• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 21:43
Beste Tweakers,

Jaarlijks maak ik met een groepje oud klasgenoten een citytrip. Hierbij hebben we bezoeken gebracht aan steden als Liverpool, Boedapest en Zadar. Dit jaar moe(s)ten er enkelen afstuderen en hebben we besloten wat dichter bij huis te blijven. Hierdoor is er, na eerst te hebben getwijfeld tussen Vilnius en Faro, gekozen voor Leuven. De stad die ook wel bekend staat als bierhoofdstad van België.

Nou vinden wij het natuurlijk leuk om Leuven te verkennen en de brouwerij van Stella Artois te bezoeken, maar zouden ook graag het weekend aan willen vullen met een activiteit. Hierbij is het ons idee een activiteit in de Ardennen te gaan doen. Helaas zijn wij allen niet zo bekend met de Ardennen.

In Zadar hebben we afgelopen jaar geraft, gezien de snelheid van de rivier daar was dit een echte uitdaging en zware activiteit. In de Ardennen zouden we ook graag zo'n activiteit doen in de richting van kanoën, raften, tokkelen, survivelen of klimmen. De vraag is echter bij welke organisatie dit leuk is om te doen, en welke organisatie dit kan voor slechts een groep van 5 personen.

Ik hoopte dat jullie mij konden voorzien van wat goede ideeën. We zijn op zoek naar een activiteit voor op de zaterdag (22 augustus).

Met vriendelijke groet,
G33st

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 19:04
In plaats van de Stella brouwerij, kan je ook de grootste huisbrouwerij van Belgie bezoeken: Domus http://www.domusleuven.be/bezoek.html. Met 2 of 3 biertjes na afloop.

huidige opstelling

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-11 13:43
Wat betreft activiteiten in de Ardennen kijk eens naar het plaatsje Durbuy
Daar kun je diverse dingen doen en na afloop nog een lekker biertje drinken.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantie-plannen bespreken past beter in AZ.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• G33st
Sijhtam schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:30:
In plaats van de Stella brouwerij, kan je ook de grootste huisbrouwerij van Belgie bezoeken: Domus http://www.domusleuven.be/bezoek.html. Met 2 of 3 biertjes na afloop.
Het bezoek aan Stella hebben we al gereserveerd, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
Frijns.Net schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:31:
Wat betreft activiteiten in de Ardennen kijk eens naar het plaatsje Durbuy
Daar kun je diverse dingen doen en na afloop nog een lekker biertje drinken.
Dat wilde ik ook net aanhalen. Een bekende organisator is Durbuy Adventure. Dat is redelijk googlebaar.

• G33st
Giesber schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Dat wilde ik ook net aanhalen. Een bekende organisator is Durbuy Adventure. Dat is redelijk googlebaar.
Die site ben ik eerder tegen gekomen naar aanleiding van een fok forum uit 2004. Ik ben vrij snel afgehaakt toen omdat dit 1,5 uur rijden is van Leuven. Echter ben ik er nu wel achter dat ik liever een half uur door rij voor een uitdagende activiteit dan een half uur bespaar op het rijden en dan ga kajakken in een kabbelend riviertje. Welke activiteiten zijn bij Durbuy echt aan te raden, iemand ervaring?

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik zou wel op voorhand informeren naar de waterstanden van de rivieren in de Ardennen. Onlangs heeft men nog aangegeven dat kajakken al problematisch aan het worden was wegens de aanhoudende droogte.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• G33st
Ik heb inderdaad kajakken al opgegeven, zo mooi als dat in Kroatië is zal het in de Ardennen toch niet worden. Ik zit nu bij Durbuy adventure te kijken naar een combinatie van Lasergamen, Via Ferrata (http://www.durbuyadventur...it-via-ferrata-durbuy.php) en nog een andere activiteit.

Het moet in ieder geval iets van een programma van 5 uur worden. Of zijn er buiten de Ardennen om nog andere leuke activiteiten die we in België kunnen doen?

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 19:04
G33st schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Het bezoek aan Stella hebben we al gereserveerd, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Oke, je kan er nogsteeds gezellig bier drinken of bij capital (2000 bieren cafe met WV op voorraad :9~ ).

Ik heb vorig jaar gekayakt van Korbeek-Dijle (The Shelter, kan je ook mountain bikes huren) richting de universiteit van Leuven in de zomer. Dat was echt super saai, want de waterstand was laag en daardoor keek je tegen oevers van iets meer dan 1,5 m op.

huidige opstelling

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 00:13
Als ik aan de ardennen denk, denk ik direct aan mountainbiken. Er zal vast wel iets van een organisatie zijn di dat begeleidt...?

Kanoen etc is echt oersaai in de zomer. Geen snelheid, weinig uitdagende watervalletjes, stroomversnellingen etc...

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik geloof dat er ook wel wat Belgische en Nederlandse vliegscholen zijn die een dagje parapenten/zeilvliegen aanbieden in de Ardennen. Organiseer daarna een bbq met wat streekbiertjes er bij? ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

G33st schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Stella is grootindustrieel, verwacht een lichte teleurstelling. Ik zou een andere activiteit ter plekke regelen - zo hebben wij destijds (toen ik in Leuven studeerde en met studievereniging dat bezoek deded) een cantus gehouden in het proeflokaal bij de brouwerij. Na derde ad-fundum boeit de wat clinische omgeving aanzienlijk minder O-)
G33st schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:58:
[...]

Die site ben ik eerder tegen gekomen naar aanleiding van een fok forum uit 2004. Ik ben vrij snel afgehaakt toen omdat dit 1,5 uur rijden is van Leuven.
:?

Weet je wel waar de Ardennen liggen? Durbuy zit in het noordwesten van de Ardennen, er zijn weinig plekken die op kortere rijtijd zouden liggen. Je zou hooguit in het uiterste noorden van de Ardennen bij Harzé iets kunnen zoeken, maar dat scheelt max een kwartier.

Ter vergelijking, de Semois, een andere rivier waar je kunt kayakken (en doorgaans leuker dan Ourthe/Lesse, zeker bij deze waterstanden) is dik twee uur rijden.

Leuven ligt op de Vlaams-Brabantse vlakte, Ardennen liggen daar gewoon een flink eind vandaan.
Echter ben ik er nu wel achter dat ik liever een half uur door rij voor een uitdagende activiteit dan een half uur bespaar op het rijden en dan ga kajakken in een kabbelend riviertje. Welke activiteiten zijn bij Durbuy echt aan te raden, iemand ervaring?
Kayak is bij hoog water aan te raden, maar zelfs vorige maand (toen ik op de Lesse kayakte) was er al geen drol aan, je was alleen maar bezig jezelf van kiezels te slepen op de ondiepe stukken, en de 'stroomversnellingen' stelden niets voor bij gebrek aan water.

In gemeente Durbuy zou ik persoonlijk vooral in het bos wandelen (met name stuk tussen Grand Bru, Villiers-Ste-Gertrude en Izier) of mountain biken (zelfde stuk, plus richting Heyd (steengroeve), Weris/Oppagne (menhirs, dolmens) en Barvaux (winkels en bier :P ). Wil je het actiever, dan zijn er zat klim/klauter/andere dingen te doen.

Maar goed, zat algemene websites met info daarover:
http://www.pro-motion.nu/

Oslik blyat! Oslik!

• Giesber
Dichter bij Leuven zijn er ook vele activiteiten mogelijk, al zijn dat meestal geen avontuurlijke dingen in de natuur:
- met Quads/buggy's rijden
- airsoften
- outdoor karting in Genk
- een GPS spel in Leuven

• G33st
Giesber schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:07:
Dichter bij Leuven zijn er ook vele activiteiten mogelijk, al zijn dat meestal geen avontuurlijke dingen in de natuur:
- met Quads/buggy's rijden
- airsoften
- outdoor karting in Genk
- een GPS spel in Leuven
Ik heb meteen even geinformeerd bij www.legioen.be, of dit bij hun mogelijk is op 22 augustus. Airsoften lijkt me inderdaad echt heel vet, haha. Weet niet of mijn reisgezelschap daar ook zo over denkt.

Outdoor karting in Genk kan bij groepen van 5 alleen maar in losse heats.

In welke omgeving is dat rijden met quads en buggy's mogelijk?

• Giesber
G33st schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:23:
[...]
In welke omgeving is dat rijden met quads en buggy's mogelijk?
Ik heb het ooit in de omgeving van Aarschot gedaan, als deel van een bedrijfsuitje. Ik weet het bedrijf niet exact, maar als ik een plannetje bekijk zou het om E & M Quad Verhuur kunnen gaan. Toen reed er iemand van de organisatie voorop, dat is aan te raden als je de omgeving niet kent. We hebben toen amper op verharde wegen gereden.

• G33st
Giesber schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Ik heb het ooit in de omgeving van Aarschot gedaan, als deel van een bedrijfsuitje. Ik weet het bedrijf niet exact, maar als ik een plannetje bekijk zou het om E & M Quad Verhuur kunnen gaan. Toen reed er iemand van de organisatie voorop, dat is aan te raden als je de omgeving niet kent. We hebben toen amper op verharde wegen gereden.
Deze mensen hebben geen eigen website volgens mij?
Quad rijden in de omgeving is inderdaad ook een leuke (mid)daginvulling.
Pagina: 1