Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 12:30

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Beste Tweakervolk,

Sinds vorige week is mijn Alienware M17xR4 overleden en ben ik dus opzoek naar een vervanger maar dan het LIEFST binnen het budget van 1k. (of als er eentje 100 eu duurder is maare cht een grote meerwaarde heeft ook graag)
Er zat daar een 7970M in en verwacht ook zeker niet iets te vinden wat ook maar in de buurt komt van dat beest binnen deze prijsklasse.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hem gebruiken voor mijn studie en een beetje gamen (denk aan CS:GO, Heroes of the Storm, Overwatch etc.) en voor mij studie waarbij ik 3D applicaties moet draaien als photoshop,3dsmax, zbrush, unity, unreal engine etc.

Wat is je budget?
Zoals eerder vermeld 1000 euro mits er echt een uitzondering is die iets duurder kan zijn en eht zeker waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat zeker elke dag mee dus vandaar wil ik dit keer een 15,6 inch scherm ipv een bakbeest van 10 kilo en 17'3 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil jullie natuurlijk niet al het werk laten doen en heb zelf al wel een zoektocht gedaan.
Ik kwam op deze 2 uit:
pricewatch: MSI GP60-2QFi741BFD (Leopard Pro)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
pricewatch: Asus N551JX-CN176H

Enige is dat ik met beide merken geen ervaring heb, Lenovo zegt mij al helemaal niet zo veel en MSI heb ik vroeger wel wat onderdelen van gekocht maar weet tegenwoordig ook niet meer hoe het staat met de reputatie en bouwkwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door vtrisjin op 13-08-2015 03:06 ]

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Die Lenovo y50 heb ik vanmiddag besteld voor dezelfde doeleinden als jij. Het enige minpunt wat ik erover tegenkwam is dat de sshd nogal crappy is. Daarom heb ik er een 500gb ssd bijgekocht om deze te vervangen. Misschien ook een goed plan voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Naar de HDD hoef ik niet om te kijken, ik neem m'n 512 crucial SSD mee van m'n vorig systeem.
Het probleem is dat ik echter niemand ken met een Lenovo, ook niemand op mijn studie heeft er één dus dat schrikt toch een beetje af. Voor mij blijft het een onbekend merk, ik hoor er nooit iemand over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Doctor
Ik heb zelf een Lenovo z580 op het moment en het lieve beestje heeft op mijn vorige opleiding (applicatie ontwikkeling) elke laptop eruit geleefd zegmaar.. Samen met een vriend van mij waren wij de enige die nooit wat hadden met onze laptop! Ik ben dus zeer tevreden over Lenovo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begreeop vanuit een ander topic dat Lenovo tegenwoordig spul in het BIOS zet waardoor er een of andere update service apps / bloatware terug blijft plaatsen - iets wat je niet uit krijgt. Ook niet bij een format en verse install. In weze nemen ze dus de controle over je laptop over, want BIOS based. En dus weet jij ook niet wat er naar Lenovo gestuurd wordt - het zijn en blijven Chinezen.
Alleen daarom al is de keus simpel. Jammer Lenovo, maar dat soort dingen pikken we in Europa gewoon niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Oh leuk, even dataminen en doorverkopen waarschijnlijk. Dat is wel een goed punt... Ik had geen idee dat zo iets mogelijk was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 12:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Lenovo staat overigens wel in de top 3 van grootste laptopfabrikanten ter wereld en is dus bijvoorbeeld groter dan Acer, MSI en noem nog maar wat merken. Volgens mij is zelfs alleen HP groter.

In Europa is Lenovo echter niet zo bekend als in Azie en Amerika?

Wat dat betreft is de Lenovo denk ik ook de beste keuze uit de drie. Redelijk stevige videokaart, en in combinatie met je eigen 512gb ssd is dit echt een perfecte laptop.

De Asus is erg flink bemeten vind ik (oogt in ieder geval zo), vooral de dikte is niet echt meer van deze tijd lijkt het.

Ik ken iemand met een soortgelijke MSI laptop. Ik vond de bouwkwaliteit erg tegenvallen moet ik eerlijk bekennen, terwijl hij erg zuinig met zijn laptop was.

Heb zelf in een elektronica winkel gewerkt en daar heb ik de voorloper van de de lenovo Y50 meerdere malen verkocht, die heeft me destijds toch wel de ogen uitgestoken (helaas nog student en op dat moment geen budget). Deze heeft nog dezelfde behuizing en uitstraling. Ik zou echt voor die gaan ;)

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
The-Doctor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:24:
Die Lenovo y50 heb ik vanmiddag besteld voor dezelfde doeleinden als jij. Het enige minpunt wat ik erover tegenkwam is dat de sshd nogal crappy is. Daarom heb ik er een 500gb ssd bijgekocht om deze te vervangen. Misschien ook een goed plan voor jou?
Als je em binnen hebt zou je kunnen kijken naar de idle en gaming temps? Lees overal dat hij erg stil is wat natuurlijk een mooie plus is maarja ligt er natuurlijk volledig aan hoe goed hij alles koelt. Heb liever eentje die wat harder blaast en alles laag houd dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
Hey ik heb hem binnen en het een en ander geinstalleerd. Laat ik het zo zeggen, de laptop met SSD heef serieus haast! De temperaturen hingen rond de 40-45 wat normaal blijkt voor deze laptop. Gaming temps zal ki morgen even voor je testen. Wat wel fijn is, is dat de hitte aan de achterkant eruitkomt en niet onder je toetsenbord dus je zal niet zo snel verbrande polsen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:03
Ik heb zelf ook de y50 sinds kort, helaas kreeg ik gelijk problemen met het scherm (defect met het scherm of intel hd graphics, dat weet ik niet ) dus vanavond mag ik het weer proberen met een nieuwe y50.

Ik heb helaas dus slechte eerste ervaring met deze y50, maar er van uit gaande dat dit gewoon pech is, is het echt een prachtige laptop voor die prijs! Harde schijf is inderdaad enorm slecht maar gezien jij er een ssd in stopt geeft dat geen problemen.
Ik ken verder wel veel mensen met een lenovo, en iedereen is er zeer tevreden over. :)
Alleen opletten dat je de versie koopt met het IPS paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
hedgy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:58:
Ik heb zelf ook de y50 sinds kort, helaas kreeg ik gelijk problemen met het scherm (defect met het scherm of intel hd graphics, dat weet ik niet ) dus vanavond mag ik het weer proberen met een nieuwe y50.

Ik heb helaas dus slechte eerste ervaring met deze y50, maar er van uit gaande dat dit gewoon pech is, is het echt een prachtige laptop voor die prijs! Harde schijf is inderdaad enorm slecht maar gezien jij er een ssd in stopt geeft dat geen problemen.
Ik ken verder wel veel mensen met een lenovo, en iedereen is er zeer tevreden over. :)
Alleen opletten dat je de versie koopt met het IPS paneel.
Wat was er precies mis met het scherm dan? het enige waar ik even last van had was de DPI scaling maar dat was met 2 googletjes opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
The-Doctor schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Wat was er precies mis met het scherm dan? het enige waar ik even last van had was de DPI scaling maar dat was met 2 googletjes opgelost!
Soms flickert het scherm ineens heel even, en kun je daarna kan je rustig verder met alles

Helaas, is het so far ook 3 keer gebeurt dat het scherm helemaal niet meer te gebruiken is tot je het systeem uit en weer aan zet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9EyydxH.jpg

Na een herstart werkt het wel weer redelijk. 1e 2x na de restart flickerde het scherm nog wel heel lang (zelfs bij het bios menu enzo) alsof je de refresh rate kon zien.
De 3e keer was er niks aan de hand na een restart.

Maar vanavond kan ik m weer omruilen voor een nieuwe.

En zoals ik al zij, dit is waarschijnlijk gewoon pech, je hebt altijd kans op een defect waar je ook koopt

[ Voor 6% gewijzigd door Hedgy op 14-08-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
hedgy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

Soms flickert het scherm ineens heel even, en kun je daarna kan je rustig verder met alles

Helaas, is het so far ook 3 keer gebeurt dat het scherm helemaal niet meer te gebruiken is tot je het systeem uit en weer aan zet.
[afbeelding]

Na een herstart werkt het wel weer redelijk. 1e 2x na de restart flickerde het scherm nog wel heel lang (zelfs bij het bios menu enzo) alsof je de refresh rate kon zien.
De 3e keer was er niks aan de hand na een restart.

Maar vanavond kan ik m weer omruilen voor een nieuwe.
Ja dan is dit zeker pech geweest want ik denk niet ze zo'n beeldscherm zouden mogen verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Ahh dat is wel balen, maar we all have been there. Dit soort dingen kunnen elk merk overkomen en is idd gewoonweg pech :(

Ik ben zelf toch wel voor de Y50 gegaan uiteindelijk, gisteren ebsteld en vandaag komt deze binnen ergens tussen 17:00 en 19:00. Ik ben in ieder geval erg hyped :D!

@The-Doctor
Bedoel je met dpi scaling dit:
http://prntscr.com/84i8xp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Top! Rond die tijd zal ik ook die van mij hebben omgeruild :9 Laat je weten wat je er van vind?
Waar heb je hem besteld overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Heb deze bij paradigit.nl besteld. Winkel had goede reviews etc dus dacht dit word em!

En even tussendoor, hiervoor heb ik alleen ATI/AMD kaarten gehad in laptops. Hoe zijn de nvidia drivers voor laptops? Bij amd gebruikte ik gewoon officiele drivers van de amd site en echt niet meer naar de carrier drivers omgekeken want die liepen kapot ver achter.

IS dat ook mogelijk emt nvidia? of moet je echt de lenovo drivers gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door vtrisjin op 14-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
vtrisjin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:35:
Heb deze bij paradigit.nl besteld. Winkel had goede reviews etc dus dacht dit word em!

En even tussendoor, hiervoor heb ik alleen ATI/AMD kaarten gehad in laptops. Hoe zijn de nvidia drivers voor laptops? Bij amd gebruikte ik gewoon officiele drivers van de amd site en echt niet meer naar de carrier drivers omgekeken want die liepen kapot ver achter.

IS dat ook mogelijk emt nvidia? of moet je echt de lenovo drivers gebruiken.
Ik heb ze gewoon van de nvidia site gedownload en er was geen enkel probleem! hier is de link:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Gewoon even je OS invoeren en de download staat voor je klaar!

en @vtrisjin ja dat bedoelde ik met dpi scaling!

[ Voor 3% gewijzigd door The-Doctor op 14-08-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:32
vtrisjin schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:48:
Beste Tweakervolk,

Sinds vorige week is mijn Alienware M17xR4 overleden en ben ik dus opzoek naar een vervanger maar dan het LIEFST binnen het budget van 1k. (of als er eentje 100 eu duurder is maare cht een grote meerwaarde heeft ook graag)
Er zat daar een 7970M in en verwacht ook zeker niet iets te vinden wat ook maar in de buurt komt van dat beest binnen deze prijsklasse.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hem gebruiken voor mijn studie en een beetje gamen (denk aan CS:GO, Heroes of the Storm, Overwatch etc.) en voor mij studie waarbij ik 3D applicaties moet draaien als photoshop,3dsmax, zbrush, unity, unreal engine etc.

Wat is je budget?
Zoals eerder vermeld 1000 euro mits er echt een uitzondering is die iets duurder kan zijn en eht zeker waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat zeker elke dag mee dus vandaar wil ik dit keer een 15,6 inch scherm ipv een bakbeest van 10 kilo en 17'3 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil jullie natuurlijk niet al het werk laten doen en heb zelf al wel een zoektocht gedaan.
Ik kwam op deze 2 uit:
pricewatch: MSI GP60-2QFi741BFD (Leopard Pro)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
pricewatch: Asus N551JX-CN176H

Enige is dat ik met beide merken geen ervaring heb, Lenovo zegt mij al helemaal niet zo veel en MSI heb ik vroeger wel wat onderdelen van gekocht maar weet tegenwoordig ook niet meer hoe het staat met de reputatie en bouwkwaliteit.
toon volledige bericht
Ik weet niet waarom je Dell M17xR4 is overleden, maar ik zou toch nog maar eens contact opnemen met Dell. Als ik het niet verkeerd heb, komt deze laptop uit einde 2012 en drie jaar zonder problemen gebruiken mag je zeker verwachten.

Mijn ervaring met Dell is behoorlijk goed, ik had één jaar garantie op mijn Dell XPS 17 en zelfs na bijna twee jaar werden de problemen kostenloos opgelost. Wel na een goed telefoongesprek.

Hoe is het scherm van de Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967, want hier lees ik matige verhalen over. Deze schijnt niet zo goed te zijn als IPS schermen van de concurrenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 14-08-2015 15:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Nieuwe y50 so far so good :) Hopen dat t zo blijft.

Ben geen scherm kenner verder, de kleuren zijn inderdaad wat minder dan mijn IPS-monitor, het zwart is dan wel weer beter. Wel is dit IPS paneel een enorme vooruitgang op de y50 met een TN paneel.
Verder had ik bij beide y50's wat backlight bleeding. Bij de defecte rechts onderin en bij deze onderin aan de linker kant.
Voor een laptop vind ik dit een zeer goed scherm.

Ik heb ook een alienware gehad, het eerste jaar garantie is geweldig (bij je thuis :D). Maar volgens mij houd garantie over het algemeen na 2 jaar wel op. Het valt nog wel te proberen natuurlijk! Dell garantie heb ik alleen maar goeie verhalen over gehoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Hedgy op 14-08-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Ok, ik heb em eindelijk zo ver.
Duurde even lang omdat het eeste wat ik deed was de Lenovo SSHD klonen naar m'n SSD. Dat duurde wel ff was nogal wat uitzoekwerk..die lenovo sshd heeft bijv 7 partieties waarbij voor dommige echt kapot veel ruimte word gereserveerd terwil dat volledig onodig is.
So far so good, meteen even de BIOS geupdate, prima.
Drivers zijn ook erg chill te vinden, Lenovo heeft een soort gelijke autodetect tool als DELL dus meteen mn serienummer gevonden en alles wat er bij hoort etc.

Tot zover een prima ding, cherm heeft voor mn gevoel iets slechtere kijkhoek dan m'n oude alienware maar dan hebben we het ook over een machine van 1750 euro. Nu ff alle troep er af gooien.
Was wel even schrikken dat er geen plek is voor een 2e HDD, maar dat is gewoon stom van mijzelf had beter moeten researchen. Dan maar schijf er aan hangen voor films etc.

[ Voor 11% gewijzigd door vtrisjin op 14-08-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
vtrisjin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:01:
Ok, ik heb em eindelijk zo ver.
Duurde even lang omdat het eeste wat ik deed was de Lenovo SSHD klonen naar m'n SSD. Dat duurde wel ff was nogal wat uitzoekwerk..die lenovo sshd heeft bijv 7 partieties waarbij voor dommige echt kapot veel ruimte word gereserveerd terwil dat volledig onodig is.
So far so good, meteen even de BIOS geupdate, prima.
Drivers zijn ook erg chill te vinden, Lenovo heeft een soort gelijke autodetect tool als DELL dus meteen mn serienummer gevonden en alles wat er bij hoort etc.

Tot zover een prima ding, cherm heeft voor mn gevoel iets slechtere kijkhoek dan m'n oude alienware maar dan hebben we het ook over een machine van 1750 euro. Nu ff alle troep er af gooien.
Was wel even schrikken dat er geen plek is voor een 2e HDD, maar dat is gewoon stom van mijzelf had beter moeten researchen. Dan maar schijf er aan hangen voor films etc.
Klopt inderdaad dat er geen plek is voor een 2e HDD. Maar in ruil daarvoor heb je wel een mooie slanke laptop. :)
Zodra ik de SSD er in zet ga ik voor een clean install van windows. Weet je ook zeker dat alle troep er vanaf is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Nu alleen de vraag wat te doen met de overige SSHD. Kan ik die verkopen denk je of stel de laptop gaat kapot binnen de garantieperiode, zou ik em dan met de oorspronkelijke SSHDD moeten opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:13
Externe behuizing kopen en daarin stoppen?

Hallo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy
vtrisjin schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:32:
Nu alleen de vraag wat te doen met de overige SSHD. Kan ik die verkopen denk je of stel de laptop gaat kapot binnen de garantieperiode, zou ik em dan met de oorspronkelijke SSHDD moeten opsturen?
Als hij defect raakt moet je hem inderdaad in oorspronkelijke staat inleveren.
Zelf hou ik dan ook de SSHD in orginele staat tot mijn garantie verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
hedgy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:06:
[...]

K thanks! Had al zo'n vermoeden. Heb em gewoon in een oude ext hdd behuizing gedaan met usb controller en gebruik em nu als data schijf met alle (hidden) partities ;) komt goed.

[ Voor 4% gewijzigd door vtrisjin op 15-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
hedgy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:06:
[...]

Goed dat je dit zegt, had m al op vraag en aanbod gegooid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 676652

Dit betekent toch niet dat Lenovo mijn gegevens weet ? (Inlogcodes etc)
The Eagle schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:33:
Begreeop vanuit een ander topic dat Lenovo tegenwoordig spul in het BIOS zet waardoor er een of andere update service apps / bloatware terug blijft plaatsen - iets wat je niet uit krijgt. Ook niet bij een format en verse install. In weze nemen ze dus de controle over je laptop over, want BIOS based. En dus weet jij ook niet wat er naar Lenovo gestuurd wordt - het zijn en blijven Chinezen.
Alleen daarom al is de keus simpel. Jammer Lenovo, maar dat soort dingen pikken we in Europa gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Zo, even een review geschreven met wat ik er van vind tot nu toe:
productreview: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 review door vtrisjin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 01:26
vtrisjin schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Als je em binnen hebt zou je kunnen kijken naar de idle en gaming temps? Lees overal dat hij erg stil is wat natuurlijk een mooie plus is maarja ligt er natuurlijk volledig aan hoe goed hij alles koelt. Heb liever eentje die wat harder blaast en alles laag houd dan andersom.
Je kent Lenovo niet? Wel IBM? http://www.ibm.com/ibm/nl/nl/pcannouncement/
Naar mijn weten zijn het zeer stabiele systemen, bij mij op werk loopt alles via dell en lenovo aka ibm momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689629

hedgy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:58:

Harde schijf is inderdaad enorm slecht maar gezien jij er een ssd in stopt geeft dat geen problemen.
Is de harde schijf echt zo slecht? Ben zelf ook aan het denken om deze laptop te kopen namelijk. Als ik de harde schijf niet ga vervangen is het dan een idee om voor de Asus te gaan die ook in de beginpost stond tweakers.net/pricewatch/449031/asus-n551jb-cn029h/ ? Las namelijk in een review dat die SSHD wel snel is. Of heb je meer laptop voor je geld met die betere video kaart? Sorry misschien stomme vraag, ben beetje een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Anoniem: 689629 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 06:42:
[...]

Is de harde schijf echt zo slecht? Ben zelf ook aan het denken om deze laptop te kopen namelijk. Als ik de harde schijf niet ga vervangen is het dan een idee om voor de Asus te gaan die ook in de beginpost stond tweakers.net/pricewatch/449031/asus-n551jb-cn029h/ ? Las namelijk in een review dat die SSHD wel snel is. Of heb je meer laptop voor je geld met die betere video kaart? Sorry misschien stomme vraag, ben beetje een leek.
Ik vond de SSHD van mijn lenovo y510p beter, waarschijnlijk omdat deze 24GB ssd caching had, en de Y50 slechts 8GB.
Verder zou ik om de betere video kaart alsnog voor de Y50 gaan. Ook die asus heeft slechts het standaart 5400rpm schijfje, en ik denk dat vooral daardoor de disc gewoon snel 100% busy is.
Wel is het misschien goed om te zeggen, dat ik pas een SSD wilde, toen ik dit gewent was wanneer ik een vaste pc kocht met SSD. Daarvoor vond ik het wel prima. Dus waarschijnlijk is dat bij de Y50 ook zo als je een HDD gewent bent.
Tenzij er dus andere redenen zijn waarvoor je de asus wilt, (of als je bijvoorbeeld geen goede video kaart nodig hebt en beter de 100euro kan besparen), zou ik gaan voor de Y50, Die SSHD is een prima begin, en als je later een nog snellere laptop wilt kun je er altijd nog een SSD in doen, tegen die tijd zijn SSDs vast ook goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689629

hedgy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:59:
[...]

Ik vond de SSHD van mijn lenovo y510p beter, waarschijnlijk omdat deze 24GB ssd caching had, en de Y50 slechts 8GB.
Verder zou ik om de betere video kaart alsnog voor de Y50 gaan. Ook die asus heeft slechts het standaart 5400rpm schijfje, en ik denk dat vooral daardoor de disc gewoon snel 100% busy is.
Wel is het misschien goed om te zeggen, dat ik pas een SSD wilde, toen ik dit gewent was wanneer ik een vaste pc kocht met SSD. Daarvoor vond ik het wel prima. Dus waarschijnlijk is dat bij de Y50 ook zo als je een HDD gewent bent.
Tenzij er dus andere redenen zijn waarvoor je de asus wilt, (of als je bijvoorbeeld geen goede video kaart nodig hebt en beter de 100euro kan besparen), zou ik gaan voor de Y50, Die SSHD is een prima begin, en als je later een nog snellere laptop wilt kun je er altijd nog een SSD in doen, tegen die tijd zijn SSDs vast ook goedkoper!
Oké dankjewel! Ik heb in de tussentijd inderdaad nog een andere Asus gevonden die 100 euro goedkoper is met een videokaart die wat minder is, GTX850M. Denk dat ik die 100 euro ga besteden aan een caddy met SSD. Kan met deze videokaart nog steeds wel redelijk games spelen toch denk ik? (sorry voor de vraag alweer :X ) Vind het leuk om af en toe wat te gamen maar hoeft niet per se de nieuwste games op de hoogste instelling te zijn. (Misschien wat off-topic maar niemand reageert op mijn topic _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Anoniem: 689629 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:15:
[...]

Oké dankjewel! Ik heb in de tussentijd inderdaad nog een andere Asus gevonden die 100 euro goedkoper is met een videokaart die wat minder is, GTX850M. Denk dat ik die 100 euro ga besteden aan een caddy met SSD. Kan met deze videokaart nog steeds wel redelijk games spelen toch denk ik? (sorry voor de vraag alweer :X ) Vind het leuk om af en toe wat te gamen maar hoeft niet per se de nieuwste games op de hoogste instelling te zijn. (Misschien wat off-topic maar niemand reageert op mijn topic _O- )
Ik zal zeggen ga youtube op en vind videos die de performance vergelijken in de gtx 850m en 960m(of 860m, bijna dezelfde kaart :P ) Zelf heb ik geen ervaring met de 850M.
Wellich dat voor joun games een 850M prima is.
Pagina: 1