ssd kopen voor mac

Pagina: 1
Acties:

• icebreakerr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-01 08:32
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

ssd 1 TB
Ik wil voor mijn macbook pro 2010 een nieuwe ssd kopen sinds de samsung 840 evo er slecht aan toe is. ik heb veel negatieve feedback over gelezen en alles wat er gezegd wordt klopt omdat ik het zelf ook ervaar.

Er draait op de evo nu pst bestanden (van 50gb) die geladen worden in outlook. Emails laden is nu traag met de 840 evo, voorheen ging het goed maar het is dus met name bedoeld voor email gebruik.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

400-500, prijs is eigenlijk niet heel belangrijk, zolang het maar goed werkt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

geen voorkeur, eentje die het gewoon goed doet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Macbook pro 2010 13inch i7
Draait windows 7 op

[ Voor 9% gewijzigd door icebreakerr op 12-08-2015 12:26 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je op je oude SSD Trim aangezet met bv Disk Sensei? Zo nee: dat even doen. Dit programma kan hem ook meteen helemaal even 'trimmen' voor je, dat duurt een half uurtje en dan is ie meteen weer een stuk sneller dan eerst.

• icebreakerr
sebastius schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:30:
Heb je op je oude SSD Trim aangezet met bv Disk Sensei? Zo nee: dat even doen. Dit programma kan hem ook meteen helemaal even 'trimmen' voor je, dat duurt een half uurtje en dan is ie meteen weer een stuk sneller dan eerst.
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel checkdisk uitgevoerd en brenchmark, resultaat blijft op 15mb/s read (voor checkdisk was dit 8mb/s) en 350mb/s write

ik ga het zometeen meteen proberen, graag hoor ik nog eventueel andere adviezen omtrent een nieuwe want ben deze helemaal zat, schijnt op internet dat iedereen er ook helemaal klaar mee is met deze evo 840

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

15mb read is absurd langzaam!

• icebreakerr
Klopt, maar het blijkt dat deze evo 840 een mislukkeling is van samsung, zoveel negatieve feedback op het internet, daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe, maar weet niet hoe de opvolgers van deze zijn. Tot zo ver nog niets negatiefs gezien over de 850 maar ik vertrouw het niet meer zo snel.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

sebastius schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:30:
Er zit nu ook gewoon trim in OS X he? Als je de nieuwste update draait, kan je eenvoudig via de terminal aanzetten.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-02 13:22

Terrestraeon

END OF LINE

Ikzelf heb mijn iMac ruim een jaar geleden uitgerust met een EVO 840, werkt nog steeds aan de initiële snelheden. Heb je ooit overwogen om de firmware van je SSD eens te upgraden? Samsung heeft immers gewerkt aan de negatieve punten van de EVO 840 en zouden geheel opgelost zijn. (zie nieuws: Samsung komt eind april met nieuwe fix voor 840 EVO-ssd's)

Bij het activeren van TRIM heb ik echter mijn twijfels, heb berichten gelezen dat de nieuwe TRIM support van OSX problemen gaf bij bepaalde SSDs waaronder de EVO's van Samsung (zie onderandere http://www.macnn.com/arti...hird.party.drives.129345/). Ikzelf heb TRIM dus nooit geactiveerd. Kan iemand hier een licht op werpen?

Met andere woorden: maak een backup, formatteer je EVO 840, update de firmware, en herinstalleer OSX en Windows 7. Als het probleem er nog steeds is kan je nog een nieuwe SSD overwegen, als het opgelost is heb je je even 400 euro bespaard :)

[ Voor 23% gewijzigd door Terrestraeon op 12-08-2015 22:15 ]

• AcPower
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-02 15:17
Trim is gewoon activeerbaar op de laatste OS X versie. heb het zelf ook geactiveerd op mijn mbp 15 inch 2010 met een 830 ssd.

http://blog.macsales.com/...command-with-your-owc-ssd

Wel blijkt dat er sommige Samsung ssd's zijn die problemen hebben met de trimcommand. herriner me niet meer de welke maar pas op dat je geen data kwijtraakt.
Pagina: 1