Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een goede laptop, maar zie door de bomen het bos niet meer
Hieronder mijn voorkeuren, het zou heel fijn zijn als jullie hier feedback of ideeën op kunnen geven. Ik heb al de volgende laptop gevonden die aan mijn eisen voldoet:
pricewatch: MSI GS70 2QC(Stealth)-004NL
Mijn probleem is echter het 'for gaming' logo op de achterkant. Ik wil de laptop meenemen naar klanten en dat logo staat nu eenmaal niet professioneel.
Budget: 1400-1800 euro
Doel: Professioneel gebruik en core gaming. Ik wil de laptop gedurende een lange periode kunnen gebruiken, hij zou dus enkele jaren moeten meegaan.
Schermgrootte: 17"
Besturingssysteem: Windows
Gaming eisen:Ik wil de komende jaren spellen kunnen spelen. Ze hoeven er niet spectaculair uit te zien, maar ik wil wel soepel kunnen spelen. Ik ben geen hardcore gamer, maar wil samen met vrienden mee kunnen spelen. Denk aan Minecraft en de nieuwe Black Ops.
Merk: geen voorkeur, maar liefst wel een merk dat staat voor kwaliteit en degelijkheid
Aandachtspunten:
- Bouwkwaliteit moet perfect zijn (liefst geen plastic)
- Ik wil één grote SSD (500GB+). Als er een kleine in zit wil ik deze meteen kunnen vervangen door een grotere zonder de garantie te vebreken.
- 16GB RAM
- Ik heb de voorkeur voor een mat scherm om reflectie te verminderen.
Ik ben op zoek naar een goede laptop, maar zie door de bomen het bos niet meer

pricewatch: MSI GS70 2QC(Stealth)-004NL
Mijn probleem is echter het 'for gaming' logo op de achterkant. Ik wil de laptop meenemen naar klanten en dat logo staat nu eenmaal niet professioneel.
Budget: 1400-1800 euro
Doel: Professioneel gebruik en core gaming. Ik wil de laptop gedurende een lange periode kunnen gebruiken, hij zou dus enkele jaren moeten meegaan.
Schermgrootte: 17"
Besturingssysteem: Windows
Gaming eisen:Ik wil de komende jaren spellen kunnen spelen. Ze hoeven er niet spectaculair uit te zien, maar ik wil wel soepel kunnen spelen. Ik ben geen hardcore gamer, maar wil samen met vrienden mee kunnen spelen. Denk aan Minecraft en de nieuwe Black Ops.
Merk: geen voorkeur, maar liefst wel een merk dat staat voor kwaliteit en degelijkheid
Aandachtspunten:
- Bouwkwaliteit moet perfect zijn (liefst geen plastic)
- Ik wil één grote SSD (500GB+). Als er een kleine in zit wil ik deze meteen kunnen vervangen door een grotere zonder de garantie te vebreken.
- 16GB RAM
- Ik heb de voorkeur voor een mat scherm om reflectie te verminderen.