Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koeler maakt ineens geluid

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Ik heb een vraag over de koeler op mijn pc kast.

De laatste tijd maakt die opeens een regelmatig zoemend geluid. In eerste instantie dacht ik dat er een snoertje in zat die een tikkend geluid maakte.

Ik heb hem toen open gemaakt, maar dit is niet het geval.

Voor de duidelijkheid; het gaat om de fan aan de achterkant van mijn kast. niet degene op mijn moederbord.

Als hij weer begint te zoemen, moet ik even de kast een zetje geven en dan doet hij het weer niet. Ik heb wel een keer toen hij heel erg begon te ratelen tijdens het draaien van mijn pc de fan tegengehouden om hem te stoppen. Toen begon opeens de fan aan de voorkant hetzelfde geluid te maken. Toen ik ze allebei weer aanslingerde stopte ze moet ratelen.

Is er een mechanisme die de snelheid van je fan aanstuurt oid? Wat kan het in godsnaam zijn? De pc staat in de woonkamer, dus is redelijk irritant.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:02
zitten de schroeven nog wel goed vast?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoe oud zijn die fans, en van welk merk?

Als het relatief oude waaibomen0fans zijn, kan het lager gewoon op zijn, dan maken ze de meest interessante, en irritante, geluiden.

People as things, that’s where it starts.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:00

NSG

Je weet niks!

Nou is het toevallig "de laatste tijd" wat warmer, is het niet gewoon dat ze wat harder gaan draaien dan normaal?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Fans gebruiken lagers op den duur brengt dit slijtage en ga je een soort wrijving horen.
Door luchtverplaatsing kan de fans beetje heen en weer wiebelen omdat er speling zit.

Ik heb dit ook op me werk pc, geef het een ram en het gezoem houd op. Vervanging van ventilator is hierbij de oplossing.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• DeBers
Ik vond het zo vreemd dat toen ik 1 van de fans stil hield, de andere (voor) ineens heel hard ging ratelen, terwijl je die eigenlijk nooit hoort.

• DeBers
Ik ga toch de fan maar eens vervangen. Enorm irritant dat ik elke keer op mijn knieen moet om dat ding aan te drukken.

Waar moet ik op letten als ik zo'n fan koop (zie overigens dat het helemaal niks kost) behalve het formaat?
Ik heb een 120mm nodig. Zijn er nog andere factoren van belang?
Pagina: 1