Af en toe een "blurry" vierkant in mijn scherm

Pagina: 1
Acties:

• iPownix
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-01 15:05
Toen ik er op ging zoeken hoorden ik dat het kon liggen aan drivers of de grafische kaart/voeding. De drivers kan het niet zijn want die heb ik geupdate. Maar qua hardware heb ik geen idee.

Specificaties nu:

Grafische:AMD Radeon R9 200
Processor: Intel Quadcore i5-2320 @ 3.00
Voeding: Sharkoon WPM600 Bronze
8G RAM
Win 10 64bit, maar was voor de update ook al.

Heb dit probleem sinds ik deze nieuwe grafische kaart erin heb gezet.

daarbij wordt mijn PC aan de bovenkant gloeiend heet, terwijl de voeding aan de onderkant zit. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:32
Controleer de temperaturen van de GPU eens als er vierkanten zichtbaar zijn. Voor de hitte in je kast zou je een foto kunnen bijplaatsen zodat we weten hoe deze is ingericht.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 13:53

basdej

OutSystems Consultant

Kun je ook een foto nemen van dit fenomeen? En wat zit er precies aan de bovenkant van je pc wat zo warm wordt?

Hoi.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

Welke R9 2xx heb je? Die voeding is geen hoogvlieger...

En wat zit er aan de bovenkant van je pc?

• iPownix
Ik heb een 280. Er niets bovenin echt. Moederbord alleen.

Fotos; http://imgur.com/zpsSkYi

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Omdat je nogal een zooitje hebt in je kast met de kabels, zou het goed kunnen zijn dat je airflow wordt tegengehouden. Ook zie ik geen exhaust-casefan? Het kan een hele hoop schelen om voor een tientje een casefan aan te schaffen die de warme lucht achteraan je kast wegblaast.

• iPownix
Ja die kabels kan ik niks aan doen, die moeten er allemaal in.

Hoe plaats ik zo'n exhaust casefan? Moet ik die achter mijn moederbord plaatsen waar daar ruimte voor is zoals op de foto?

[ Voor 29% gewijzigd door iPownix op 12-08-2015 16:20 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

iPownix schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:19:
Ja die kabels kan ik niks aan doen, die moeten er allemaal in.

Hoe plaats ik zo'n exhaust casefan? Moet ik die achter mijn moederbord plaatsen waar daar ruimte voor is zoals op de foto?
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2rr1ok2.jpg

Daar kan je een ventilator schroeven. Vervolgens kan je de connector aansluiten op het moederbord.

Ik zie nu overigens waarom de bovenkant van je kast zo warm wordt. De ventilator op je processorkoeler zit verkeerd om. Deze hoort lucht naar beneden door het koelblok heen te blazen. Nu zuigt hij lucht, wat in dit design veel inefficienter is. Draai hem om! Ohnee, foutje, dit is incorrect.

Welke kast heb je precies? Het ziet er namelijk uit dat deze een cable-management systeem heeft, waarbij je de kabels achterlangs kunt wegwerken. Scheelt een hoop.

[ Voor 34% gewijzigd door Esumontere op 12-08-2015 16:34 ]

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 09:11
Die moet je daar plaatsen waar je dat lege rooster ziet met uiteraard de luchtstroom naar buiten toe. In de handleiding van je moederbord staan de plaatsen aangegeven op het moederbord waar je casefans op kunt aansluiten.

Heb je aan de onderkant van de kast, onder de voeding, ook zo'n rooster zitten? Ik zou dan de voeding omdraaien zodat deze van beneden buiten de kast de lucht haalt. Als je dat gedaan hebt, dan de kabels zoveel mogelijk aan de kant vastmaken zodat er zoveel mogelijk lucht van voren naar achter de kast in geblazen kan worden.
Esumontere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

Ik zie nu overigens waarom de bovenkant van je kast zo warm wordt. De ventilator op je processorkoeler zit verkeerd om. Deze hoort lucht naar beneden door het koelblok heen te blazen. Nu zuigt hij lucht, wat in dit design veel inefficienter is. Draai hem om!
Volgens mij is dat gezichtsbedrog en blaast hij weldegelijk de lucht naar de ribben toe? Zeker weten doe ik het echter niet.

[ Voor 31% gewijzigd door JvdHoudt op 12-08-2015 16:35 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

JvdHoudt schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:33:
Die moet je daar plaatsen waar je dat lege rooster ziet met uiteraard de luchtstroom naar buiten toe. In de handleiding van je moederbord staan de plaatsen aangegeven op het moederbord waar je casefans op kunt aansluiten.

Heb je aan de onderkant van de kast, onder de voeding, ook zo'n rooster zitten? Ik zou dan de voeding omdraaien zodat deze van beneden buiten de kast de lucht haalt. Als je dat gedaan hebt, dan de kabels zoveel mogelijk aan de kant vastmaken zodat er zoveel mogelijk lucht van voren naar achter de kast in geblazen kan worden.

[...]

Volgens mij is dat gezichtsbedrog en blaast hij weldegelijk de lucht naar de ribben toe? Zeker weten doe ik het echter niet.
Was inderdaad foutje. Kennelijk heeft de intel stock koeler een ander design fan dan de standaard. |:(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou toch echt een poging gaan doen om een beetje cablemanagement voor elkaar te krijgen, ik heb kleinere kasten met meer kabels er netter uit laten zien dan deze zooi.. En daarbij inderdaad een exhaust fan plaatsen kan geen kwaad.

Een paar tiewraps doen wonderen voor zowel het uiterlijk als de airflow. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2015 16:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Zorg er wel voor dat, als je een exhaust fan plaatst, deze naar buiten blaast en niet naar binnen.

Even terug naar je probleem met het blurry vierkant: Kan je een foto / video plaatsen van het probleem?

[ Voor 37% gewijzigd door Esumontere op 12-08-2015 16:38 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Exhaust fan is per definitie al een fan die lucht vanuit de kast naar buiten blaast. Anders hadden we het wel over een intake gehad. :P

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

D4NG3R schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:38:
Exhaust fan is per definitie al een fan die lucht vanuit de kast naar buiten blaast. Anders hadden we het wel over een intake gehad. :P
Orly? :9

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

• iPownix
Ik zal mijn voeding omdraaien want er zit ook een rooster aan de onderkant.

Daarbij is de kast een sharkoon vaya, ik zie zelf niet wat ik kan veranderen aan de kabels, ik vind het ook een rotzooi maar wat moet ik anders? Kun je die achter die plaat gooien?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Op de Sharkoon website staat deze kast leeg, waar je kunt zien hoe dat werkt. Op de foto's zie je gaten zitten in de backplate (waar je moederbord op geschroefd zit). Die zijn bedoeld om de kabels doorheen te halen. De kabels lopen dus achter het moederbord langs en steken door de gaten heen op de pleki waar ze nodig zijn. http://www.sharkoon.com/?q=en/content/vaya-value

• iPownix
Ik heb de kabels nu er achterlangs gehaald, is nu een stuk beter. Alleen heb ik een probleem, of mijn SSD hangt los omdat een kabel te kort is of ik doe een extra kabel erin voor mijn SSD alleen.
Pagina: 1