Problemen met mijn PC (beginnende bouwer)

Pagina: 1
Acties:

• FranklynD
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09-2019
Hallo tweakeraars

Recent heb ik een nieuwe voeding Corsair RM850 en een nieuw MSI Z87-G43 moederbord aangekocht. Mijn cpu is overgenomen van mijn oude PC en is een Int Core i5-4690K. Nu om alles eerst te testen heb ik mijn voeding aangesloten (8pin CPU en 24pin ATX). Het moederbord is aangesloten op een BenQ xl2411z (getest met HDMI, DVI en VGA). Vervolgens heb ik de opstartkabels (PowerLed, Powerbutton +, ...) van case aangesloten op mijn moederbord.

Ik starte mijn PC op, maar kreeg geen Beep code en een zwart scherm. Vervolgens heb ik eens een SSD met OS aangesloten, maar ook hier kreeg ik enkel een zwart scherm. Mijn CPU fan draait wel. Heb geprobeerd via speakers en koptelefoon, maar ook hier zonder succes.

Heeft er hier iemand eventueel een oplossing voor? Ik nam aan dat het mijn CPU is, maar vind het nutteloos een te bestellen als ik geen zekerheid erover heb.

Alvast Bedankt!
FranklynD

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
deed je cpu het wel in je oude pc?

zo ja dan denk ik toch niet meteen aan een kapotte cpu, deze gaan eigenlijk nooit kapot (alles kan natuurlijk)

edit: ondersteunt je bios wel deze cpu? misschien updaten. meestal staat er wel op de doos welke bios eropzit en die dan vergelijken of deze de 4690 ondersteunt

edit 2 : al geprobeerd je geheugen in verschillende slots en proberen op te starten met maar 1 module?

[ Voor 47% gewijzigd door Elmo_b op 12-08-2015 17:10 ]

• FranklynD
Normaal gezien wel, maar het was wel een pc die ik al zeer lange tijd niet meer had aangelegd dusja ... Is er een manier om dit met zekerheid te weten? Maar dan nog zou ik toch een beepcode moeten krijgen of ben ik helemaal verkeerd?

Verwijderd

Geen ram?
Zit er een speakertje aan?
http://i00.i.aliimg.com/w...-Case-font-b-Internal.jpg
Zo iets.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
alles kan kapot, maar een cpu, mits je er een beetje normaal mee om gaat die gaan eigenlijk niet kapot.

ik heb meer dan genoeg vreemde dingen gezien zonder beebpje :) dus nee hoeft niet altijd.

heb je geprobeerd te combineren met je ram geheugen en gecheckt of het in de compatibiliteits lijst van msi voorkomt?

• FranklynD
@Xeonfan: Met ram gecombineerd en met speakertje geprobeerd, maar zonder succes
@Elmo: Zou moeten compatibel zijn en ook met ram gecomineerd, ja :) Enige dat ik nog zou kunnen denken is mss mijn bios update, maar geen idee hoe je dit doet als je niet in je bios/OS geraakt. Ideetjes?

• Stein00
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-01 00:26
Heb bij AMD gehad dat ik die bios moet updaten om de cpu te kunnen gebruiken. Zal je helaas wel even een cpu speciaal voor de bios update moeten kopen.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Wat doet ie wel? Of helemaal niets en brand er niet eens een ledje en staan de fans stil? Moederbord in een nieuwe kast gebouwd en afstandbusjes vergeten? Misschien een foto?

Verwijderd

Ik heb er ook nog wel een paar.. Soms als je veel met de kast gesjoemeld heb.. schiet de powerbutton kabel los.. had ik bij mijn case ook wel eens.. 1 ramstick gebruiken niet 2.. of een andere set ramgeheugen
Gebruik je een videokaart of je APU?

Dubbel check op de power en led bekabeling..(Kan meestal niet fout gaan als het op het moederbord staat)

Meestal beginnen vanaf je voeding en dan alles na lopen.. misschien wel een kapot moederbord gekregen

Trouwens! Ik las dat je fan wel draait, Draait de fan met tussen stop of blijft die constant draaien? vaak bij vervanging van Ramgeheugens draait de cpu fan 2 x met een tussen stop voor dat die boot! (Als een soort test circulatie)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 21:59 ]

• FranklynD
@Stein000: well dat zou sucken :P
@heggico: de fan draait en de ledjes branden. Momenteel niet in de kast, heb deze eruit gemonteerd omdat het niet werkte. Wil eerst dit probleem oplossen vooralleer ik terug alles installeer. :) Foto zal ik morgen proberen te posten.
@unoxknak: Heb al verschillende ramlatjes gebruikt, steeds hetzelfde probleem.
Ik gebruik momenteel mijn APU.
Alles van bekabeling, ... al gecontroleerd en is in orde.
En de fan: als ik de PC start, draait hij 1 toer, dan stopt hij even, en dan draait hij hevig door tot hij terug op normaal tempo komt en blijft hij logischerwijs draaien (als dat logisch klinkt ;) ) Maar heb al 4 verhschillende ramlatjes geprobeerd... op 4 verschillende sloten :)

Verwijderd

FranklynD schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:09:
@unoxknak: Heb al verschillende ramlatjes gebruikt, steeds hetzelfde probleem.
Ik gebruik momenteel mijn APU.
Alles van bekabeling, ... al gecontroleerd en is in orde.
En de fan: als ik de PC start, draait hij 1 toer, dan stopt hij even, en dan draait hij hevig door tot hij terug op normaal tempo komt en blijft hij logischerwijs draaien (als dat logisch klinkt ;) ) Maar heb al 4 verhschillende ramlatjes geprobeerd... op 4 verschillende sloten :)
Hoeft ook niet je ram te zijn, wist alleen niet of je dat al geprobeerd had.. Okey komt het volgende aangezien je CPU In een andere computer gezeten heeft, heeft die pc altijd op de APU gedraait of niet?? Als je een videokaart gebruikt heb schakelt de Geintergreede GPU zich uit dus zou zeggen probeer eens een Videokaart.. Moederbord kan niet kapot zijn aangezien je fan draait.. dus je moederbord stroom krijgt

• FranklynD
@unoxknak:Je deze was met geconnecteerd met een GPU op mijn vorige PC, heb deze ook geinstalleerd maar ook hier krijg ik een zwart scherm. Fans draaien wel van de GPU. Hier enkele foto's anders:

http://imgur.com/pYeegbc
http://imgur.com/k6KdiTD
http://imgur.com/e8nxXCx

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

...Nooit op het antistatische zakje, altijd op het foam.

Verwijderd

Yup, of gewoon op de doos. Haal het zakje er eens onder vandaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 16:48 ]

• FranklynD
Done :) Excuses heb al ietwat ervaring maar nog niet genoeg blijkbaar ;-)

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:14

The GUI

ClickOps < DevOps

Ik zou toch je BIOS eerst checken, Z87 ondersteunt standaard geen Haswell Refresh en als dit mobo al een tijdje op de plank heeft gelegen kan het zijn dat je proc niet ondersteund wordt tot je een nieuwere BIOS hebt geflasht.

En voor de zekerheid een ander scherm proberen (TV kan ook als niks hebt liggen ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door The GUI op 14-08-2015 12:14 ]

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• thomassmit
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:01
Probeer je monitor eens aan te sluiten op je mobo ipv je GPU. Onlangs een gelijkwaardig probleem gehad met een Z97 bord. GPU HDMI deed het pas na het installeren van de drivers.

Verwijderd

Ik vermoed dat het een biios probleempje is.
Even iets anders: volgens mij als ik naar de foto's kijk staan de pushpinnen van jouw cpu cooler verkeerd.
De gleufjes horen haaks op de cooler te staan.
Op deze manier dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.supremelaw.org/systems/heatsinks/warning_files/image001.jpg
Nu zit hij los.
Zie ook: YouTube: Install an Intel LGA1150 or LGA1155 CPU Processor as Fast As Possible

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 12:05 ]

• FranklynD
@thomassmit: geprobeerd, zonder succes :)
@E65: fixed, maar heb hier een degelijke koeling liggen indien alles terug werkt ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door FranklynD op 17-08-2015 18:48 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

BIOs updaten

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1