Toon posts:

[Windows 10] Wifi wordt foutief weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Normaal gezien geraak ik steeds aan een oplossing door online te zoeken, maar na een week vruchteloos google te hebben afgeschuimd, had ik graag jullie hulp ingeroepen.

Mijn update (upgrade met behoud van bestanden, niet van programmas) naar Windows 10 verliep vlekkeloos. Nu is er juist een probleem met de Wifi (in windows, mijn hardware werkt ok), deze werkt niet naar behoren

Ik heb verbinding met internet via Wifi, maar bij mijn systeem incoontjes wordt er weergeven dat er geen verbindingen beschikbaar zijn (zie afb 1)
(het wifi symbooltje is aanwezig bij, en vlak na, het inlogscherm, daarna veranderd het naar een ethernet symbooltje met een kruis door)

afb1: Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/vi06qc.jpg

Ik heb verbinding, maar ik heb geen lijst met de beschikbare Wifi's in de buurt, dus kan ook niet switchen... vrij lastig dus (afb 2-3)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2hz4uae.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15cdh6g.jpg

Is er iemand die hier een oplossing voor kent ?
Aangezien windows 10 nog niet lang uit is, wrees ik er een beetje voor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Specificaties van de PC? Driver van de wifi al eens geüpdated/verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:27
Ooit dit probleem gehad met windows 7 en echt van alles geprobeerd, register tweaks, driver update etc.. uiteindelijk de pc maar opnieuw geïnstalleerd....

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Reset je winsock eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Ik probeer het vanavond uit, en laat het jullie weten!

Specificaties:
Sony Vaio SVE1711X1E
Windows 10 Pro x64
i7 3612QM 2,1GHz
8 Gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik durf bijna te wedden dat het een gevalletje van 'staat je wifi wel aan?' is. Omdat je niet de programma's hebt bewaart, is de kans aanwezig dat je wifi standaard uitgeschakeld is en alleen met het hotkey tooltje van Sony ingeschakeld kan worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Of je vliegtuig stand staat aan ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hero of Time schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:58:
Ik durf bijna te wedden dat het een gevalletje van 'staat je wifi wel aan?' is. Omdat je niet de programma's hebt bewaart, is de kans aanwezig dat je wifi standaard uitgeschakeld is en alleen met het hotkey tooltje van Sony ingeschakeld kan worden.
Wifi werkt geeft ts aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Sony waarschuwt VAIO-gebruikers het Windows 10 Upgrade programma nog niet uit te voeren op deze laptops. Middels een release schema meldt de fabrikant wanneer je upgrade informatie, instructies en geschikte drivers en applicaties kunt verwachten. Op dit moment test Sony de ondersteunde modellen, zodat de resultaten nog deze maand bekend kunnen worden gemaakt. Tot die tijd raadt het bedrijf dus af om de upgrade naar Windows 10 uit te voeren. Via deze pagina kun je op de hoogte blijven van de o... Lees meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lol, Sony test dus geen pre releases..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als wifi zou werken, zou dit topic niet bestaan. ;) Hij ziet de kaart, maar meer niet. Dat is dus hetzelfde als een uitgeschakelde radio, ergo, schakelaar staat op 'off'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Theodor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:25:
Sony waarschuwt VAIO-gebruikers het Windows 10 Upgrade programma nog niet uit te voeren op deze laptops. Middels een release schema meldt de fabrikant wanneer je upgrade informatie, instructies en geschikte drivers en applicaties kunt verwachten. Op dit moment test Sony de ondersteunde modellen, zodat de resultaten nog deze maand bekend kunnen worden gemaakt. Tot die tijd raadt het bedrijf dus af om de upgrade naar Windows 10 uit te voeren. Via deze pagina kun je op de hoogte blijven van de o... Lees meer
Slechte zaak van Sony, maar tja. Dan weet je in ieder geval welk merk je niet moet kopen de volgende keer als ze zo laks zijn. Ze wisten al zo lang dat Windows 10 er aan zat te komen en toch zo laat met drivers.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:27

KrazyJay

Wim-Bart schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Slechte zaak van Sony, maar tja. Dan weet je in ieder geval welk merk je niet moet kopen de volgende keer als ze zo laks zijn. Ze wisten al zo lang dat Windows 10 er aan zat te komen en toch zo laat met drivers.
Sony maakt toch geen laptops meer, dus dat scheelt.

@TS: De-installeer anders even alle netwerkdrivers en installeer die van de broadcom/intel/fabrikant van de netwerkkaart eens? Kijk zowieso device manager en event viewer eens na of daar geen gerelateerde zaken in staan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hero of Time schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Als wifi zou werken, zou dit topic niet bestaan. ;) Hij ziet de kaart, maar meer niet. Dat is dus hetzelfde als een uitgeschakelde radio, ergo, schakelaar staat op 'off'.
Ts stelt dat hij internet heeft via wifi... Is dus een cosmetisch probleem. Dit probleem zit in elke windows versie vanaf 7.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:48
Ik heb een soort gelijk iets op mijn HP Pavilion G6 na de update naar Windows 10.
Bij mij wordt hetzelfde weergeven, alleen het grote verschil is dat internet het dan ook niet niet.

Voor mij was/is de oplossing: een hard reset van de laptop. D.w.z. ontkoppelen van de stroom, accu eruit, 30sec power knop ingedrukt houden, laptop opstarten met de stroom aan.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

KillerAce_NL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 06:19:
[...]

Ts stelt dat hij internet heeft via wifi... Is dus een cosmetisch probleem. Dit probleem zit in elke windows versie vanaf 7.
Had ik overheen gelezen. ;) Dan dus proberen voor repair, driver opnieuw installeren/updaten en anders vette pech en wachten/hopen op een update.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
ach een dongle van 15eu lost het ff tijdelijk op

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers installeren/herinstalleren leverde niets op, uiteindelijk bij ik gaan terug denken welke instellingen en programmas ik de laatste week had gewijzigd/geînstalleerd en ben ik op deze oplossing gekomen:

blijkbaar lukt het enkel om de wifi normaal te doen werken als hij het netwerk als publiek ziet, ik ben naar 'secpol.msc' gegaan en daar wat zitten prutsen aan de 'Beleidsregels voor Network List Manager'. Daar heb ik alles op 'niet geconfigureerd gezet', daarna opnieuw opgestart en dan was het opgelost!
Pagina: 1