Toon posts:

Internet in "buitengebied" / NLOS straalverbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Komende half jaar wordt er een tuinbouwbedrijf met woonhuis gerealiseerd(nieuwbouw) in Nederland in de randstad.
Bij navraag bij Ziggo en KPN ben ik er achter gekomen dat het niet mogelijk is om voor het woonhuis een consumenten internetverbinding te krijgen.
Ziggo vindt het bijvoorbaat te duur.
KPN wil alleen een zakelijke glasvezelverbinding leveren(FTTO). Met de bijbehorende prijzen.
De telefoonkabel ligt letterlijk 10m van de nieuw te bouwen voordeur, maar het is het beleid van KPN om geen adsl verbindingen meer op te leveren.

Als iemand tips heeft om KPN of Ziggo toch zover te krijgen om een verbinding aan te leggen hoor ik het graag.

Als alternatief heb ik zitten kijken naar SkyDSL. Dit lijkt mij een aardige optie. Het grootste nadeel lijkt me dat skypen of bellen via voip niet echt lekker werkt. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Verder is er op ongeveer 1,5km een woonhuis van een bekende waar een internet verbinding mee gedeeld zou kunnen worden. (Dit is trouwens ook een van de eerste huizen waar KPN en Ziggo beide wel een snelle verbinding kunnen leveren.) Tussen deze locaties staan wel enkele tientallen huizen. Hierdoor denk ik dat een Line Of Sight verbinding niet gaat lukken.

Ik heb ergens gelezen dat er Near Line Of Sight verbindingen mogelijk zijn met o.a. Wimax. Heeft iemand hier ervaringen mee? En zo ja waar zou ik dergelijke apparatuur kunnen vinden?

Bij voorbaat dank,

JvdBe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 22:11
Volgens mij moet KPN leveren op welke wijze dan ook vanwege de leveringsverplichting. Of dit nu koper of glas is dat maakt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

jongerenchaos schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:04:
Volgens mij moet KPN leveren op welke wijze dan ook vanwege de leveringsverplichting. Of dit nu koper of glas is dat maakt niet uit...
dat moeten ze inderdaad, maar dat hoeven ze niet allemaal zelf te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowzie
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Tip: dien een aanvraag op www.aansluitingen.nl in. Ziggo wijst de aanvraag waarschijnlijk af, maar KPN (glasvezel gebied, dus Reggefiber bij mij) kwam hier wel degelijk langs.

En heb het in de aanvraag gewoon over een prive huis, ipv zakelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door wowzie op 12-08-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KPN heeft geen leveringsplicht meer sinds 2013 ofzo.

Het probleem is niet dat ik geen glas wil. Het probleem is dat ze dat alleen zakelijk willen leveren. De aansluitkosten zouden nog wel te overzien zijn waarschijnlijk. Maar om vervolgens maandelijks 250 tot 300 euro te betalen voor een 10/10 verbinding is niet zo interessant.

Overigens ben ik begonnen met een aanvraag via aansluitingen.nl.

KPN's redenatie is: het is een tuinbouwgebied dus het is een industriegebied dus we leveren alleen zakelijke verbindingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:46:
KPN heeft geen leveringsplicht meer sinds 2013 ofzo.
Levert KPN dan sinds 2013 geen internet en telefoon meer ofzo? Of hebben ze besloten dat ze zich niet meer aan de Nederlandse wet hoeven te houden?

Hoofdstuk 9, Artikel 1, Lid 1 van de telecommunicatiewet, geldend op 12 Augustus 2015:

De volgende diensten en voorzieningen zijn voor iedere eindgebruiker, onafhankelijk van diens geografische locatie, tegen een betaalbare prijs en met een bepaalde kwaliteit beschikbaar:
a. het naar aanleiding van een redelijk verzoek aansluiten op een openbaar elektronisch communicatienetwerk op een vaste locatie;
b. het leveren van een openbare telefoondienst over de in onderdeel a bedoelde netwerkaansluiting;
c. openbare betaaltelefoons;
d. gedrukte en elektronische telefoongidsen;
e. een abonnee-informatiedienst, en
f. diensten of voorzieningen waardoor eindgebruikers met een fysieke beperking toegang hebben tot de in onderdeel b, d en e genoemde diensten en voorzieningen op een niveau gelijkwaardig aan dat van andere eindgebruikers.

Nu kunnen we uiteraard hebben over de interpretatie van een "redelijk verzoek". Indien er geen hoofdkabel in de buurt ligt, kan KPN de redelijkheid van het verzoek in twijfel trekken. Ze kunnen echter niet zeggen "we leveren alleen zakelijk" omdat ze daarmee aangeven dat ze, redelijkerwijs, een verbinding kunnen leveren maar dit weigeren te doen tegen een betaalbare prijs (voor consumenten). Tevens kunnen ze niet zeggen dat ze geen leveringsplicht meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Touwtrekkerij met KPN is doorgaans een erg traag proces. Het grote verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, er vanuit gaande dat wat luxan stelt waar is.

Is een 4G verbinding misschien een tijdelijk alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er van uitgaande dat het stukje van luxan klopt. Heeft de KPN mij onvolledig ingelicht. :)

Nu is het zo dat ik in eerste instantie via aansluitingen.nl een zakelijke aanvraag ingediend heb. A.d.h. hiervan heb ik contact gehad met KPN.
Kort daarna heb ik via aansluitingen.nl een consumenten aanvraag gedaan. Deze is nog niet afgewezen. Misschien dat KPN perongeluk toch een consumenten lijn oplevert?

De verbinding moet pas vanaf begin 2016 werkend zijn dus ik heb nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Uit de link van luxan maak ik niet op dat er een leveringsplicht is voor een (breedband)internetdienst, maar alleen voor een aansluiting tot een openbaar electronisch communicatienetwerk en voor een openbare telefoniedienst. Het ministerie van Economische Zaken heeft besloten om breedbandinternet niet te scharen onder de zogenoemde universele dienst (zie ook dit artikel), waar artikel 9 van de Telecommunicatiewet betrekking op heeft. Dat gezegd hebbende, hoop ik dat je via aansluitingen.nl wel internettoegang weet te regelen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Opi op 12-08-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
luxan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Levert KPN dan sinds 2013 geen internet en telefoon meer ofzo? Of hebben ze besloten dat ze zich niet meer aan de Nederlandse wet hoeven te houden?

Hoofdstuk 9, Artikel 1, Lid 1 van de telecommunicatiewet, geldend op 12 Augustus 2015:

De volgende diensten en voorzieningen zijn voor iedere eindgebruiker, onafhankelijk van diens geografische locatie, tegen een betaalbare prijs en met een bepaalde kwaliteit beschikbaar:
a. het naar aanleiding van een redelijk verzoek aansluiten op een openbaar elektronisch communicatienetwerk op een vaste locatie;
b. het leveren van een openbare telefoondienst over de in onderdeel a bedoelde netwerkaansluiting;
c. openbare betaaltelefoons;
d. gedrukte en elektronische telefoongidsen;
e. een abonnee-informatiedienst, en
f. diensten of voorzieningen waardoor eindgebruikers met een fysieke beperking toegang hebben tot de in onderdeel b, d en e genoemde diensten en voorzieningen op een niveau gelijkwaardig aan dat van andere eindgebruikers.

Nu kunnen we uiteraard hebben over de interpretatie van een "redelijk verzoek". Indien er geen hoofdkabel in de buurt ligt, kan KPN de redelijkheid van het verzoek in twijfel trekken. Ze kunnen echter niet zeggen "we leveren alleen zakelijk" omdat ze daarmee aangeven dat ze, redelijkerwijs, een verbinding kunnen leveren maar dit weigeren te doen tegen een betaalbare prijs (voor consumenten). Tevens kunnen ze niet zeggen dat ze geen leveringsplicht meer hebben.
Misschien kun je aanvraag doen voor een analoge telefoonlijn. Hier zit naar mijn weten nog steeds leveringsplicht op.

Dan kun je na oplevering van je analoge telefoonverbinding deze om laten zetten in adsl/vdsl internet&bellen pakket.
A. het naar aanleiding van een redelijk verzoek aansluiten op een openbaar elektronisch communicatienetwerk op een vaste locatie;

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb geen bron, maar volgens mij is een mobiele aansluiting tegenwoordig ook voldoende in plaats van een analoge telefoonlijn. Maar los daarvan, als de KPN kabel echt maar op 10 meter ligt dan zie ik niet waarom KPN je niet gewoon zou aansluiten. Normaal gesproken zijn er pas problemen vanaf langere afstanden graafwerk is mijn persoonlijke ervaring (120+ meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53

Releases

Ja maar!

Recent nog kosteloos via Reggefiber een ''woonhuis'' / bedrijf aan laten sluiten. Daarna gewoon particuliere glas abbonement op afgenomen. Kan allemaal prima. Wellicht reggefiber contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

fazerfreak schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:04:
[...]

Misschien kun je aanvraag doen voor een analoge telefoonlijn. Hier zit naar mijn weten nog steeds leveringsplicht op.

Dan kun je na oplevering van je analoge telefoonverbinding deze om laten zetten in adsl/vdsl internet&bellen pakket.

[...]
Maar dan zit je ver van de centrale en vectoring&bonding hoeft je niet op te hopen, dus dat word dan max. 8mbit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de telefoonlijn ligt echt 10m van de voordeur, maar KPN heeft sinds dit jaar als nieuw beleid om dit toch niet aan te sluiten. Ze willen er geen uitzondering voor maken.

Via aansluitingen.nl vraag je een algemene telecommunicatie aansluiting aan. Het is van later zorg wat er overheen gaat denk ik.

KPN heeft voor mij twee keer contact gehad met reggefiber. Zij zitten niet in dit gebied en willen dus ook niet aansluiten.

Deze postcodecheck https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft een maximaal haalbare snelheid van 2Mb, maar geeft wel de prognose dat na upgrade medio 2016 er 28Mb haalbaar is.

Het probleem is dat zij dit gebied zien als een industriegebied. De tuinbouw bedrijven die de afgelopen jaren zich daar gevestigd hebben hebben wel allemaal een DSL aansluiting gekregen.

Het is dus even afwachten of KPN die consumenten aanvraag perongeluk wel in behandeling neemt.

Betreft een straal verbinding zonder line of sight wat zouden daar mijn opties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Kun je niet een stukje de hoogte in om LOS te bereiken? Vaak hoef je minder hoog dan je zou denken.
Vervolgens is 1,5km vrij eenvoudig te halen zonder vergunningsplicht. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Ubiquity Nanobeam.
Als je je locaties wil noemen, is er met de NL hoogteprofielkaart wel uit te zoeken hoe hoog je zou moeten...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:01:
Verder is er op ongeveer 1,5km een woonhuis van een bekende waar een internet verbinding mee gedeeld zou kunnen worden. (Dit is trouwens ook een van de eerste huizen waar KPN en Ziggo beide wel een snelle verbinding kunnen leveren.) Tussen deze locaties staan wel enkele tientallen huizen. Hierdoor denk ik dat een Line Of Sight verbinding niet gaat lukken.

Ik heb ergens gelezen dat er Near Line Of Sight verbindingen mogelijk zijn met o.a. Wimax. Heeft iemand hier ervaringen mee? En zo ja waar zou ik dergelijke apparatuur kunnen vinden?
Omdat dit je eerste vraag was, en de discussie een heel andere kant op gaat... kunnen jullie elkaar met een verrekijker (aan beide kanten) zien vanuit de bovenste verdieping, vanuit een dakraam of iets dergelijks?

Mocht dat het geval zijn, dan kun je een WiFi verbinding aanleggen, bijvoorbeeld met twee kleine schoteltjes van MikroTik, iets als via deze link te lezen. Het gaat aan beide kanten om een richtantenne en op 5 GHz, dus inteferentie (verstoring) van andere verbindingen hoef je niet te verwachten. Andere mogelijkheden via WiFi zijn natuurlijk beschikbaar, maar MikroTik wordt veel gebruikt in Midden- en Oost-Europa voor dit soort doelen.

Mocht dat niet het geval zijn, zou ik me eens afvragen of het acceptabel is om een mast(je) te plaatsen zodat je toch zo'n LoS verbinding opzetten kunt. Eventueel kun je zo'n hogere snelheid verbinding dan delen met andere bedrijven om je heen, waarbij je dan natuurlijk tegen allerlei clausules in contracten aanloopt, maar het is technisch niet onmogelijk. Denk er wel aan dat zo'n richtverbinding behoorlijk scherp gericht is, en je bij geval van wind/storm het schoteltje niet centimeters heen en weer kunt laten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de leveringsplicht houdt het echter wel in dat je akkoord gaat met de kosten die ermee gemoeid zijn om de aanvrager te kunnen aansluiten. Het wetsartikel wat hierboven genoemd wordt lijkt een leuk voordeel want KPN wordt verplicht, maar zoals één ieder zich kan voorstellen zijn graafwerkzaamheden niet goedkoop en dit mag dus gewoon worden doorberekend "is n.l. niet uitgesloten van het wetsartikel".

De betaalbare prijs waarover n.l. gesproken wordt, wordt de dienst zelf mee bedoeld... niet de eventuele aanlegkosten. Als de eerste de beste centrale 3Km verderop ligt, mag je dus enkele duizenden euro's neerleggen om je aansluiting ook gerealiseerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich zouden de aansluitkosten niet zo's issue zijn, maar dan moet KPN of Ziggo het nog steeds wel willen.

Ik heb gelezen dat je tot 5meter een mast mag plaatsen zonder vergunning. Het moet goed te doen zijn om dit tegen een kas aan te bouwen aan een kant.
De andere kant gaat het om een woonhuis. Dat moet er natuurlijk wel een beetje netjes uit blijven zien. :)

Met NL hoogteprofielkaart bedoel je daar deze mee: http://www.ahn.nl/pagina/viewer.html. is het hiermee mogelijk om bijvoorbeeld een lijn te tekenen en de bijbehorende hoogte te zien bijvoorbeeld?
Ik wist niet dat deze informatie zo te vinden was.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Ja, die bedoelde ik inderdaad. Er is een applicatie waarmee je een lijn kan tekenen en een profiel krijgt.
Was zelf ook aangenaam verrast dat dit allemaal zomaar publiek en gratis toegankelijk is: http://ahn.arcgisonline.nl/hoogteprofiel/

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:03:
Naast de leveringsplicht houdt het echter wel in dat je akkoord gaat met de kosten die ermee gemoeid zijn om de aanvrager te kunnen aansluiten. Het wetsartikel wat hierboven genoemd wordt lijkt een leuk voordeel want KPN wordt verplicht, maar zoals één ieder zich kan voorstellen zijn graafwerkzaamheden niet goedkoop en dit mag dus gewoon worden doorberekend "is n.l. niet uitgesloten van het wetsartikel".

De betaalbare prijs waarover n.l. gesproken wordt, wordt de dienst zelf mee bedoeld... niet de eventuele aanlegkosten. Als de eerste de beste centrale 3Km verderop ligt, mag je dus enkele duizenden euro's neerleggen om je aansluiting ook gerealiseerd te krijgen.
Jup maar TS geeft aan dat er op 10 meter afstand een kabel schijnt te liggen. Ook geeft TS aan dat er meerdere bedrijven in de buurt zijn die een DSL aansluiting hebben ontvangen. De kosten zullen vermodelijk meevallen. Ook geeft TS aan dat de aansluitkosten voor een zakelijke verbinding het probleem niet zijn maar dat de maandelijkse kosten juist het struikelblok blijken. Dit geeft de impressie dat er een aardig budget is voor het aanleggen van een aansluiting.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:09:
Op zich zouden de aansluitkosten niet zo's issue zijn, maar dan moet KPN of Ziggo het nog steeds wel willen.
Het wetsartikel doet juist vermoeden dat ze verplicht zijn te leveren. Daarbij mogen ze de kosten idd doorberekenen.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:46:
KPN's redenatie is: het is een tuinbouwgebied dus het is een industriegebied dus we leveren alleen zakelijke verbindingen.
Die redenatie is leuk maar de KPN kan niet bepalen of een gebied een industriegebied is of niet, dat kan alleen het rijk middels een bestemmingsplan. En indien er een woonhuis met een adres staat, heeft het gebied ook een woonbestemming.

Probleem is dan natuurlijk dat het kan zijn dat de KPN gewoonweg niet de benodigde infra in dat gebied heeft om een DSL verbinding te leveren.

Al met al is het het beste om af te wachten wat er gebeurt met de aanvraag op mijnaansluitingen.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gepuzzelt met http://ahn.arcgisonline.nl/hoogteprofiel/.
Het hoogste obstakel is een kerk van 11 meter hoog. Daar ga ik niet omheen of overheen kunnen.

Een LOS straal verbinding wordt het dus niet. Is het mogelijk om een NLOS verbinding te maken met een techniek als WIMAX?

Inderdaad wil ik eerst afwachten wat KPN uiteindelijk gaat doen, maar ik wil wel graag weten wat de alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik begrijp alleen 1 ding niet. Als ik zakkelijk glas van kpn wil in mijn woning. Kost het me zonder aanbieding 3 in 1 pakker 60 euro voor 60/6 verbinding. Waarom is het voor jou dan zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
loki504 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:20:
Ik begrijp alleen 1 ding niet. Als ik zakkelijk glas van kpn wil in mijn woning. Kost het me zonder aanbieding 3 in 1 pakker 60 euro voor 60/6 verbinding. Waarom is het voor jou dan zo duur?
Omdat niet elk huis op dezelfde afstand ligt van een glasvezel. Overigens word je flink opgelicht als je 60 down en 6 up krijgt op een glasvezelverbinding (lees, het is waarschijnlijk geen glasvezelverbinding maar een xDSL/Kabel verbinding).

[ Voor 7% gewijzigd door luxan op 12-08-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
KPN heeft nog steeds leveringsplicht wat betreft analoge telefonie. Maakt niet uit wat voor beleid ze hebben, wet is wet. Als je dus analoge telefonie bij KPN aanvraagt, zijn ze verplicht een telefoonaansluiting in je huis te maken. Zodra de analoge aansluiting werkend is, kun je DSL aanvragen.

Ik zou dit als ik jou was toch eerst proberen voordat je geld en moeite in straalverbindingen of satelliet gaat steken.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 12-08-2015 17:26 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Het gaat echt om een glasvezel(ze bieden ook de upgrade optie voor 60/60 en 100/10 100/100 en 500/500.). Maar van 60 euro voor 60/6 zakelijk naar een honderd of 2 voor een 10/10 ga je niet verkopen met een langere afstand naar de glasvezel. Het ligt immers redelijk naast een woonwijk. Dan zou het voor de consumenten daar ook ineens erg duur worden.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 12-08-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
loki504 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:27:
Het gaat echt om een glasvezel(ze bieden ook de upgrade optie voor 60/60 en 100/10 100/100 en 500/500.). Maar van 60 euro voor 60/6 zakelijk naar een honderd of 2 voor een 10/10 ga je niet verkopen met een langere afstand naar de glasvezel. Het ligt immers redelijk naast een woonwijk. Dan zou het voor de consumenten daar ook ineens erg duur worden.
Dan word je idd gigantisch opgelicht! De meeste andere providers laten je niet extra betalen om symetrische snelheden te krijgen over glasvezel (aangezien het extra werk is om een lagere upload aan te bieden).

Anyway, er ligt bij mij thuis ook een glasvezelkabel op 20 meter afstand. De kosten van de aansluiting zijn echter gigantisch (bijna 1000 euro per maand voor een 10/10 verbinding) omdat de kabel op een ander netwerk aangesloten zit. Reggefiber (KPN) heeft hier geen glasvezels liggen maar kan, desgevraagd, via andere glasvezelnetwerken wel internetdiensten leveren. De kosten van het gebruik van dat glasvezelnetwerk worden echter doorberekend aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De consumenten prijs voor glasvezel internet ligt bij KPN idd tegen de 40 euro per maand voor 60/6.
De zakelijke tarieven worden volgens KPN door ACM vastgesteld. Vandaar dat deze tarieven bij verschillende partijen ongeveer het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Je geeft aan in de randstad te wonen en een woning naast kassen hebt. Kan je me vertellen in welke woonplaats je gaat wonen? Wellicht woon je in een CIF-glasvezel gebied? Dan zou je het bij hun kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen CIF-glasvezel gebied.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gaat het niet gewoon om de klein-zakelijk (lees: consument met een andere naam) pakketten?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Consumenten/MKB hebben andere prijzen. Consumenten / zelfstandigen zijn 1 pot nat, MKB / grootzakelijk kom je op hele andere tarieven. En de aansluitingen kunnen ook hoog oplopen. Ik maak geregeld mee dat bedrijven 2-3k neerleggen om een glas verbinding tot stand te krijgen (aansluitkosten) en daarnaast nog eens 100 euro per maand

• loki504
  • Nu online
Zal inderdaad om zzp zijn geweest. Bedankt voor de info. Dat verklaard een hoop.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 13-08-2015 09:49 ]

Pagina: 1