speuren op windows 10!

Waardoor ik op een gegeven moment bij taakbeheer kwam, geen probleem natuurlijk maar wat mij wel opviel was dat mij snelheid GHZ Hoger was dan mijn cpu zowiezo kan.. op systeem beheer.. als ik kijk bij snelheid of zou dit het ramgeheugen moeten zijn? Neem aan van niet aangezien er processor staat..

Heeft er iemand ervaring hier mee?

Ik heb een intel i5 3470 3.2 met 4ghz turbo

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CLYRgF4.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 17:53 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Ik heb hetzelfde probleem: Mijn taakbeheer geeft aan dat mijn cpu op 5.29 GHz loopt. Persoonlijk zou ik het gewoon negeren en accepteren dat windows faalt in clockspeed uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Niet alleen met clockspeeds uitlezen.. heb al 2x gehad dat mijn desktop zichzelf opnieuw moest opstarten en moest zoeken op fouten.. omdat er een fout was "Gedetecteerd" Terwijl ik niet meer deed dan een youtube filmpje kijken..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je de laatste versie van de BIOS? Mogelijk dat hier een aantal fixes worden geimplementeerd aangezien de officiële turbo van dat ding 3.6GHz is volgens Intel. Of een of andere automagische OC optie staat aan, daarvoor zal je ook in de BIOS moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2015 18:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kijk anders eens in de BIOS. Voor hetzelfde heb je daar een automatisch overclock profiel staan?
Van MSI weet ik zeker dat een dergelijke functie regelmatig in de BIOS zit (OC Genie II), Asus en Gigabyte hoogstwaarschijnlijk ook.
Kan best dat hij dus automatisch overclockt als hij merkt dat alles stabiel genoeg is om een beetje extra erbij te doen en dus de bus snelheid wat omhoog draait.
Windows detecteert dan niet de daadwerkelijke kloksnelheid maar onthoud wat het maximum is geweest waarop je PC in X tijdsperiode heeft gedraaid.

Dus ik zou eens in de BIOS gaan kijken of er een automatische overclock in zit en of je die dan uit kan zetten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:01:
Heb je de laatste versie van de BIOS? Mogelijk dat hier een aantal fixes worden geimplementeerd aangezien de officiële turbo van dat ding 3.6GHz is volgens Intel.
McKaamos schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:02:
Kijk anders eens in de BIOS. Voor hetzelfde heb je daar een automatisch overclock profiel staan?
Van MSI weet ik zeker dat een dergelijke functie regelmatig in de BIOS zit (OC Genie II), Asus en Gigabyte hoogstwaarschijnlijk ook.
Kan best dat hij dus automatisch overclockt als hij merkt dat alles stabiel genoeg is om een beetje extra erbij te doen en dus de bus snelheid wat omhoog draait.
Windows detecteert dan niet de daadwerkelijke kloksnelheid maar onthoud wat het maximum is geweest waarop je PC in X tijdsperiode heeft gedraaid.

Dus ik zou eens in de BIOS gaan kijken of er een automatische overclock in zit en of je die dan uit kan zetten.
Dan zal het wel komen door dat ik me eigen turbo 400 omhoog gegooit heb :P

Maar wist niet of dat me cpu nog hoger kon dan 4000 MHZ.. Dus vroeg me af of dit gewoon een faal was..

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 18:05 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

Is ook een faal, ik meen te herinneren dat het zelf eens 7Ghz uitlas, waanzin.
Niet dat het relevant is met andere problemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:21:
Is ook een faal, ik meen te herinneren dat het zelf eens 7Ghz uitlas, waanzin.
Niet dat het relevant is met andere problemen ;)
Toch grappig dat z'n klein foutje(Denk ik) over het hoofd gezien is.. Maarjah niks is perfect :P
Pagina: 1