Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers, ook ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.

Ik gebruik nu nog een Samsung Galaxy S (ja die ouwe ja :+ ) met de laatste snapshot van cyanogen mod voor dit toestel (gebaseerd op 4.4.4).
Omdat hij nu ongelofelijke moeite heeft met maps en soms zelfs met whapp en het toetsenbord ben ik nu op zoek naar een vervanger.

Ik zit te denken aan iets in de prijsklasse moto g - OnePlus One, maar met goede argumenten ben ik bereid er nog een beetje boven (of juist onder) te gaan. Als ik maar waar voor m’n geld krijg.

Behalve de prijs heb ik nog een aantal eisen aan de mobiel:
  • Android 5.1evt. via custom rom (ik kan het niet úítstaan als ik geen update krijg)
  • MicroSDHC slot OF >16 GB opslag
  • KPN netwerk, 4G hoeft niet per se maar ik vraag me wel af hoe verstandig het is nu nog een mobiel te kopen zonder 4G
Bij V&A zag ik al een aantal interessante aanbiedingen staan, maar misschien weten jullie nog interessante andere (chinese) mobieltjes. Ik heb geen idee welke chinese merken goede update support of custom rom support hebben dus als iemand mij daar iets over kan vertellen zou dat ook al enorm helpen.

terwijl ik dit aan het maken was kwam ik 't stukje over de ZUK Z1 tegen, voldoet aan m'n eisen (helemaal als ie CM krijgt) en goedkoper dan de OPO met dezelfde specs. Ik heb alleen geen idee hoelang ik hier nog op moet wachten, iemand enig idee?

Interessante kandidaten die ik tot nu toe ben tegengekomen:
  • hoe werkt dat met die Elephone P7000 voor $160, want voor zo'n prijs is dat natuurlijk een geweldige telefoon.
  • Deze Lenovo K3 Note op gearbest is ook een goeie bang for buck lijkt t + weinig risico want ze versturen gewoon vanuit de EU.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 13:43 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Dat is de prijsklasse 200 tot 300eur. Je hebt verschillende keuzes als ik zo 123 check;

-Moto G 2015, alhoewel deze nog niet zou overwegen omdat de versie met 16gb en 2gb ram uit moet komen. Updates van Motorola zijn best goed, redelijk op tijd.
-Oneplus One, 5,5inch, dus vrij groot, moet je dus wel van houden. Met de komst van de Oneplus 2 (alhoewel slecht verkrijgbaar vanwege invite system) niet geheel interessant. Custom roms, genoeg
-ZUK Z1, de specs zijn best wel goed te noemen maar wanneer deze leverbaar zal zijn, geen idee, is nog niets over gezegd/bevestigd
-Elephone zou ik never nooit niet nemen, daar lees ik vrijwel alleen slechte dingen over, check de forums op tweakers
-Alcatel OneTouch Idol 3, vrij goede phone met dito specs voor een goede prijs, reviews online zijn ook best positief, hoe het met custom roms zit weet ik niet.
-Asus Zenfone 2, idem, goede specs voor de prijs

Verder kun je inderdaad naar v&a kijken, naar bijv een moto x oid

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je antwoord! Weet je ook nog iets over die Lenovo? (edit je antwoord maar ff dan haal ik deze ook weer weg)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Moto G 2015 is nu, voor het geld, ook een prima ding hoor.
Tuurlijk is die versie met 16GB en 2 GB leuker, maar daar betaal je da ook weer extra voor.

Abort, Retry, Quake ???

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De K3 Note is een goed en populair toestel. Het is een van de best verkopende budget toestellen, omdat de prijs erg scherp is en het toestel ook nog is gemaakt is door een bekende fabrikant. Het toestel is wel volledig van plastic, maar op zich goed gebouwd. Met andere woorden voelt niet echt premium, maar dat kan ook niet als je de overige hardware en prijs bekijkt. Maand of 3 geleden heb ik er een review over geschreven.

Persoonlijk zou ik wegblijven bij merken als Elephone, Oukitel, Doogee etc., omdat de kwaliteit erg varieert en geluk een veel grotere rol speelt.

Een alternatief voor de Lenovo K3 Note is de Jiayu S3. Minder bekend merk, maar wel een van de betere 'onbekende' kleine spelers. Er zijn genoeg tevreden tweakers met jiayu toestellen (geweest). Voordeel t.o.v de K3 Note is dat de S3 wel band 20 (800Mhz) heeft; verder zijn ze vrijwel identiek.

Updates en aangepaste roms zijn er voor beide toestellen her en der wel te vinden, maar omdat de toestellen aangedreven worden door een MediaTek processor is cyanogenmod oid zo goed als onmogelijk. Voor beide toestellen zijn wel 5.1 roms beschikbaar tegenwoordig.

Naar mijn menig blijft de OnePlus One ook gewoon een goed toestel. Wel een iets duurdere optie als de bovenste twee, maar nog steeds het geld waard.

Een andere mooi optie is de Xiaomi Mi4. Tegenwoordig erg in prijs gezakt en eigenlijk gegarandeerd veel MIUI updates; populair toestel met veel gebruikers en ontwikkelaars. Daarnaast dezelfde S801 als de 1+1 en Z1, maar dan met kleiner 5-inch scherm.

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Samsung Galaxy S is 4 inch.

Om van 4 -> 5.5 inch is een grote stap.

Als je een klein budget telefoon wilt dan zal ik de Redmi 2 2Gb aanbevelen (Chinese, Xiaomi)

Het is naar MIUI 7 geupdate, maar dat schijnt nog 4.4 te draaien :/

[ Voor 21% gewijzigd door jerkitout op 14-08-2015 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, mijn excuses voor het late antwoord ik had introductieweek universiteit. Bedankt voor jullie suggesties! Ik heb inmiddels, na nog wat rondkijken, besloten om de Lenovo K3 Note te bestellen. Prachtige specs icm snelle updates en een mooie custom rom hebben me over gehaald

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 17:05 ]

Pagina: 1