Apparaat aangesloten/niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 17:30
Dag allen!

Ik zit weer maar eens met een probleem met deze pc... Ik heb getwijfeld of ik het nu bij Windows Clients, of bij Processors, Moederborden en Geheugen moest plaatsen, maar aangezien ik een software probleem vermoed post ik het hier.

Ergens vorige week begon mijn pc uit het niets, heel de tijd de geluidjes van "apparaat aangesloten" en "apparaat uitgetrokken" beurtelings af te spelen. Vrij irritant was dat...
Het enige wat (buiten mijn speakers uitzetten) was de PC opnieuw opstarten. Anders stopte het gewoonweg niet.
Een half uurtje geleden kreeg ik dat vreemde probleem weer. Ik heb alle USB appaten uitgetrokken (omdat er Unrecognized USB Device in het popup kadertje komt), maar nog steeds blijft het probleem.
Dan maar weer rebooten, maar een kwartier later is het probleem er weer...

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
De enige twee aangesloten USB apparaten zijn mijn muis (CM Storm Alcor) en mijn keyboard (Logitech K120).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:13
Heb je ook aan bv de interne kaartlezer gedacht? of andere via de interne usb header aangesloten usb apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Een interne kaartlezer heb ik niet, en op de interne USB headers zitten voor zover ik weet enkel de front-USB's (waar niets inzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Zou ook je interne Bluetooth antenne kunnen zijn. Misschien dat die elke keer aan en uit gaat. Was bij mij het geval. Ik weet alleen niet meer of ik hem nu uitgeschakeld heb of de drivers opnieuw had geïnstalleerd.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Bluetooth antenne kan wel een goeie gok zijn.
Als ik op het icoontje in de tray click op "Turn Adapter Off" dan gebeurt er schijnbaar niets. In Device manager kan ik hem wel uitschakelen, maar het probleem blijft bestaan helaas...

Ik heb de hardware code gegoogled, en kwam terecht op verschillende personen die hetzelfde probleem hadden. Ergens werd aangeraden om de drivers er af te gooien in apparaatbeheer.
Dit heb ik geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Het enige verschil is dat het nu niet meer bij USB devices komt te staan, maar bij Other devices.
Ik heb deze "Other devices" ook proberen te deïnstalleren, maar bij de volgende verbinding installeerde windows automatisch een nieuwe driver.

[ Voor 51% gewijzigd door Opifex op 12-08-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat als je de bluetooth antenne in je BIOS uitschakelt, als deze optie beschikbaar is?

• Opifex
Net Bluetooth uitgeschakeld in BIOS, probleem blijft bestaan.

• Opifex
Geweldig... nu begint mijn laptop het ook te krijgen >.<

Ik begin echt in de richting te denken van één of ander programma dat een virtueel USB apparaat aanmaakt oid.
Kan ik daar ergens een logboek van terugvinden?

Moet wel zeggen dat de frequentie fel vermindert is. Nu is het eerder om de 2 à 3 minuten dat de geluidjes (met ongeveer 1 seconde tussen) afgespeeld worden.
Gisteren (toen enkel op de dekstop) was het voortdurend in, uit, in, uit, ...

EDIT: ok, nevermind. Bij mijn laptop was het een ander probleem, dat toevallig dezelfde symptomen had.

Ik was bezig met een FPGA-bordje te programmeren, en blijkbaar zorgde een bepaald design voor een volledige reset, waardoor mijn pc hem telkens opnieuw detecteerde :)

Aan de desktop hangt deze apparatuur niet aan vast, dus dat moet een ander probleem zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Opifex op 13-08-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Een update: Ik heb uit de driver gegevens het woordje AiCharger kunnen vissen. Dit blijkt een stukje software van Asus te zijn waardoor USB3.0 apparaten sneller opgeladen kunnen worden.

Process beëindigt: geen resultaat
Heel de Asuszooi (inclusief AiCharger) verwijdert en opnieuw opgestart: geen resultaat.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:19

thof

FP ProMod
Een kennis van mij had laatst dat zijn toetsenbord letters bleven hangen, wat vooral erg opviel bij het gamen. Precies op dat moment klonk ook het koppel/ontkoppel geluid. Daar had het toen te maken met energiebesparende modus van het betreffende toetsenbord door windows. Instellingen wijzigen en het was opgelost. Ervaar jij ook dat op dat moment je toetsen blijven repeaten?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Neen, geen probleem met mijn toetsen.
Maar het probleem is er ook als het toetsenbord wordt uitgetrokken, dus volgens mij heeft het niets met randapparatuur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
Weet je zeker dat het geluid niet door iets anders veroorzaakt wordt?

Ik heb zelf ooit een soortgelijk probleem gehad met Pidgin. Elke keer als 1 van mijn contactpersonen online kwam of offline ging werd een soortgelijk geluid afgespeeld. Ik heb toen ook dagen gezocht voorzag ik er achter kwam dat het dit programma was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Op die momenten komt er een ballonetje "USB device not recognized", en komt er ook in Apparaatbeheer voor enkele seconden een "Unknown USB Device".

Het wordt dus niet door iets anders veroorzaakt.

EDIT: sinds een half uurtje geleden is de frequentie weer aan het oplopen... Het is continue in/ui, in/uit, ...

Ik wordt er gewoon knettergek van...

[ Voor 28% gewijzigd door Opifex op 15-08-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
azziplekkus schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:36:
Een update: Ik heb uit de driver gegevens het woordje AiCharger kunnen vissen. Dit blijkt een stukje software van Asus te zijn waardoor USB3.0 apparaten sneller opgeladen kunnen worden.

Process beëindigt: geen resultaat
Heel de Asuszooi (inclusief AiCharger) verwijdert en opnieuw opgestart: geen resultaat.

Iemand ideeën?
Dat zet je uit in de bios. Doe dat maar, want het werkt voor geen meter.
Gaat het nog door? Zet dan ook je audio chip eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
jeroen3 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Dat zet je uit in de bios. Doe dat maar, want het werkt voor geen meter.
Gaat het nog door? Zet dan ook je audio chip eens uit.
Is daar een BIOS optie voor dan? Heb er nu niet specifiek op gelet, maar heb het gisteren niet zien staan toen ik in de BIOS aan het rondkijken was.

Audio chip uitzetten kan ik proberen, maar kan het daar mee te maken hebben? In Device manager wordt altijd melding gemaakt van een USB apparaat, en geen pci apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het heet daar xxprescharge o.i.d

Je audio chip kan te gevoelig zijn met het detecteren van externe kabels. Reageer ongeveer hetzelfde. Maar als je al zeker weet dat het een USB apparaat is dan kan dat niet.

[ Voor 73% gewijzigd door jeroen3 op 15-08-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Heb eigenlijk nog nooit dat geluidje gehoord als ik een audio kabel aansluit om eerlijk te zijn? Speelt dat geluidje niet alleen bij apparaten dat drivers nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Als je in Apparaatbeheer (Device Manager) bij de eigenschappen van het apparaat kijkt en dan op het tabblad Details: staan daar misschien gegevens bij waar je op kunt Googlen om te vinden bij welk apparaat het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Joen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:08:
Als je in Apparaatbeheer (Device Manager) bij de eigenschappen van het apparaat kijkt en dan op het tabblad Details: staan daar misschien gegevens bij waar je op kunt Googlen om te vinden bij welk apparaat het hoort?
Heb ik gedaan, heeft weinig uitgehaald helaas...
Pagina: 1