Audio 3.5mm naar iPod dock aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 12:09

c0burn

Feed your head

Topicstarter
Mijn zus zou graag audio van haar laptop oversturen naar een JVC Boomblaster RV-NB52B. Deze heeft echter alleen een iPod/iPhone 30-pins dock aansluiting, geen line-ingang.
Onder meer naar aanleiding van dit topic heb ik een 3.5mm naar female 30-pins kabeltje gekocht. Na aansluiten komt op de Boomblaster echter de melding "No iPod". Dit had ik al verwacht, je kunt namelijk de iPod ook bedienen met knoppen op het dock. Er wordt dus gecontroleerd op de JVC of er wel een Apple-apparaat aanwezig is.

De meeste Google-opdrachten verzanden in Lightning <=> 30pins conversie, of een (vrij dure) oplossing die naar verluidt ook niet altijd werkt. Daarnaast nog iemand die een DIY adapter heeft gemaakt, maar blijkbaar geen last heeft van een dockside check for iPod. In de reacties wel meerdere mensen die hetzelfde probleem als ik hebben, maar geen oplossing.

Is er een manier om het docking station te laten geloven met een echte iPod/iPhone verbonden te zijn, en toch de audio van de 3.5mm aansluiting te gebruiken?

Remember what the dormouse said

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zou de boombox open slopen en zelf een AUX op maken

http://www.hifi-forum.de/viewthread-125-6066.html reactie #19

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• c0burn

c0burn

Feed your head

Topicstarter
Thanks, Duitse zoektermen had ik nog niet geprobeerd ;)
Aangezien mijn zus niet de eigenaar is maar de turnvereniging, denk ik dat inwendige aanpassingen geen optie zijn. De weerstanden die worden voorgesteld kan ik natuurlijk wel aan de buitenkant op het verloopkabeltje solderen. Ik zal dit weekend eens een poging wagen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• c0burn

c0burn

Feed your head

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is dat meer om een iPhone te foppen zijn audio over de line-out te gooien. Ik vond wel een soortgelijk project om een aux aansluiting op een Bose docking station te maken. Dat kan ik ook nog gebruiken als richtlijn.

[ Voor 9% gewijzigd door c0burn op 14-08-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Topicstarter
Dit bleek te werken, twee weerstandjes gesoldeerd en de JVC Boomblaster accepteert de audio die over eenzelfde kabeltje komt.

Bedankt voor je hulp memphis!

Pagina: 1