Ik zoek een?
Nieuwe CPU, Mainboard, RAM & PSU
Wat is je budget?
Nou ja, Skylake is niet goedkoop dus het zal zo'n €800 gaan kosten denk ik?
Deze kosten hoop ik met de verkoop van mijn oude i7 (cpu, mobo & ram) enigszins te compenseren.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, MSI, Corsair.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Foto & Videobewerking, Gamen, Office toepassingen.
Componenten die mee gaan:
Wat ik op het oog heb:
De voeding die ik nu heb doet het nog prima, maar is niet modulair. Ik wil graag een modulaire voeding.
En gelijk met een iets grotere fan. Zodat ie lekker stil is, vandaar de be Quiet! voeding.
Op mijn huidige i7 950 zit de stock cooler die ik prima vind qua geluidsniveau, ik ga er vanuit dat dit bij de Skylake niet anders zal zijn.
Heb ook gekeken naar een i7 4790K, maar vond die qua prijs te weinig verschillen van de Skylake om daarvoor te gaan. Daarnaast heeft ook een Skylake mainboard USB 3.1.
Mijn huidige bord heeft ook maar 2x USB 3.0, inmiddels te weinig geworden.
Ik koop een set als deze voor een jaar of 4 (5?), wil dan wel gelijk het nieuwste spul qua basis hebben, vandaar ook de keuze voor Skylake.
Qua geheugen wilde ik ook ietsjes meer, ipv de 12GB nu, naar 16GB (2x 8, met ruimte nog voor naar 32GB te gaan indien nodig). Voor Corsair gekozen omdat ik dat nu ook heb en prima heeft gewerkt.
Ga niet OC-en dus hoef geen Pro geheugen o.i.d.
Wat vinden jullie? Leuke upgrade set zo? Of kan ik wellicht nog iets voordeliger uit zijn met een wissel van een bepaald component? Ik heb niet gekeken naar andere merken (why change a winning team?). Maar sta open voor goede suggesties.
Nieuwe CPU, Mainboard, RAM & PSU
Wat is je budget?
Nou ja, Skylake is niet goedkoop dus het zal zo'n €800 gaan kosten denk ik?
Deze kosten hoop ik met de verkoop van mijn oude i7 (cpu, mobo & ram) enigszins te compenseren.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, MSI, Corsair.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Foto & Videobewerking, Gamen, Office toepassingen.
Componenten die mee gaan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 368,75 | € 368,75 |
| 2 | WD Black SATA 6 Gb/s WD2002FAEX, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Dell Ultrasharp U2713H Zwart | € 505,06 | € 505,06 |
| 1 | Samsung Syncmaster 226BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Lite-On iHBS112 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Lite-On IHOS104 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Force GT 120GB | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | OCZ Vertex 2 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.095,78 | |
Wat ik op het oog heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 365,50 | € 365,50 |
| 1 | MSI Z170A PC MATE | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 CM 600W | € 104,95 | € 104,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 716,40 | |
De voeding die ik nu heb doet het nog prima, maar is niet modulair. Ik wil graag een modulaire voeding.
En gelijk met een iets grotere fan. Zodat ie lekker stil is, vandaar de be Quiet! voeding.
Op mijn huidige i7 950 zit de stock cooler die ik prima vind qua geluidsniveau, ik ga er vanuit dat dit bij de Skylake niet anders zal zijn.
Heb ook gekeken naar een i7 4790K, maar vond die qua prijs te weinig verschillen van de Skylake om daarvoor te gaan. Daarnaast heeft ook een Skylake mainboard USB 3.1.
Mijn huidige bord heeft ook maar 2x USB 3.0, inmiddels te weinig geworden.
Ik koop een set als deze voor een jaar of 4 (5?), wil dan wel gelijk het nieuwste spul qua basis hebben, vandaar ook de keuze voor Skylake.
Qua geheugen wilde ik ook ietsjes meer, ipv de 12GB nu, naar 16GB (2x 8, met ruimte nog voor naar 32GB te gaan indien nodig). Voor Corsair gekozen omdat ik dat nu ook heb en prima heeft gewerkt.
Ga niet OC-en dus hoef geen Pro geheugen o.i.d.
Wat vinden jullie? Leuke upgrade set zo? Of kan ik wellicht nog iets voordeliger uit zijn met een wissel van een bepaald component? Ik heb niet gekeken naar andere merken (why change a winning team?). Maar sta open voor goede suggesties.